וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השלג: הכניסות לירושלים נסגרות לסירוגין

כביש 1 נסגר מלטרון וכביש 443 חסום לכל אורכו. תקלות בזרימת החשמל נרשמו ביישובים במרכז, בשרון ובשומרון. שלג יורד גם ברמת הגולן, בגליל, וביהודה ושומרון

- כביש 1 נחסם לתנועה בין לטרון לירושלים
- כביש 443 נחסם לתנועה לכל אורכו
- 5,500 בתי אב ברחבי הארץ מנותקים מחשמל
- הכניסה לעיר צפת וליישובי הגליל העליון נחסמו
- שלג החל לרדת גם ביישובי יהודה ושומרון
- אהרונוביץ' בתום הערכת מצב: "אסור שיקרה אסון"

השלג שהחל לרדת הבוקר (רביעי) בירושלים כבר נותן את אותותיו בכבישים, והדרכים המרכזיות המובילות אל העיר וממנה נחסמות לסירוגין: כביש 1 נסגר לתנועה בין לטרון לירושלים בשני הכיוונים. כביש 443 נסגר לכל אורכו, בשל סכנת החלקה מהקרח שכיסה את הכביש.

השלג החל להיערם הלילה ביישובי צפון רמת הגולן. כך גם בקיבוצים מנרה, משגב עם וסאסא שבתחומי המועצה האזורית הגליל העליון, וכפר חורפיש הסמוך, ששם הצטברה הבוקר שכבה של שלג ושל קרח. בצפת הצטברו יותר מעשרה ס"מ שלג בשעתיים. הבוקר כבר החל לרדת שלג גם בירושלים, ובאזור יהודה ושומרון - ביישובים אריאל, עלי, קריית ארבע ובגוש עציון. בשל מזג האוויר הקשה, הוחלט הבוקר לבטל את הלימודים באזור הצפון ובירושלים וסביבתה.

בשל מזג האוויר הקשה, נרשמו שיבושים באספקת החשמל באזורים שונים ברחבי הארץ. בסך הכול נותרו 5,500 בתי אב מנותקים מחשמל. בין היתר, נרשמו שיבושים ביישובים באזור השרון, ובהם הוד השרון, רעננה, נתניה, פתח תקווה, רמת השרון והכפר הירוק. בחברת החשמל דיווחו על הפסקות חשמל גם בכמה שכונות בתל אביב וברמת גן. בשומרון נפל החשמל ביישובים איתמר, אלון מורה, הר ברכה, קריית נטפים ויצהר. כבל מתח גבוה נפל ביצהר על הציר וגרם לחסימת הכביש. החשמל ביישוב נותק אך הושב כעבור כמה שעות. כן נרשמו תקלות בירושלים, ביהוד, בעפולה, בבנימינה, בזכרון יעקב, בפרדס חנה ובקיבוץ משמרות.

עוד על מזג האוויר הסוער:
הסערה מכה בישראל: עדכונים שוטפים
הסערה במספרים: כפר גלעדי שיאן הגשם, בנגב עדיין יבש
שלג, הצפות ועצים קורסים: צפו בתמונות הסערה

שלג כבד בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. המועצה האזורית גולן,
נהנים מהשלג ברמת הגולן/המועצה האזורית גולן

בתום הערכת מצב במחוז ירושלים דיבר היום השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' על מצב המוכנות במחוז. "אני חייב לציין שהתרשמתי מאוד. ההיערכות של כלל הכוחות שהוביל מפקד המחוז עם המנכ"ל ומפקד העורף, שירותי הכיבוי ומד"א, הם עשו עבודה רצינית והופקו הלקחים", אמר השר. "על נושא חיי אדם לא נתפשר. אין מצב שיקרה אסון שלא טיפלנו כמו שצריך. אסור שזה יקרה. יש להיענות לכל טלפון, בקשה או קריאה". הוא דיבר על החשיבות לתת עדיפות בדרכים לכוחות ההצלה ולחברת החשמל. בנוגע לחסימות כבישים, הוא הוסיף: "סגירה ופתיחה של כבישים תיעשה על פי שיקול הדעת ייעשה ולפי הצורך".

צפו במכ"ם הגשם המתעדכן