וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: הכנסייה לוקה באלצהיימר רוחני וברכילות חבלנית

פרנציסקוס בן ה-78 תקף בחריפות את חברי הקוריה הרומאית, הגוף העליון של הוותיקן, ומנה "15 מידות רעות" שמשבשות את שיקול דעתה, ובהן "תאווה בלתי נשלטת לכוח ופרצופים עצובים"

האפיפיור פרנציסקוס בנאום מול חברי הקוריה לרגל חג המולד – הוותיקן, דצמבר 2014. רויטרס
תקף את "הפרצופים העצובים". פרנציסקוס, אמש בנאום מול חברי הקוריה/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס יוצא בחריפות נגד בכירי הוותיקן, ומאשים אותם ב"אלצהיימר רוחני" ובתאווה בלתי-נשלטת לכוח. בנאום שנשא אתמול (שני) לרגל חג המולד, מנה האפיפיור את "15 המידות הרעות" שלדבריו מחלישות את הכנסיה, ובהן צביעות, נרקיסיזם, שחצנות ו"טרור הרכילות".

פרנציסקוס בן ה-78 תקף בבוטות את הקוריה הרומאית, הגוף המבצע של הכנסיה הקתולית, ואמר כי היא "נגועה באגואיזם, רדופת-רכילות ומנותקת מהציבור". הוא אמר כי יש כמרים הלוקים ב"סכיזופרניה קיומית, משום שהם מקיימים חיים כפולים – הם נטשו את חובותיהם כדי להתמקד בבירוקרטיה, ואיבדו קשר עם המציאות ועם בני האדם הפשוטים".

האפיפיור גינה בחריפות את "מגפת הפיטפוט, הליחשושים והרכילות, מחלה המאפיינת את הפחדנים שאינם מעזים לדבר ישירות ולכן מדברים מאחורי גבם של רעיהם". הוא תיאר את "האלצהיימר הרוחני", לדבריו, שתקף את הוותיקן, ואמר כי "יש מי שאיבד את זכרונו מפגישותיו עם האל, וחי לגמרי בהווה, בתשוקותיו, במאניה שלו, כמי שהשתעבד לאלילים שבנה במו-ידיו".

פרנציסקוס, האפיפיור הראשון מארגנטינה, מעולם לא היה חבר בקוריה שרוב חבריה איטלקים. הוא קרא לחבריה להתנער מ"הפנים העצובים" שלהם, ואמר כי "יש מי שחושב שכדי להיות רציני - צריך בהכרח לעטות הבעה חמורה, ולהתייחס לאחרים - למי שבעינייך פחות-ערך - בנוקשות ובשחצנות. אבל העצבות התיאטרליות הזו, והפסימיות הסטרילית הזו, הם רק סימפטומים של פחד וחוסר ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully