וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך "תרם" אמיר קטאר 2.5 מיליון אירו לארגון נכי צה"ל

22.12.2014 / 16:52

בן משפחה של השליט מהמפרץ הפרסי רכש באחרונה דירה ברובע ה-8 היוקרתי בפריז. הדירה נרכשה מארגון נכי צה"ל, שירש אותה מהבעלים הקודמים. הסכום ששולם גבוה בעשרות אחוזים משוויו המוערך של הנכס

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

"תורם" בלתי צפוי לישראל: משפחתו של אמיר קטאר, שיח' תמים בן חמד אל-ת'אני, תומך ידוע של חמאס, רכשה דירה בפריז, שניתנה כעיזבון לארגון נכי צה"ל. ההצעה הכספית של הקטארים הייתה גבוהה בעשרות אחוזים מהערכת השמאי על שווי הנכס – 2.5 מיליון אירו. הרכישה הושלמה באחרונה, לאחר אישורם של שני הצדדים, והכספים הועברו לקופת הארגון.

בשנת 2003, לאחר שהתאלמנה מבעלה ובנה היחיד נפטר, גמלה בלבה של דניאל סוזן דיוויס, יהודייה מצרפת, ההחלטה להוריש את ביתה ברובע ה-8 היוקרתי בפריז לארגון נכי צה"ל. שמונה שנים לאחר מכן היא הלכה לעולמה, ובצוואתה ניתנה הוראה לעשות כן. לצורך מימוש העיזבון, פעל מטעם הארגון בישראל עורך דין מקומי, שמשימתו הראשונה היתה להפחית ככל שניתן את מס העיזבון הנהוג בצרפת, הנאמד ב-60%. פעילותו המאומצת נשאה פרי והביאה לקבלת פטור מלא ממס העיזבון, וזאת בשל ייעוד הכספים לתרומה.

לקריאה נוספת:
"קטאר שילמה 20 מיליון ד' עבור שחרור חיילי האו"ם"
אחרי שנה וחצי של נתק: מצרים וקטאר מחדשות את היחסים
הפיוס בין מצרים לקטאר: "מנוף לחץ על חמאס"

בניין בשדרות מונטיין, פריז. גוגל סטריט וויו, צילום מסך
הדירה תשמש את אחת מבנות המשפחה הקטארית. הבניין ברובע ה-8 בפריז/צילום מסך, גוגל סטריט וויו

השלב הבא היה חיפוש של גורמים מקומיים, הפועלים מטעם הארגון, לאיתור רוכש. שמאי מקומי העריך את שווי הנכס, דירת חמישה חדרים ברובע היוקרתי של עיר האורות, ב-2 מיליון אירו. כמה רוכשים פוטנציאליים הביעו התעניינות בדירה ואחד מהם אף הגיש הצעת מחיר של 2.1 מיליון אירו. אלא שזמן קצר לאחר מכן הוגשה הצעה מפתיעה שלא אחר מאשר בן משפחה של אמיר קטאר – 2.5 מיליון אירו, לא כולל עמלות תיווך.

בשל רגישות העניין הועברו לרוכש העתידי, עבדול רחמן מוחמד ג'אבר אל-ת'אני, פרטים מלאים על אודות השימוש בכספי הרכישה. אנשיו של אמיר קטאר עמדו על בקשתם לרכוש את הנכס, ואף הסבירו כי הוא ישמש את אחת מבנות המשפחה שצפויה להתחיל ללמוד בסורבון, אוניברסיטת פריז.

עם קבלת העדכון מצרפת, הועבר הנושא לאישור הוועד הארצי של ארגון נכי צה"ל. חברי הוועד אישרו פה אחד כי בסמכותו של נציג הארגון המקומיים בצרפת לחתום על ההסכם. המשא ומתן בין הארגונים המקומיים למשפחה הקטארית, כמו גם ההסכם, נעשו ללא כל מעורבות של אנשי הארגון בישראל.

"הישג לארגון נכי צה"ל"

מדובר בהסכם רגיש בשל העובדה שקטאר היא תומכת מוצהרת של חמאס. בין היתר, ראש המטה המדיני של הארגון, חאלד משעל, פועל מתחומי המדינה במפרץ הפרסי, והיא אף תמכה בו במופגן במהלך מבצע "צוק איתן" בעת שניסה לבלום את הסכם הפסקת האש.

מכירת הנכס הושלמה באחרונה והכסף הועבר לקופת ארגון נכי צה"ל. "מדובר בהישג של הקרן, אשר פועלת בכל העולם על מנת לגייס כספים לטובת נכי צה"ל, לרבות במימוש עזבונות", נמסר מהארגון. "אנו שמחים שבמקרה זה מקסמנו את התהליך, הן בכך שהתגברנו על הוצאות מיסוי והן לאור ההצעה הכספית הגבוהה שהתקבלה. הכסף ישמש עבור נכי צה"ל לטובת קידום מיזמים ופרויקטים עבורם".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully