וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הנערים: שלושה מאסרי עולם נגזרו על מפקד החוליה

6.1.2015 / 14:14

דינו של חוסאם קואסמה, שעל אדמתו גם נמצאו גופות הנערים, נגזר לאחר שבשבוע שעבר הוא הורשע בשותפות לגרימת מוות ובעבירות נוספות. נוסף על עונש המאסר הוא נדרש לשלם 250 אלף שקל לכל אחת ממשפחותיהם

צילום: עומר מירון, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר היום (שלישי) שלושה מאסרי עולם על חוסאם קוואסמה, תושב חברון בן 40, שפיקד על החוליה שחטפה את שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ביוני האחרון. את עונשי המאסר יישא קוואסמה במצטבר - כלומר בזה אחר זה. כמו כן, הוא נדרש לפצות את כל אחת ממשפחות הנערים ב- 250 אלף שקל.

בגזר הדין נכתב כי אף שלא לחץ על ההדק, קוואסמה תכנן את האירוע, השיג את הכסף ואת הנשק ופיקד על המבצע. "הנאשם הודה במשטרה ובבית המשפט, אך אין בדבר זה להפחית בעונשו", נכתב. "כליאת אדם לכל ימי חייו באה לבטא את הערך העליון של חיים אדם והצורך להגן על בני אנוש".

בטיעונים לעונש הסביר נציג הפרקליטות את בקשתו לעונש חמור של שלושה מאסרי עולם ואמר כי קוואסמה עשה את מה שעשה מסיבה פשוטה: "הוא לא ראה בהם בני אדם. הם נרצחו מאותה סיבה שבגינה רצחו יהודים לאורך ההיסטוריה". נציג הפרקליטות ציין כי לאחר קבורת הנערים על אדמתו חזר קוואסמה לחיי שגרה לאחר ואף הביא לחוטפים מזון ושתייה. "הנאשם, אב בעצמו, גרם להורי שלושה לסבל של 18 יום של סימן שאלה מתמשך שבהם נעו בין תקווה לייאוש, וכל זאת משום שבעיניו של הנאשם הם יהודים. אני לא מבקש מכם את מותו של חוסאם, אני מבקש שישב בכלא בכל יום משארית חייו עד שימות זקן תשוש ושכוח מלב כול על מיטת ברזל קרה, כי זה צדק".

בא כוחו של קוואסמה, מצדו, טען כי לדון אותו למאסר עולם לא יעזור למשפחות שאיבדו את הילדים שלהם. "זו ההזדמנות ששני הצדדים יגידו למנהיגי שני הצדדים להפסיק את הסכסוך. חבל על כל הדם שנשפך", אמר. "למרות הודאתו, בסופו של יום על פי הראיות חוסם לא חטף ולא הרג. נכון שהוא היה בתכנון, אבל על מנת לשחרר אותו בתמורה לאחרים. לכן לא מגיע לו מאסר עולם".

גופותיהם של הנערים החטופים אותרו סמוך לחברון. צילום מסך
שלושת הנערים, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/צילום מסך

במהלך הדיון בגזר הדין דיבר אברהם פרנקל, אביו של נפתלי, בפני השופטים וקרא להם להחמיר בעונשו של קוואסמה. "בניגוד לרצח רגיל, אם יש דבר כזה, כאן יש רכיב נוסף – עברו 18 ימים מביצוע הרצח למציאת הגופות", אמר פרנקל. "חיפושים, תקווה, ייאוש – עוגמת נפש אחת גדולה. כולם חיפשו אותם, והוא ידע ושתק. אני מבקש מכבודכם לתת ביטוי מלא ומקיף לכל דרכי הענישה העומדות לרשותכם בשל חומרת האירוע שהיה כאן. בראש ובראשונה מצד הקורבנות, הנערים, וגם מהצד שלנו. על האכזריות בתכנון הביצוע ובהסתרה ולדאוג שכל מי שאחראי לעניין הזה, ובראש ובראשונה לנאשם כאן ייתן את הדין במלואו".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
חוסאם קוואסמה, חוטף שלושת הנערים,   בבית המשפט בעופר, ינואר 2015. עומר מירון
קוואסמה בבית המשפט, היום/עומר מירון

קוואסמה נעצר ב-11 ביולי, לאחר שכוחות הביטחון איתרו אותו בביתו של וואיל כראמה, תושב עאנתא החדשה שבירושלים, שנתן לו מקלט לאחר רצח הנערים. זאת לאחר שנפתח גל מעצרים בגדה המערבית ולאחר שהגופות של שלושת הנערים נמצאו על אדמת משפחתו.

בשבוע שעבר הוא הורשע בכל הסעיפים שיוחסו לו – שותפות לגרימת מוות בכוונה תחילה, חברות בקבוצה שגרמה מוות בכוונה, הכנסת כספי אויב לאזור, ביצוע שירות עבור חמאס, סחר בציוד מלחמה, שיבוש הליכי משפט ומתן מקלט למבוקשים. לפי הודאתו בפני אנשי השב"כ, הוא תכנן את הפיגוע יחד עם החוטפים והרוצחים בפועל, מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה.

החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. רויטרס
רוצחי הנערים, מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה/רויטרס

קוואסמה עוד הודה כי מימן את הפעולה על ידי העברת קרוב ל-200 אלף שקל מגורם חמאס בעזה - אחיו שגורש לעזה במסגרת "עסקת שליט" ומאז פועל במסגרת החמאס. בכסף זה הוא רכש כלי נשק לצורך הפיגוע והעבירם למרואן קוואסמה, וכן רכש רכב מסוג "יונדאי" ששימש בפעולה. הוא עוד הודה כי סייע לרוצחים לאחר הפיגוע בקבורת גופות הנערים, בהעלמת ראיות מזירת הקבורה וכן בהימלטות מכוחות הביטחון.

הרוצחים עצמם נהרגו מאש כוחות הביטחון בחברון בספטמבר 2014. בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ נמצא מקום המחבוא של קוואסמה ואבו עיישה וכוחות ימ"מ הגיעו למקום כדי לעצור אותם. עם זאת, חילופי אש התפתחו במקום ובמהלכם חוסלו השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully