וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשפנית שהפילה את השמרנים מהשלטון בבריטניה מתה

מנדי רייס-דייוויס נודעה בשל מעורבותה בשערורייה שהסעירה את בריטניה בתחילת שנות ה-60 ואילצה את שר המלחמה ואת ראש הממשלה להתפטר. היא נישאה לישראלי וגרה בתל אביב, ומתה מסרטן בגיל 70 בארה"ב

קריסטין קילר (מימין) ומנדי רייס-דייוויס, שתי נערות הליווי גיבורות פרשת פרופיומו, בתמונה מ-27 ביולי 1963. Keystone, GettyImages
דייוויס/GettyImages, Keystone

מנדי רייס-דייוויס, דמות מפתח בשערורייה שהסעירה את בריטניה בראשית שנות ה-60 מתה אתמול (שישי) בגיל 70 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. היא התפרסמה בעקבות "פרשת פרופיומו" שהתפוצצה ב-1962 ואילצה את שר המלחמה הבריטי ג'ון פרופיומו להתפטר מתפקידו בעקבות רומן שניהל עם כריסטין קילר – נערה שהייתה קשורה ברשת ריגול סובייטית.

קילר ודייוויס, שעבדו יחד כחשפניות במועדון מקומי, השתתפו באותה עת במסיבות-מין שבהן השתתפו גם בכירים בממשל השמרני של אותה עת, תקופת המלחמה הקרה. הפרשה הגיעה לכותרות העיתונים בבריטניה ובעולם כולו, ובסופו של דבר הביאה גם להתפטרותו של ראש הממשלה הרולד מקמילן ב-1963. בבחירות שהתקיימו שנה לאחר מכן ירדה המפלגה השמרנית מהשלטון ובמקומה עלתה מפלגת הלייבור.

לאחר פרסום הפרשה דייוויס עזבה את בריטניה. היא התגוררה תקופה קצרה בספרד ולאחר מכן עברה לישראל. בארץ היא הכירה את איש העסקים רפי שאולי והשניים נישאו. הם ניצלו את פרסומה של דייוויס והקימו רשת של מסעדות, מועדוני לילה ואפילו מפעל לשמלות שנשאו את שמה בתל אביב. אחרי עשר שנים הם התגרשו ודייוויס עברה לארצות הברית, שם חיה עד מותה.

עוד בוואלה! חדשות:
בלי דגל לרוץ איתו: נתניהו ממולכד, ומוטרד מבנט המתחזק
הרישום שחושף: ניר קיבל מהעירייה פרויקטים בעשרות אלפים
דוח סי-איי-אי שדלף: "הסיכול הממוקד הישראלי לא יעיל"

(עדכון ראשון: 19:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully