וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: דמוקרטיה? 3 שנות מאסר לבלוגר שביקר את הצבא

יאסין אל-עיארי נודע כמתנגד חריף למפלגת השלטון ולנשיא החדש, איש המשטר הישן, שנבחר מטעמה. הוא מואשם בהשמצת קציני צבא וגורמי ביטחון. פרקליטו: "הוא משלם את המחיר על עמדותיו הפוליטיות"

המועמד לנשיאות טוניסיה, באג'י קאיד א-סבסי, בעצרת תמיכה, 20 בנובמבר 2014. רויטרס
נשיא תוניסיה החדש, קאיד באג'י א-סבסי/רויטרס

שלטונות תוניסיה עצרו ביום חמישי בלוגר שהורשע בגין השמצת קציני צבא. יאסין אל-עיארי, בן 33, נעצר בשדה התעופה בבירה תוניס עם חזרתו מביקור בפריז והוא יישלח לשלוש שנות מאסר. אל-עיארי נודע כמבקר חריף של מפלגת השלטון "קריאה לתוניסיה" ("נידא תוניס"), שנציגה, באג'י קאיד א-סבסי, זכה השבוע בבחירות לנשיאות.

התביעה הצבאית מסרה כי ב-18 בנובמבר נגזרו על אל-עיארי בהיעדרו שלוש שנות מאסר בגין "השמצת קציני צבאי ובכירים במשרד הביטחון". על פי הצהרת התביעה, אל-עיארי האשים את הגורמים הללו בביצוע מעשי שחיתות. פרקליטו מסר כי אל-עיארי לא היה מודע לפסיקה נגדו וכי גזר הדין "קשה מדי".

הבלוגר התוניסאי יאסין אל-עיארי. פייסבוק, צילום מסך
"עומד מאחורי כל מילה". יאסין אל-עיארי/צילום מסך, פייסבוק

הבלוגר כתב בדף הפייסבוק שלו כי "הוא עומד מאחורי כל מילה שלו" ועורך דינו הוסיף כי הוא כבר הגיש ערעור על העונש. לדבריו, השימוע נקבע ל-6 בינואר. "המקרה הזה פוגע בחופש הביטוי וזאת הפעם הראשונה שדבר כזה קורה תחת שלטונו של א-סבסי", הבהיר עורך הדין. "מרשי משלם את המחיר על עמדותיו הפוליטיות".

פרט לבלוג, מפעיל אל-עיארי מפעיל גם עמוד פייסבוק, שלו יותר מ-50 אלף עוקבים, היוצא נגד א-סבסי ומפלגתו. בתמונה האחרונה שהעלה לעמוד, נראים כמה אנשים המובילים גמל שעליו הולבשה כרזה הנושאת את תמונתו של א-סבסי.

א-סבסי, כאמור, ניצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות ביום ראשון. מדינות המערב שיבחו את ההליך והכריזו כי מדובר בהוכחה לכך שתוניסיה, שבה נולד "האביב הערבי", הפכה למדינה דמוקרטית. עם זאת, א-סבסי כיהן כיו"ר הפרלמנט במשטרו של הדיקטטור זין אל-עאבדין בן עלי, שהופל במהפכת 2011, והאופוזיציה טוענת כי הוא ישיב את המשטר הישן על כנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully