וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים הלבינה, שלג גם במצפה רמון ופתיתים בכרמל

הרי יהודה ושומרון התכסו שכבה יפה של שלג מהבוקר, וירושלים אף היא נצבעה במעטה לבן דק. הכבישים לבירה נסגרים לסירוגין. הודות לקור העז הגיעו דיווחים על שלג גם בגבהים נמוכים בצפון ובמרכז. הלילה מינוס 8 בצפון הגולן, 4 בת"א

צילום: חמד אלמקת, ניר שטיינברג, ערן רז, עריכה: טל רזניק

יום לבן: אחרי שהרי יהודה ושומרון הלבינו הבוקר, בשעות אחרי הצהריים התעטפה ירושלים במעטה לבן דקיק הודות לשלג הבינוני שיורד שם לסירוגין. הכניסות לבירה נפתחות ונסגרות בהתאם למצב הכבישים. כמו כן, באזור חברון נחסם לתנועה כביש 60, ממחסום המנהרות, וכביש 90 מנחל דרגה דרומה. עם ירידה הטמפרטורות הגיעו דיווחים על שלג במקומות נמוכים יותר מהרגיל בצפון דוגמת כרמיאל, נצרת והר הכרמל. פתיתים מעורבים בברד רך נראו גם במקומות אחרים בחוף הצפוני, אולם הם לא נערמו. שלג גם במצפה רמון ובמקומות נוספים בהר הנגב.

בשל המזג האוויר, המשטרה פרושה בכוחות מתוגברים בכבישים הבינעירוניים. מהמשטרה נמסר עוד כי ייתכן שבהמשך היום כבישים ראשיים נוספים ייחסמו לתנועה במקרה של סכנת החלקה ממשית. במשטרה ביקשו שלא להגיע לאזור הכבישים החסומים בצפון ולא לנסוע בכבישים ובאזורים שבהם מדווח על הצפות ושיטפונות, בעיקר באזור הדרום וים המלח. בשעות הצהריים נפתחו לתנועה הכבישים שנחסמו בצפון בשל השלג - לרבות כביש 89, כביש 91 וכביש 98.

הסופה הגדולה || כל מה שצריך לדעת בוואלה! חדשות:
שלג כבד בצפת ובגוש עציון; כבישים רבים חסומים
התחזית לסוף השבוע: קר במיוחד, שלג בהרי המרכז והצפון
נערכים להמשך הסערה: "הרשויות מוכנות הרבה יותר מבשנה שעברה"

שלג בירושלים, שישי, 9 בינואר 2015. טלי מאייר
פתיתים ענקיים בירושלים/טלי מאייר
מטיילים בשלג ברמת דלתון. חמד אלמקת, תמונות גולשים
מטיילים ברמת דלתון שבגליל העליון, היום/תמונות גולשים, חמד אלמקת

בהמשך היום צפוי השלג להתמעט אמנם, אבל מה שיורגש בעיקר זה קור קיצוני, ייתכן אפילו שובר שיאים. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי "הטמפרטורות יהיו נמוכות בצורה קיצונית וחריגה". לפי התחזית, במהלך היום צפויות בהרים טמפרטורות שינועו סביב 0 מעלות. משעות אחר הצהריים ובמיוחד בלילה, הן גם ירדו מתחת לאפס במקומות נרחבים. על כן, קיימת סכנה חמורה וממשית לקרח על הכבישים. בצפון הגולן יהיו הלילה שמונה מעלות מתחת לאפס, בצפת יהיו מינוס חמש מעלות ובירושלים מינוס שלוש. בעפולה ובנצרת - 0 מעלות. בתל אביב ובאילת רק ארבע מעלות.

מכ"ם הגשם המתעדכן

שלג בצפת , ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
צפת כמו שוויץ/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
שלג בירושלים, שישי, 9 בינואר 2015. טלי מאייר
ירושלים בשלג, היום/טלי מאייר
שלג במצפה רמון, ינואר 2014. יחידת חילוץ הר הנגב, מערכת וואלה! NEWS
שלג במצפה רמון/מערכת וואלה! NEWS, יחידת חילוץ הר הנגב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר כעת, המערכת החורפית הניבה כמויות גשם יפות. מאז תחילת המערכת, ביום רביעי, ירדו בכפר גלעדי שבצפון, למשל, 134 מ"מ, שסייעו לו לעבור כבר בראשית ינואר את מחצית הממוצע הרב-שנתי. בחיפה ירדו 87 מ"מ, בירושלים ירדו 86 מ"מ, בתל אביב 60 מ"מ, בקריית גת 70 מ"מ, ובאזור צפון הנגב 50 מ"מ. גם היממה האחרונה לבדה הניבה כמות משקעים מכובדת: באזור ירושלים ירדו 40 מ"מ גשם, בשפלה 38 מ"מ, וביבנה 24 מ"מ. יצוין שנתונים אלה לא כוללים את השלג שירד, שבשלב זה עדיין לא נכנס לחישוב המשקעים.

ממדידת השלג שבוצעה היום באתר החרמון עולה שגובה השלג שנערם הגיע ליותר ממטר במפלס התחתון ולמטר וחצי במפלס העליון. האתר יהיה סגור במהלך סוף השבוע.

מחר הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות ועדיין קיים חשש כבד לקרח על הכבישים. במהלך היום יעלו הטמפרטורות, אך עדיין יהיו נמוכות מהרגיל. משעות אחר הצהריים יתחדשו הגשמים בצפון הארץ ובמרכזה, ויתחזקו בהדרגה, מלוות במשבי רוח חזקים ובברד. בפסגות הגבוהות של הרי הגליל והגולן ייתכן שלג. במהלך הלילה יתפשט הגשם גם לדרום, וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. ביום ראשון עדיין צפוי גשם, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, שייחלש בהדרגה משעות הצהריים וייפסק עד הערב. בלילה תחול התבהרות, ועל כן קיים חשש חמור לקרה במקומות המועדים.

(עדכון ראשון: 11:45)

שלג בצפת , ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
שלג בצפת , ינואר 2015/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
מטיילים בשלג ברמת דלתון. חמד אלמקת, תמונות גולשים
משחקים בשלג בגליל/תמונות גולשים, חמד אלמקת
שלג בצפת. אריה ביתן, תמונות גולשים
שלג בצפת/תמונות גולשים, אריה ביתן
שלג בעמק שילה שבבנימין. איתמר יוסף, תמונות גולשים
שלג בכרמים בבנימין/תמונות גולשים, איתמר יוסף
שלג בגולן. קובי ליאני
שלג בגולן/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully