וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטסטרופה" בליכוד: 15 קלפיות מהפריימריז ייבדקו שוב

4.1.2015 / 17:52

ועדת הפיקוח על הבחירות במפלגת הליכוד החליטה לבדוק מחדש את הפרוטוקולים בקלפיות שעל תוצאותיהן הוגש ערעור. בכיר במפלגה: "אנחנו מוצאים עוד ועוד טעויות, חסרים לנו אלפי קולות"

דני דנון מצביע בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
מתפקדים מצביעים בבנייני האומה/ראובן קסטרו

ועדת הפיקוח על הבחירות במפלגת הליכוד, החליטה היום (ראשון) לבדוק מחדש את הפרוטוקולים של כ-15 קלפיות מהבחירות המוקדמות לרשימת המפלגה לכנסת ה-20, שעל תוצאותיהן הוגש ערעור. לדברי חבר הוועדה יעקב וידר, "בשלב זה, החלטנו לספור את הקלפיות בכל היישובים שהתקבלו טענות לגביהן, או בקלפיות שהתרשמנו כי התוצאות שנרשמו בהן הן בלתי סבירות בעליל. זאת, כדי למנוע כל חשש או פקפוק בטוהר הבחירות".

"ככל שאנחנו עוברים על המספרים אנחנו מוצאים עוד ועוד טעויות, מדובר בקטסטרופה", אמר בכיר בליכוד בשיחה עם וואלה! חדשות. "חסרים לנו אלפי קולות. לפי החישובים שלנו, היינו יכולים לקפוץ קדימה בדירוג". גורם נוסף מלשכתו של אחד מחברי הכנסת במפלגה, סיפר: "מצאנו טעויות לפחות ב-15 קלפיות. אלה טעויות שיכולות להשפיע על המיקומים ועל התוצאות".

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
בורג בכנס חד"ש: כאן למרות השבת, כי החיים המשותפים בסכנה
כוכב התשדיר החדש של בנט: אלדד מ"האח הגדול"
ח"כ כבל: "יש לנו הסכם שביתת נשק עם יש עתיד"

מצביעים בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. 31 בדצמבר 2014.. טלי מאייר
בבית ג'אן הנגבי קיבל יותר קולות ממספר המצביעים. הקלפיות בבנייני האומה/טלי מאייר

חלק מהתוצאות התמוהות שהתקבלו הן מספר הקולות בעיר מודיעין וביישוב ירכא, שהיה זהה לחלוטין. כמו כן, בירכא ובהתנחלות עלי זהב שבשומרון התוצאות כלל לא הוזנו למחשב ורק נספרו ידנית. בבית ג'אן הצביעו 197 מתפקדים בלבד, אך צחי הנגבי קיבל 278 קולות. ביישובים אפרתה, שער בנימין, הר חברון, מרר, דימונה ודלית אל-כרמל, אחוזי ההצבעה היו נמוכים בצורה שלא מתאימה לסטטיסטיקות הממוצעות. כמו כן, הקלפי בצפון תל אביב נספרה פעמיים לכאורה, וגם בקלפיות בקריית אתא ובקריית ים נרשמו תוצאות בלתי סבירות.

גורמים המעורבים בהליך הבדיקה אישרו כי בשלב זה נבדקת ההתאמה בין תוצאות הקלפי ובין התוצאות שהוזנו למחשב. לאחר בדיקת העניין, יוזנו התוצאות המדויקות למחשב. עם זאת, משום שמדובר במספר מצומצם של קלפיות, הסיכוי שהדבר ישפיע על דירוג הרשימה באופן מהותי הוא מועט.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully