וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שוטר תנועה הטריד מינית נוסעת ולקח שוחד

8.1.2015 / 1:34

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד שוטר תנועה המואשם שהטריד מינית נוסעים שעיכב לבדיקת אלכוהול, לקח מהם שוחד ושיבש הליכי משפט

מבצע לילה לבן של משטרת התנועה הארצית. חסימת כביש בחוף לחיפוש נהגים שיכורים. חטיבת דובר המשטרה
נהג לעצור נהגים לבדיקת שכרות. שוטרי אגף התנועה בכביש החוף/חטיבת דובר המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד יעקב יוסף, בן 56 מחיפה, שוטר באגף התנועה במרחב ירקון המואשם בביצוע מעשה מגונה, הטרדה מינית, עבירות מרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד ושיבוש הליכי משפט.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת דין קרן אלטמן, ביוני 2012 עיכב יוסף במסגרת תפקידו בני זוג לבדיקת אלכוהול, בשל חשד לנהיגה בשכרות. לאחר הבדיקה הורה להם יוסף לרוקן את תכולת הכיסים שלהם ולהיכנס לניידת. בניידת ניסה השוטר לשכנע אותם "להשאיר צדקה", ואמר כי "העורך דין יעלה לכם יותר". את הדברים אמר כשהוא פותח את התא שמתחת למשענת היד של הנהג, ואומר לזוג המעוכב להניח שם סכום לצדקה לאחר שייצא מהניידת. האישה הניחה אלף שקלים בתא ויצאה מן הניידת.

יוסף שחרר את בני הזוג מבלי שרשם להם דוח ואף הזהיר אותם מפני מחסום משטרתי נוסף שנמצא בהמשך הדרך והמליץ להם לנסוע בדרך חלופית. לאחר האירוע, שמר יעקב יוסף את הדוח באמתחתו, לא העביר אותו להמשך טיפול כמקובל, ולא דיווח עליו למפקדיו.

אילוסטרציה. ShutterStock
"עורך דין יעלה לכם יותר"/ShutterStock

במקרה אחר שאירע ביולי 2012, עיכב יעקב יוסף במחסום משטרתי בתל אביב מכונית שבה נהגה אישה ששהתה ברכבה עם חברותיה, בשל חשד לנהיגה בשכרות. במהלך הבדיקה הוא הורה לנהגת להיכנס לניידת ולהתיישב בכיסא שלידו. הוא שאל אותה אם יש לה חברים, ואם היא "מארחת" אותם בביתה, כשכוונתו לאירוח בעל אופי מיני, והמשיך בשאלות דומות. לאחר מכן, בעודם בניידת, הוא הניח את ידו על רגלה, ליטף את ירכה, ואמר לה "הכול יהיה בסדר". בתגובה, הזיזה האישה את ידו מרגלה, יצאה מהניידת ועזבה את המקום עם חברותיה.

במהלך נסיעתן היא שמעה ניידת משטרתית כורזת לה לעצור בצד תוך ציון שמה הפרטי. היא עצרה והבינה כי מדובר באותו שוטר תנועה שעיכב אותה קודם לכן. יוסף אמר לנהגת שאסור לה לנהוג וכי בכוונתו לקחת אותה לבית המעצר באבו כביר, תוך כדי שהוא מורה לנוסעות הנוספות לעזוב את המקום. כאשר הנהגת נכנסה לניידת הוא שב ושאל אותה שאלות בעלות אופי מיני, ובין היתר שאל אותה אם היא בטוחה שאינה עוסקת בזנות.

בכתב האישום שהוגש נגדו אתמול נקבע כי במעשיו הטריד הנאשם מינית את המתלוננת, עשה בה מעשה מגונה שלא בהסכמתה וכן עשה במילוי תפקידו מעשה מרמה והפרת אמונים שפוגע בציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully