וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גרמניה: "אסור לנו לפחד מהמהגרים במדינה"

במהלך נאום מיוחד לאומה לרגל חג המולד, הפציר יואכים גאוק באזרחי המדינה לקבל את אלפי הזרים שמגיעים לשערי המדינה. דבריו מגיעים על רקע עלייה בכוחה של תנועה המתנגדת להגירה ו"לאיסלאמיזציה של אירופה"

נשיא גרמניה יואכים גאוק בנאום מיוחד לאומה לכבוד חג המולד, 24 בדצמבר 2014. רויטרס
נשיא גרמניה יואכים גאוק במהלך נאומו, היום/רויטרס

נשיא גרמניה יואכים גאוק קרא היום (רביעי) לאזרחי המדינה לקבל את המהגרים במדינה - זאת, לנוכח העלייה בכוחה של תנועה המתנגדת להגירה למדינה. בנאומו, שישודר במהלך חג המולד, שיבח גאוק את התושבים שהעניקו מקלט וטיפלו בכ-200 אלף פליטים חדשים שהגיעו לשערי גרמניה השנה.

"אל תפחדו מהעולם שבחוץ", הפציר הנשיא באזרחים. לדבריו, הוא מעודד מאלו שלא מעוניינים "לנעול" את גרמניה. "היכן שאנחנו יכולים לתרום כדי לשמור על השלום או להפחית את הסבל כדי לבנות עתיד טוב יותר, עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לבצע זאת", הוסיף.

דבריו מגיעים על רקע הצמיחה בתנועה ששמה "פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של המערב", שצוברת תאוצה בחודשים האחרונים. התנועה מקיימת מאז חודש אוקטובר הפגנות שבועיות בעיר דרזדן וביום שני נרשם שיא במספר המשתתפים – 17,500. העלייה בתמיכה בתנועה הביאה במקביל גם להפגנות של אזרחים המתנגדים לרעיונותיה. כמו כן, הקנצלרית אנגלה מרקל ופוליטיקאים נוספים כבר הביעו את התנגדותם להפגנות שמארגנת התנועה.

גרמניה הפכה בשנים האחרונות ליעד האירופי העיקרי עבור מבקשי מקלט, שמגיעים ברובם ממדינות מוסלמיות, בהן עיראק וסוריה.

הפגנה של תנועת "פטריוטים אירופים נגד האיסלאמיזציה של המערב" בעיר דרזדן, גרמניה, 22 בדצמבר 2014. רויטרס
ההפגנה בדרזדן, ביום שני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully