וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נסגר עיתון שתמך באיש דת שהתנגד למשטר

24.12.2014 / 18:01

העיתון "רוזאן" נסגר אחרי 20 שנים אחרי שגיליון שפורסם בשבוע שעבר הוקדש לאייתוללה חוסיין עלי מונתזרי, שהתנגד לקו של מייסד הרפובליקה חומייני. שמו נקשר ל"מהפכה הירוקה" שפרצה אחרי הבחירות ב-2009

גיליון של העיתון האיראני "רוזאן", שהוקדש לאייתוללה חוסיין עלי מונתזרי. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הגיליון של "רוזאן" שהוקדש לאייתוללה חוסיין עלי/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

צנזורה: התביעה הכללית באיראן הורתה אתמול (שלישי) למשרד התרבות של איראן להסיק את הפצתו של העיתון "רוזאן", אחד מהעיתונים הבולטים ביותר במדינה. זאת, בעקבות גיליון של העיתון משבוע שעבר, שבעמוד הראשי שלו הופיעה תמונתו של האייתוללה חוסיין עלי מונתזרי. מונתזרי נחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים ביותר של האייתולה רוחאללה חומייני, מנהיגה העליון הקודם של איראן ומייסד הרפובליקה האיסלאמית.

העיתון הקדיש את העמוד הראשון למותנזרי לרגל יום השנה החמישי למותו. בגיליון פורסמו כתבות שעסקו באייתולה וחלקן הביעו אהדה לגישתו של מונתזרי, שכונה "איש דת שונה". מונתזרי היה איש הדת הבכיר ביותר שמנהיגי "המהפכה הירוקה" תלו בו תקוות במהלך המחאה שבאה בעקבות הבחירות לנשיאות בשנת 2009. הוא מת כמה חודשים אחרי אותה מערכת בחירות מה שהוביל להתעוררות מחודשת של המחאות העממיות, שדעכו עם הזמן.

אירן, הפגנות בהלווית האייתולה מונתזרי. רויטרס
תמונה של מונתזרי במהלך הלווייתו בשנת 2009/רויטרס

העיתון 'רוזאן' יצא לאור במחוזות שונים באירן במשך 20 השנים האחרונות ובחמש השנים האחרונות ראה אור בתפוצה כלל ארצית. ביום שאחרי, הידיעה על סגירתו הופיעה באתרי חדשות שונים, אולם העיתון היחיד שדיווח בעמוד הראשון על הסגירה הוא העיתון "מרדום סאלאר" הרפורמיסטי.

צעד זה מצטרף לשורת מהלכים שנוקטים השלטונות בטהראן נגד התקשורת המקומית והזרה בתקופה האחרונה. בתחילת החודש הורך מעצרו של כתב ה"וושינגטון פוסט" בטהראן, ג'ייסון רזאיאן, ב-60 ימים. רזאיאן נכלא לפני יותר מארבעה חודשים, אך קרובי משפחתו אמרו כי התביעה בטהראן עדיין מסרבת לומר במה נאשם העיתונאי, המחזיק באזרחות אמריקנית ובאזרחות איראנית. רזאיאן ורעייתו יגאנה סאלחי נעצרו בחודש יולי, והאישה שוחררה כעבור שלושה חודשים. לאחרונה אמר יו"ר המועצה לזכויות האדם באיראן, ג'ואד לאריג'אני, כי העיתונאי ישתחרר בקרוב, אך התביעה לא אישרה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully