וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בסביבת נתניהו: "צריך להפיק גז, אך לאפשר גם תחרות"

24.12.2014 / 0:11

בעקבות החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, שמוציאה למעשה את המונופול בתחום הגז מידיו של יצחק תשובה - הורה נתניהו לראש המועצה הלאומית לכלכלה "לבצע עבודת מטה". "יש למצוא את האיזון הנכון", אמרו בלשכת ראש הממשלה

מכה לנתניהו: בית הדין של הליכוד ביטל את השיריונים שאושרו במרכז. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אמש (שלישי) את ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל לבצע עבודת מטה בעקבות עמדתו החדשה של הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, בעניין מאגרי הגז הטבעי שלחופי ישראל.

מוקדם יותר אתמול הודיע גילה לעורכי הדין של קבוצת דלק של יצחק תשובה ושל נובל אנרג'י, כי החליט לסגת בכפוף לשימוע מהסדר הפשרה בינהם שקבע כי יוכלו להמשיך ולהחזיק במאגר הגז "לוויתן". המשמעות: המדינה תדרוש את פיצול ההחזקות של תשובה ונובל במאגרי הגז "לוויתן" ו"תמר" ותחייב אותם למכור את החזקותיהם באחד משני המאגרים.

עוד בנושא
דעה: צודק, אך לא חכם: ביטול הסכם הגז יפגע בכולם
מניות לוויתן קרסו - המסחר בהן הופסק
הערכות: תשובה ימכור ההחזקות בתמר ויישאר עם לוויתן

בתגובה לכך, גורמים במשרד ראש הממשלה ציינו ש"יש למצוא את האיזון הנכון שיאפשר גם להפיק בקרוב גז ממעמקי הים, וגם לספק אותו במחיר תחרותי לכל אזרחי ישראל".

שדה גז לויתן. Creative Commons
אסדת הקידוח מעל מאגר "לוויתן"/Creative Commons

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), אשר עתרה נגד מונופול הגז "לוויתן", בירכה אתמול על החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לפרק את המונופול. "מדובר במעשה אמיץ ומתבקש אשר שם קץ לשערורייה הכלכלית הגדולה בתולדות המדינה", אמרה יחימוביץ'. "אסור שיבבות הקוזק הנגזל של תשובה וחבריו יפחידו את מקבלי ההחלטות. אנו צפויים כעת למלחמה חסרת מעצורים של החברות על מנת שיוכלו להמשיך ליהנות מהמונופול. חובה לייצב את משק הגז כך שישרת את רווחתה של ישראל ואת בטחונה, ולא את רווחתו של תשובה ואת ביטחונו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עיכוב של מספר שנים בפיתוח "לוויתן"

בשוק הגז העריכו כי המהלך צפוי להביא לעיכוב של מספר שנים בפיתוח "לוויתן" ועלול לגרור את ישראל לבוררות בינלאומית מול נובל אנרג'י האמריקאית שפיתחה את מאגרי הגז של ישראל. אולם פתרון של מכירה מרצון של "תמר" עשויה לפתור את הבעיה.

מוקדם יותר נובל אנרג'י הגיבה לסערה שחולל אתמול הממונה על ההגבלים העסקיים, אשר מבקש לאלץ את נובל וקבוצת דלק למכור את החזקותיהן במאגר "לוויתן". ביני זומר, מנהל נובל בישראל, מסר כי "במשך 16 שנים השקיעה נובל אנרג'י בחיפושים ובפיתוח משאבי הגז והנפט של ישראל, כאשר, עד היום, השקענו יחד עם שותפינו קרוב ל-6 מיליארד דולר בפיתוח משק הגז והנפט במדינה. השקעות אלו תרמו לכלכלה ולאיכות הסביבה של ישראל, ובמקביל מעניקות לישראל עצמאות אנרגטית תוך מתן הזדמנויות לשיתופי פעולה אזוריים ותרומה ליציבות האזורית.

עידן וולס, יד ימינו של תשובה, אמר בראיון לגלי צה"ל כי "אם הממונה על ההגבלים העסקיים לא יאפשר לנו להחזיק במאגרי 'תמר' ו'לוויתן' - יוקר המחיה בישראל יעלה עוד". לדבריו, המהלך צפוי לייקר משמעותית את החיים כאן. "כמה משקעים זרים הגיעו למדינת ישראל במהלך השנים האחרונות אחרי שנמצאו התגליות? האם הייתה נהירה של משקיעים זרים אחרים שהגיעו לכאן?", שאל וולס, "התגליות האלה הן אלה שיוזילו את יוקר המחיה".

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully