וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: הרופא התחרט – והאנס לא יעבור המתת חסד

אתמול אושרה המתתו של פרנק ואן דר בליקן, הכלוא זה 30 שנה בגין סדרת תקיפות מיניות ורצח, אך משרד המשפטים הודיע כי בשל סירובו של הרופא האמון לבצע את התהליך דר בליקן יועבר למתקן פסיכיאטרי חדש

בשבוע הבא: אנס סדרתי ורוצח יעבור המתת חסד בבלגיה. צילום מסך
פרנק ואן דר בליקן בבית הכלא בשנה שעברה/צילום מסך

משרד המשפטים של בלגיה הודיע היום (שלישי) כי האנס הבלגי פרנק ואן דר בליקן לא יעבור המתת החסד, בניגוד להחלטה מאתמול – כך דווח ברשת BBC. השר קון גינס אמר כי ההליך בוטל משום שהרופא שהיה אמון על התהליך לא מוכן לבצע את המתת החסד וכי האנס יעבור למתקן פסיכיאטרי חדש. המתתו של דר בליקן, הכלוא זה 30 שנה בגין סדרה של תקיפות מיניות ורצח של אחת מקורבנותיו, הייתה אמורה להתקיים ביום ראשון הבא.

במשך שנים רבות ביקש ואן דר בליקן שהמדינה תסייע לו לשים קץ לחייו. הוא טען כי הוא אינו מסוגל להתגבר על הדחפים המיניים האלימים שלו, ולכן לא הגיש בקשה לחנינה. הוא דרש שיסייעו לו לסיים את ה"סבל הנפשי הבלתי-יתואר שהוא חווה" בבית הכלא.

בלגיה אישרה את חוק המתת החסד ב-2002 והייתה המדינה השנייה בעולם לעשות זאת אחרי הולנד. ב-2013 אושרו במדינה 1,807 המתות חסד. ב-2008 אישרה גם לוקסמבורג המתות חסד אקטיביות.

בסוף 2012 הומתו בבלגיה שני תאומים חירשים שהיו בשלבי התעוורות. באוקטובר 2013 אושרה המתת חסד לטרנסג'נדר שעבר הליך שינוי מין ולא היה מרוצה ממצבו החדש. המתות החסד בבלגיה מבוצעות בזריקת רעל.

החוק הבלגי קובע כי המבקש המתת חסד חייב להיות "בעל מודעות, בהכרה ובעל היסטוריה של בקשות חוזרות ונשנות לשים קץ לחייו". ב-2013 אישרה בלגיה המתות חסד גם לקטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully