וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג נקבע ברמה של 4.731 שקלים

אלי דניאל

13.9.2002 / 12:49

בית ההשקעות אקסלנס: הדולר צפוי להיסחר בטווח הקצר ברמות של 4.70-4.78 שקלים

מסחר דליל ושקט התנהל היום בשוק המט"ח על רקע פגרת החג הקרובה, כאשר רק ביום שלישי ישוב ויחודש המסחר. היחלשותו של הדולר נבלמה, בינתיים, ושערו היציג של המטבע האמריקאי נקבע ברמה של 4.731 שקלים - כ-0.25% מתחת לשער היציג הקודם, אך גבוה יותר מהרמות בהן הוא נסחר אמש והבוקר, הנמוכות מ-4.73 שקלים. לאחר קביעת שערו היציג התחזק הדולר במקצת לרמה של 4.735 שקלים, כ-0.1% מעל השער היציג.

בבית ההשקעות אקסלנס ציינו היום כי כבר אתמול, לאחר שנקבע שערו היציג של הדולר, ניתן היה להבחין בפעילות ערה מצד הפעילים בשוק שסגרו פוזיציות לקראת פגרת החג, מה שמסביר את המסחר הדליל שנרשם היום.

כלכלני אקסלנס מעריכים כי המטבע האמריקאי צפוי להיסחר בשבוע הקרוב ברמות מחירים של 4.70 שקלים עד 4.78 שקלים. עם זאת, הפתעה כלשהי, הן חיובית ובעיקר שלילית, מכיוון מדד חודש אוגוסט שיפורסם ביום ראשון, עשויה להשפיע על מגמת המסחר בשוק. לפי שעה, ההערכות הן כי נגיד בנק ישראל יותיר בסוף החודש את הריבית ללא שינוי, והערכות אלה כבר מגולמות בשוק.

במהלך השבוע החולף התחזק הדולר וטיפס לרמתו הגבוהה ביותר מזה למעלה מחודשיים - רמה של 4.767 שקלים, וזאת על רקע החששות מפיגועי טרור ב-11 בספטמבר. העובדה כי יום זה "עבר בשלום" שיחררה אנחת רווחה בשוק, והמטבע האמריקאי נחלש ביומיים האחרונים אל מול השקל.

כלכלני בנק הפועלים העריכו הבוקר כי בטווח הקצר קיימים מספר גורמים הצפויים להוביל להמשך התחזקותו של הדולר. בין היתר, מציינים בבנק את ההתראות לפיגועי טרור נוספים בארה"ב ובישראל, האפשרות כי ארה"ב תבצע פעילות צבאית בעיראק כמו גם השלכותיה של פעילות שכזו על מחירי הנפט והאנרגיה.

כלכלני הבנק מוסיפים כי גם המאבקים הקואליציוניים על הקיצוצים המתוכננים בתקציב שנת 2003 - מאבקים אשר עשויים להוביל להקדמת הבחירות, פעילותם של הבנקים זרים והאפשרות כי דירוג האשראי של ישראל ייפגע, תורמים אף הם להתחזקותו של הדולר.

עם זאת, פער הריביות הגבוה בין ארה"ב לישראל - בשיעור של 7.35% - שצפוי להישאר ללא שינוי עד לסוף שנת 2002, תומך בהתחזקותו של השקל. בהתייחסם למדד אוגוסט, מעריכים כלכלני בנק הפועלים כי זה יירד בשיעור של 0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully