וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נגד הקפאת הכספים לרשות: "לא מועיל לנו"

5.1.2015 / 21:32

נשיא המדינה מתח ביקורת על החלטת הממשלה להקפיא העברת חצי מיליארד שקלים לפלסטינים בשל בקשתם להתקבל לבית הדין הבינלאומי. גם וושינגטון פרסמה הודעת גינוי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(אבו מאזן מודיע שיפנה שוב למועצת הביטחון של האו"ם)

נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח היום (ראשון) ביקורת על החלטת הממשלה להקפיא את העברת כספי המסים לפלסטינים בסך חצי מיליארד שקלים שישראל גובה עבור הרשות בשל בקשתה להתקבל לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. "עיכוב העברת המסים לא מועיל לנו ולא מועיל גם להם. המסים הם חלק מיכולתו של העם הפלסטיני לקיים את עצמו והאינטרס הישראלי הוא שהעם הפלסטיני יקיים את עצמו", אמר הנשיא בכנס שגרירים של משרד החוץ בירושלים.

הגשת השנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד לשנת 2014 לנשיא המדינה ורעייתו. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"אבו מאזן הפר את הסכם אוסלו". ריבלין, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ריבלין לא חסך ביקורת מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שטען כי הוא "מנסה להגיע להסדר כפוי" וכי צעדיו מהווים "הפרה של הסכם אוסלו". בהמשך אף הצדיק נקיטה בצעדי תגמול, אולם הדגיש כי צעדים כאלו - בניגוד לצעדים שנקטה בהם הממשלה - "צריכים להלום את האינטרס של מדינת ישראל". בהמשך נאומו התייחס ריבלין למו"מ עם הפלסטינים המצוי בקיפאון, ואמר כי הסיבה שאבו מאזן נמנע ממו"מ ישיר עם ישראל היא משום שאין לו לגיטימציה לכך מהעם הפלסטיני. "הוא יודע שגם אם הוא יגיע להסכם עמנו הוא יתקשה מאוד לקבל את אישור בני עמו", אמר.

עוד באותו נושא בוואלה! חדשות:
בשל הפנייה להאג: ישראל הקפיאה העברת כספים לרשות
אחרי הכישלון באו"ם, הפלסטינים מצהירים: נצטרף להאג
אבו מאזן: נפסיק התיאום עם ישראל אם הפניה לאו"ם תיכשל

גם וושינגטון פרסמה היום הודעת גינוי להחלטה הישראלית. בהודעה רשמית מטעם מחלקת המדינה נמסר כי "ארצות הברית מתנגדת להקפאת כחצי מיליארד שקלים מכספי המסים המיועדים לרשות הפלסטינית מצד ישראל". דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי אמרה כי "ההחלטה הישראלית מחריפה את המתיחות", לא מבלי למתוח ביקורת על ההחלטה הפלסטינית אשר "פגעה קשות באווירת השלום הנחוצה על מנת להגיע לשיח עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully