וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו: שבט אינדיאני תקף בחץ וקשת כפר מבודד באמזונס

כ-200 מחברי השבט המבודד מאשקו-פירו תקפו את הכפר מונטה סלוודור וגנבו מזון וחפצי מתכת. לא היו נפגעים, אך המשטרה החליטה לפנות את תושבי הכפר מחשש לביטחונם. זאת הפשיטה השלישית השנה של השבט על הכפר

תמונה נדירה של שבט אינדיאני באזור פארק מאנו, פרו, ינואר 2012. רויטרס
חברי השבט, בתיעוד נדיר משנת 2012/רויטרס

השלטונות בפרו החליטו אתמול (שלישי) לפנות כפר מבודד ביער האמזונס בעקבות פשיטה שביצע שבט אינדיאני במקום. כ-200 מחברי השבט מאשקו-פירו, חמושים בחץ וקשת, הגיעו לכפר מונטה סלוודור בחיפוש אחר מזון.

התושבים המקומיים טענו כי האינדיאנים הרגו כמה חיות משק ולקחו סירי בישול ומתכות. אף אחד לא נפגע בפשיטה, אולם המשטרה סבורה כי עדיף לתושבים לעבור לעיירה גדולה יותר למען ביטחונם.

זאת הפעם השלישית בשנה החולפת שהשבט תוקף את הכפר בחיפושיו אחר מזון וחפצי מתכת. עם זאת, המתקפה שאירעה ביום חמישי האחרון התרחשה בזמן שרוב תושבי הכפר היו מחוץ לבתים, אז בזזו בני המאשקו-פירו את הבתים ונסוגו בחזרה ליער. יומיים לאחר מכן, שבו בני השבט והתושבים נאלצו להימלט מהכפר. הם נלקחו על ידי סירות של משטרת פרו והועברו לפורטו מלדונדו, ששוכנת בדרום-מזרח פרו בסמוך למפגש הגבולות עם בוליביה ועם ברזיל.

ארגון למען זכויות האינדיאנים ביקש מהממשלה להגן על אדמות שבט המאשקו-פירו, שהוא אחד מהשבטים האחרונים שלא יצרו קשר עם העולם החיצון. מרבית האדמות נגזלו ממנו בשל כריתת יער האמזונס ועל ידי סוחרי סמים.

עוד ידיעות על שבטים בדרום אמריקה
לוויינים תיעדו "שבטים אבודים" ביערות הגשם
שבט נידח ביערות האמזונס יצר לראשונה קשר עם העולם המודרני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully