וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 אלף הפגינו בדרזדן נגד מוסלמים ומהגרים: "גרמניה, תתעוררי"

ארגון הימין הקיצוני "פגידה" ערך עצרת ענקית נגד "הפגיעה בערכים הנוצריים". אלפים מחו בקלן ובברלין והאורות כובו במחאה. שר האוצר הגרמני: עם כל הכבוד לסיסמאות, ההגירה הכרחית

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כ-18 אלף בני אדם הפגינו אמש בדרזדן נגד "התפשטות האיסלאם במערב". אלפים מחו נגד הארגון בכמה ערים ברחבי בגרמניה, ובהן בבירה ברלין.

בדרזדן השתתפו מספר שיא של מפגינים שהביעו תמיכה בארגון הימין הקיצוני PEGIDA ("אירופים פטריוטים נגד האיסלאמיזציה של המערב"). מולם התאספו כ-3,000 בני אדם, שקראו לגנות את הארגון, המאגד תחתיו כמה קבוצות גזעניות ותנועות ימין קיצוני.

מנהיגי PEGIDA טוענים כי הם אינם גזענים או שונאי-זרים, אך דורשים להגן על "התרבות היודו-נוצרית של גרמניה". המפגינים בדרזדן קראו: "גרמניה, התעוררי" וגינו את "השקרים של התקשורת". כמה מהם שהתראיינו לטלוויזיה הדגישו שהם "לא מתנגדים לאיסלאם, אלא מתנגדים לאיסלאמיזציה הפושה באירופה".

הפגנה של PEGIDA פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של המערב – דרזדן, 5 בינואר 2015. GettyImages
אחד הצועדים בהפגנה אמש בדרזדן/GettyImages

ההפגנה בדרזדן יצאה לדרך חרף קריאתה של הקנצלרית אנגלה מרגל בברכת השנה החדשה להימנע מגילויי גזענות כלפי המהגרים בגרמניה. אחת ממנהיגות PEGIDA, קתרין אורתל, תקפה את מרקל בהפגנה בדרזדן, ואמרה כי "שוב אנו נתקלים בדיכוי פוליטי בגרמניה".

בברלין הפגינו אמש כ-5,000 איש נגד הארגון. בהפגנה השתתף שר המשפטים של גרמניה, הייקו מאס. האורות המאירים את גשר ברנדנבורג כובו זמנית כמחאה על הגזענות. בעיר קלן כובו האורות בבתי העסק, בכנסיות ובקתדרלה המפורסמת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנה של PEGIDA פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של המערב – דרזדן, 5 בינואר 2015. AP
הפגנה של PEGIDA פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של המערב – דרזדן, 5 בינואר 2015/AP

היומון הגרמני הנפוץ "בילד" יצא הבוקר נגד ארגון הימין הפופוליסטי, ופרסם מאמרים נוקבים פרי עטם של פוליטיקאים בכירים. קנצלר גרמניה לשעבר הלמוט שמידט כתב בעיתון כי "הארגון מעודד דעה קדומה, שנאת זרים וחוסר סובלנות". שמידט בן ה-96 הוסיף כי "גרמניה חייבת להישאר פתוחה וסובלנית, ולהגיד 'לא' ברור ל-PEGIDA".

הקנצלר לשעבר גרהרד שרדר כתב כי "טוב לדעת שהמפלגות הדמוקרטיות חברו לכנסיה והשמיעו עמדה ברורה נגד הארגון". שר האוצר בממשלת גרמניה, וופלגנג שויבלה, מסר לעיתון כי "סיסמאות לא יוכלו לשנות את העובדה כי גרמניה זקוקה למהגרים, ועלינו לשמור מקום בלב לפליטים".

האורות כבים בקתדרלת קלן במחאה על הגזענות נגד המוסלמים בגרמניה – 5 בינואר 2015. רויטרס
האורות בקלן כבים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully