וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז, מילקי ומע"מ אפס: מי באמת דואג לנו בכנסת?

24.12.2014 / 16:28

עם פתיחת מערכת הבחירות לכנסת ה-20, הושבנו חמישה חברי כנסת לשיחה על נושאים חברתיים בוערים. אז מה חושבים איציק שמולי, יפעת קריב, מיכל רוזין, גילה גמליאל ואורלי לוי אבקסיס על מונופול הגז ועל יוקר המחיה? צפו המהדורה

ראובן קסטרו

חמישה חברי כנסת חברתיים מכל קצוות הקשת הפוליטית השתתפו היום (רביעי) בפאנל מיוחד באולפן וואלה! חדשות, והתייחסו לשלל נושאים חברתיים בוערים. בין היתר, סיפקו חברי הכנסת – מיכל רוזין ממרצ, איציק שמולי מהעבודה, יפעת קריב מיש עתיד, גילה גמליאל מהליכוד ואורלי לוי אבקסיס מישראל ביתנו – את עמדותיהם בנוגע לפירוק מונופול הגז, ליוקר המחיה ולמחירי הדיור.

כשנשאלו חברי הכנסת על החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים לפרק את מונופול הגז של יצחק תשובה, כולם הסכימו שההחלטה מוצדקת. "יש פה הוכחה לכך שמאבק שהציבור מחליט להיאבק עליו אפשר לנצח, אפשר להשפיע על מקבלי ההחלטות, וכל הכבוד לציבור בעניין הזה", אמרה ח"כ רוזין.

ח"כ שמולי טען כי צריך להיות פיקוח על המחירים. "ברגע שנובל אנרג'י מתנגדת לפיקוח על המחירים, צריך לטפל בבעיית המונופול. זו החלטה חשובה ואמיצה", אמר שמולי. אף שהסכימה עם ההחלטה, ח"כ קריב ציינה כי מדובר בנושא מורכב: "לכל מטבע יש כמה צדדים, ואנחנו צריכים להבין את הכול גם בעולם העסקי".

ח"כ גמליאל דיברה על המאבק בריכוזיות והביעה שביעות רצון מכך שהטייקונים נדרשים למכור עסקים רבים. "הגיע הזמן שתהיה פה ביזוריות במשק וציבור רחב יותר יוכל ליהנות מהמשאבים שלנו", אמרה ח"כ גמליאל. ח"כ לוי אבקסיס הוסיפה: "בשורה התחתונה – איפה שיש מונופול זה אומר שהאזרח בסופו של דבר משלם יותר, כי אין תחרות אמיתית, ואיפה שאין תחרות אמיתית – אין הורדת מחירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully