וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת האחים שמטילים אימה על ירושלים

25.12.2014 / 16:00

כשהתותחים הכבדים של עולם הפשע הירושלמי במאסר, נגסו בני משפחת אילוז בשוק ההימורים והסחיטה באיומים. הקלטות של המשטרה שהגיעו לידי וואלה! חדשות חושפות את הכוח העולה והאלים בבירה

"ראית איך הם עושים 'כיפות אדומות'? הוא פתח לך את הראש. זה יניב, איזה מניאק". במילים אלו ניסה לתאר העבריין הירושלמי ירון כהן את התקיפה שעבר על ידי יניב ונמרוד אילוז - שניים מארבעת האחים שנכנסו בשנים האחרונות לריק שהותירו אחריהם העבריינים "הכבדים" בירושלים וסביבתה שנשלחו לתקופות מאסר ממושכות. ארבעת האחים אילוז - נמרוד (41), יניב (39), גיא (37) ואמיר (34), בני משפחה ירושלמית שורשית הקשורה לקואליציית הארגונים בעלי הזיקה לארגונו של יצחק אברג'יל הצליחו למלא את החלל שהותירו העבריינים יעקב "עקא" שמעון, איציק בר-מוחא ואלי "קוסם" נעים ברחובות הבירה גם באמצעות שיטות אלימות במיוחד איתם נאלצים להתמודד חוקרי ימ"ר ירושלים. "לא הייתי מזלזל באחים אילוז. היום, הם הארגון הכי אלים בישראל", הסביר גורם בכיר במשטרה שהגדיר את האחים כיעד מודיעיני מרכזי של המשטרה.

ארבעת האחים החלו את דרכם בעולם הפשע כזרועו הארוכה של יצחק אברג'יל בשכונות החרדיות של ירושלים. לרוב, הם עסקו בסחיטת בעלי עסקים קטנים, עד הפריצה שלהם, שהתאפשרה בשל פזילה של ראשי הפשע הירושלמי לנעשה בגוש דן והכסף הגדול שנמצא שם. "האילוזים" החלו לפעול בשוק הסיטונאי רמלה-לוד שפועל באזור מלחה בירושלים בסחיטת בעלי בסטות קטנות וצמחו משם. כבר בשנת 2010 נעצרו האחים בחשד לסחיטה במסגרת פשיטה של בלשי הימ"ר על השוק, חלק מחקירת חשדות להלבנת הון על ידי גורמים עבריינים.

האחים אילוז בבית משפט המחוזי בירושלים. מאי 2014. יואב דודקביץ'
נכנסו לריק בירושלים. יניב/יואב דודקביץ'

שיטות הפעולה של האחים אילוז כללו שימוש מוגבר באלימות. "האנשים האלו היו מגיעים לקורבן הסחיטה ומכים ומשפילים אותו", הסביר גורם המעורה בפרטים, "הם סוחטים את האנשים המסכנים ביותר". עם השנים הצליחו "האילוזים" להשתלט באופן כמעט מוחלט על שוק ההימורים בירושלים וכן על תחום מחזור הבקבוקים.

עם התחזקותם של האחים התרחבה פעילותם גם מחוץ לירושלים עצמה וכעת הם מעורבים לטענת המשטרה גם בפשע ביישובים בהרי ירושלים, בהם בית שמש ומבשרת ציון. באזור זה שולט ביד רמה מי שכונה על ידי מרגלית צנעני "עוקר שיניים במקצועו" - העבריין מיכאל חזן. חזן והאחים אילוז מנהלים מאבקי שליטה בירושלים וסביבתה, לצד מעורבות הולכת וגוברת של עבריין נוסף, יניב קיה שמו, שמקורב לאיש הפשע של הדרום הלא הוא שלום דומרני. על פי מידע שיש בידי המשטרה, "האילוזים" חברו לאחרונה לארגון הפשע של עמיר מולנר, וכך, באמצעות שליחים, למעשה מתפתח קרב ענקים בין מולנר לדומרני באזור ירושלים.

האמבוש בחניון המשפחה היריבה

בחודש מרץ האחרון ניסו העבריין ירון כהן ושני בניו - מאור ודניאל, לנגוס בשטחי המחיה של האחים אילוז. האחים לא נשארו חייבים והחליטו להעביר למשפחת כהן מסר מרתיע ואלים לפיו אל להם להיכנס לאזורים לא להם במארב שהטמינו להם בחניון ביתם בהר חומה. לפי כתב האישום שהוגש נגד נמרוד אילוז, מי שנחשב כמנהיג המשפחה, הוא ואחיו הצעיר יניב, נסעו לקראת כניסת השבת בג'יפ קאיה שחור ליד רכב המאזדה בו נסעו ירון כהן ובניו. "האילוזים" עצרו לצד הרכב של משפחת כהן והחלו להכות את יריביהם. תוצאות הקטטה היו חמורות יותר לבני משפחת כהן, אף כי שום צד לא יצא בריא ושלם. בעוד שנמרוד ויניב אילוז יצאו עם פגיעות קלות יחסית, אחד מבני המשפחה היריבה נחתך לטענת המשטרה על ידי נמרוד אילוז בגרונו באמצעות סכין יפנית. בזכות ציתות של המשטרה, יכלו החוקרים לשמוע מאוחר יותר את רחש הקטטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הקטטה בין האחים כהן והאחים אזולאי. חטיבת דובר המשטרה
"כיפה אדומה" בחניון/חטיבת דובר המשטרה

ירון כהן לבנו: "תעצור, תעצור, זה הוא".

מאור כהן: "איפה הנבוט?".

מיד לאחר מכן נשמעות בהקלטה צעקות כשמחוץ לרכב מתחוללת הקטטה

ירון כהן: "סע לאבי, סע לאבי".

דניאל כהן: "דקרתי אותו בפנים, בראש גם".

מאור כהן: "לאן ניסע?".

דניאל כהן: "לאבי".

ירון כהן: "חתך אותך בפנים?".

דניאל כהן: "לא, בראש".

ירון כהן: "וואלה אני אזיין אותם. איפה הדוקרן, עליך?".

דניאל כהן: "לא, בתוך הגב שלו".

ירון כהן: "וואי וואי וואי, תראה איזה מניאק, וואלה את נמרוד אני אזיין אותו. מה, דפקת לו את האלה?".

מאור כהן: "את האלה בתוך הראש".

ירון כהן: "לנמרוד?"

מאור כהן: "כן".

דניאל כהן: "ואני דקרתי אותו בגב".

אבי כהן (אחיו של ירון. י"א): "איך, איך הם נצמדו אליך ירון? מאיפה?".

מאור כהן: "סע לבית חולים".

אבי כהן: "מאיפה הוא ידע שאתה פה?".

ירון כהן: "לא יודע. הוא פתח לך את הראש. איזה מניאק זה יניב".

מאור כהן: "דפקתי לו את הנבוט. נשבר לו החלון בתוך האוטו".

ירון כהן: "אבי, צריך לראות מה עושים. צריך לארגן צוות שיזיין את האמא של נמרוד בתוך העסק. העסק הזה לא יישאר. אני אזיין אותו. תראה איזה חתך הוא דפק למאור".

מאור כהן: "שישאלו אותנו ב'טרם' (מרפאה. י"א), מה נגיד אבא?".

אבי כהן: "ערבים".

ירון כהן: "ערבים, כן. זה יעלה לנמרוד ביוקר. אני אזיין את האמא שלו. סבבה רוצים מלחמה יעני".

"אני כמו תנין שנחתך גרון"

בתשאול שעבר ירון כהן בימ"ר ירושלים בעקבות התקרית נחשפת מידת המסוכנות שמייחסת המשטרה לאחים, וכן החשש של כהן מפניהם. "אנשים לא משחקים, אנשים הורגים. אתם יודעים טוב מאוד שהיה מארב פה. אני הייתי עושה מבצע דבילי כזה? בחייאת רבאק, ליד עדי ראייה? זה קוקסינלים, זה הומואים. אני הייתי מוכן למות בקרב הזה רק שהילדים שלי לא ייחתכו. אני כמו תנין שנחתך בגרון", התרברב כהן בפני החוקרים. למרות שהכחיש שהותקף על ידי האחים אילוז והעיד שהותקף על ידי ערבים, כחלק מקוד השתיקה של עולם הפשע, כפי שאמר בהקלטה הנסתרת, התייחס כהן לטענת המשטרה לפיה נמרוד אילוז שהה בקרבת ביתו ממש לפני הקטטה. "מה הוא עושה שם עשר דקות לפני כניסת שבת?", תמה כהן, "נמרוד הוא בן אדם דתי, הוא לא גר בהר חומה?", רמז כהן על כוונותיו הלא-טהורות של אילוז.

נמרוד אילוז. חטיבת דובר המשטרה
"הוא אדם דתי, מה הוא עשה עשר דקות לפני כניסת השבת?". נמרוד אילוז/חטיבת דובר המשטרה

החוקר גדי לובין: "הוא בא אליך. ברור אליך, הוא בא לחתוך אותך. ברור שבא לחתוך אותך, לא להגיד לך שבת שלום"
כהן: "הם לא מסוגלים לכלום"

החוקר גדי לובין: "הם מסוגלים להרבה. לא סתם הם ארבע שנים הלכו ובאו. ארבע שנים הסתובבו כל היום, עשו פה טרור. הם גדלו לאט לאט".

כהן: "מה זה גדלו? כשהיה פה איציק (בר-מוחא. י"א) כל אלה לא שמעו עליהם בכלל. רכבו על חמורים אלה. למי הם היו מחוברים? זה לא חכמה לקנות שם לבוא על חלש (סחיטת בעלי הבסטות בשוק. י"א). גם אני יכול לבוא על חלש ולקנות שם. בשום עיר בארץ הם לא היו שורדים. את הראשים שלהם היו מוציאים להם. אני יודע מי הם, אני מכיר את השורשים שלהם. על אנשים מסכנים הם באים. בעיה להביא איזה צוות של עשרה אנשים לעשות פה איזה שניים-שלושה מעשים אכזריים? לא איציק ולא אף אחד עשה את הדברים האלו".

בזמן שכהן "פטפט" במשטרה יותר ממה שציפו החוקרים וצייר תמונה רחבה של עולם הפשע הירושלמי, נמרוד אילוז שמר על זכות השתיקה. את פגיעותיו מהקטטה הסביר כ"נפילה מסוס". "רכבתי ונפלתי על ערימה של פסולת בניין. זה מה שאני זוכר. קיבלתי מכה בראש, איבדתי את ההכרה והתעוררתי באמבולנס. לא הייתי מעורב בשום קטטה. לא תקפתי אף אחד ואף אחד לא תקף אותי".

חוקר: "מחומר החקירה שיש בידינו תקפת בסכינים וגם הותקפת".

נמרוד אילוז: "אין דבר כזה. לא תקפתי ולא הותקפתי ואין לי את מי לתקוף ואין לי סכסוכים עם אף אחד".

יניב אילוז. חטיבת דובר המשטרה
יניב אילוז אחרי הקטטה. מסומן בעיגול כתם של דם על מכנסיו/חטיבת דובר המשטרה

תשעה חודשים אחרי האמבוש שביצעו, זוכו נמרוד ויניב אילוז מכתב האישום שייחס להם חבלה בכוונה מחמירה ובמשטרה מעריכים שהם שבו לפעילות סדירה. בפרקליטות לא קיבלו את הדין של בית המשפט המחוזי וערעור שהגישו בתיק עדיין נדון בבית המשפט העליון. ירון כהן ממשיך לטעון לחפותו במסגרת אותו התיק, אולם הוא עצור בגין פריצה לעסק של משפחת אילוז ברחוב הלל בירושלים. כך או כך, נראה כי השליטה על הפשע בירושלים תחזור בקרוב לידיו של יעקב "עקא" שמעון, שמשתחרר בפברואר הקרוב מן המאסר הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully