וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים הצליחו להשתיל רקמת פין בארנבים

מוטי גל

13.9.2002 / 23:26

כיוון שהרקמות נלקחו מאיברי המין של הארנבים עצמם, השתל לא נדחה; כעת מקוויים החוקרים לשפר הסיכויים להשתלת איבר בילודים זכרים ללא איבר מין, לשקם נפגעים בתאונות ולהגדיל קיימים

מדענים מאוניברסיטת "הארוורד" במסצ'וסטס שבארה"ב הצליחו להשתיל בארנבים רקמת פין שגודלה במעבדה. בעקבות הצלחת המחקר, מקווים המדענים כי השתלת הפין תשפר את שיעורי ההצלחה להשתלה בילודים זכרים ללא איבר מין, באיברי מין שנפגעו קשה בתאונות או בגברים המבקשים להגדיל את איבריהם.

ד"ר אנתוני אטאלה ועמיתיו מבית הספר לרפואה ב"הארוורד" נטלו רקמות פין מארנבים. התאים גודלו במעבדה ובתוך ימים צמחו לכדי רקמה בעלת פוטנציאל זקפתי. לאחר מכן, הסירו המדענים את רקמות הזקפה מאיברי המין של 18 ארנבים, והחליפו אותם ברקמה שגידלו.

כיוון שהרקמות נלקחו מאיברי המין של הארנבים עצמם, לא היתה כל דחיה של השתל. הארנבים הושמו בכלוב עם ארנבות נקבות, ונמצא כי תפקודם המיני תקין. "הם הצליחו להזדווג, לבצע חדירה ולייצר תאי זרע", נכתב בדו"ח המחקר של ד"ר אטאלה בכתב העת Urology. עתה מנסים החוקרים לגדל פין שלם. המשימה אינה קלה, מאחר שמורכבותו הביולוגית של האיבר מקשה על גידולו בתנאי מעבדה.

ואולם, החוקרים מבהירים כי הדרך עוד ארוכה עד לבחינת התגלית בבני אדם. כמו כן הדגישו כי הפעולה אינה מתאימה לנשים המעוניינות להפוך לגברים, כיוון שהן חסרות את התאים המתאימים לתרבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully