וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג: החל מהערב צפויים שיבושים

14.9.2002 / 16:16

העובדים מתנגדים לכוונה לספח את נתב"ג לשטח לוד; אם יסופח, תיאלץ רשות שדות התעופה לשלם ארנונה בסכום הנאמד ב-60 עד 70 מיליון שקלים בשנה; איום לשבש את העבודה גם בערב יום כיפור

ממוצאי שבת צפויים שיבושים בנמל התעופה בן גוריון בגלל אסיפות הסברה של העובדים המוחים על כוונת משרד הפנים לספח את המתחם לעיריית לוד, כך דווח בקול ישראל. לנוסעים מומלץ להתעדכן לפני יציאתם לנמל התעופה.

זוהר בלומנקרנץ וענת ג'ורג'י, כתבי "הארץ", מוסיפים:

אתמול דווח כי ועד עובדי רשות שדות התעופה מאיים לשבש את העבודה ערב יום הכיפורים בנתב"ג, במחאה על הכוונה לסיפוח השטח. בסוף השבוע התקבל ברש"ת העתק מכתבו של מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי מרדכי, על חידוש פעילותה של הוועדה לבדיקת הנושא.

אם נתב"ג יסופח לשטחה המונציפלי של לוד, תצטרך רש"ת לשלם ארנונה לעיריית לוד בסכום הנאמד ב-60-70 מיליון דולר בשנה. רש"ת היא רשות סטטורית ונתב"ג נחשב היום לשטח עצמאי.

ועד עובדי רש"ת, בראשותו של פנחס עידן, מתנגד לצעד אשר לטענתו יכול לפגוע בחוסנה הכלכלי של רש"ת ולהשפיע שלילית על עובדיה.

2,000 נוסעים ינחתו במוצאי החג

במהלך יום כיפור יהיו כל שדות התעופה סגורים לתנועת מטוסים. זהו היום היחיד בשנה, שהתעבורה האווירית לישראל וממנה ותעופת הפנים שובתות לחלוטין. תורנים של כוחות ביטחון, הצלה ורשות שדות התעופה יאיישו את שדות התעופה במהלך יום כיפור.

בערב יום כיפור צפויות 144 תנועות מטוסים בנמל התעופה בן גוריון, לעומת 138 תנועות מטוסים שנרשמו ערב יום כיפור בשנה שעברה. מספר הנוסעים צפוי להגיע ערב יום כיפור השנה לכ-20 אלף נוסעים בנתב"ג. הטיסה האחרונה מנתב"ג תמריא בערב יום כיפור בשעה 12:50 בצהריים. באותה שעה תתבצע גם הנחיתה האחרונה של טיסה בשדה.

במוצאי יום כיפור השנה צפויות 17 תנועות מטוסים מנתב"ג וכ-2,000 נוסעים, לעומת 30 תנועות מטוסים וכ-3,200 נוסעים שעברו במוצאי יום כיפור בשנה שעברה, בנתב"ג.

הנחיתה הראשונה במוצאי יום כיפור בנתב"ג תהיה בשעה 20:30. ההמראה הראשונה מנתב"ג תהיה בשעה 22:00 בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully