וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצור בסידני: הוגברה אבטחת מוסדות יהודיים בעיר

15.12.2014 / 9:48

אחרי שגבר חמוש השתלט על בית קפה בעיר, שבו מוחזקים כמה בני ערובה, החליטו הרשויות לא לקחת סיכון ולהגדיל את השמירה סביב מבני הקהילה, בהם בתי ספר. "לא נתנו לילדים לצאת ולהיכנס"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בעקבות השתלטותו הלילה (שני) של גבר חמוש בודד על בית קפה במרכז סידני, שבו נמצא מספר לא ידוע של בני ערובה, החליטו כוחות הביטחון של אוסטרליה לתגבר את האבטחה סביב מוסדות יהודיים בעיר. החמוש הצליח להשתלט על בית הקפה "לינדט" בכיכר מרטין שברובע המסחרי של העיר וכמה בני ערובה הוצמדו לחלון בית הקפה והוכרחו להניף את ידיהם ולאחוז בדגל ה"שהאדה" האיסלאמי.

אביבה, אחת מחברות הקהילה היהודית בעיר, סיפרה על מה שהתרחש מאז החל האירוע. "בבוקר הייתי בפגישה בבית הספר היהודי של הילדים שלי, וכשיצאתי ראיתי אבטחה מאוד גדולה מגיעה. לא הבנתי מה קרה", תיארה אביבה. "כשנכנסתי לאוטו, קיבלתי הודעה מבית הספר שבה נמסר כי הם מגדילים את האבטחה ושהם חייבים לידע אותנו בצעדי המנע שהם לוקחים".

בת ערובה בורחת מהחוטף שהשתלט על בית קפה במרכז סידני, דצמבר 2014. AP
אחת מבנות הערובה שנמלטו מבית הקפה/AP

לדבריה, "בעלי אמר לי שמשהו קרה במרכז העיר, שחטופים נלקחו בשבי בידי אחד או שני חמושים. בינתיים אנחנו מרגישים בסדר. אני מקווה שזה לא יפריע לנו. הם הגבירו את האבטחה בכל בתי הספר היהודיים בסידני ובאחד מבתי הספר לא נתנו לילדים לצאת ולהיכנס".

שר הביטחון משה יעלון אמר הבוקר כי חטיפת בני הערובה באוסטרליה היא "כנראה פיגוע של ארגון טרור איסלאמיסטי". בשיחה עם גלי צה"ל אמר יעלון כי התופעה "מתפשטת לכל העולם והגיעה גם לאוסטרליה". לדבריו, "יש לנו יחסים מצוינים עם אוסטרליה, ונסייע בכל מה שנוכל. יש דברים שאפשר לעשות גם מרחוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בני ערובה בבית קפה בסידני. רויטרס
דגל "שהאדה" הוצמד לחלון על ידי כמה מהחטופים/רויטרס
כוחות משטרה באזור בית הקפה לינדט בסידני. רויטרס
האדם החשוד בחטיפה/רויטרס

האירוע החל בשעות הבוקר ומאז הצליחו להימלט מבית הקפה חמישה בני ערובה. כוחות רבים של משטרת אוסטרליה מקיפים את האזור, וחסמו אותו לתנועה. הרשויות במדינה לא מסרו לפי שעה הערכה בנוגע למניע לחטיפה, אולם ממשטרת מדינת ניו סאות' וויילס נמסר כי מדובר בתוקף בודד.

החמוש הוא ככל הנראה אדם מבוגר, שחבש לראשו בנדנה שעליה כיתוב איסלאמיסטי. על פי הדיווחים, הוא ביקש לשוחח עם ראש הממשלה טוני אבוט. דוברת משטרת ניו סאות' וויילס מסרה כי מנהלי המשא-ומתן מטעם המשטרה יצרו קשר עם החוטף לאחר כמה שעות, אולם סירבה לפרט מעבר לכך.

תנועת הרכבות באזור הופסקה, ומסוקים משטרתיים חגים בשמי הרובע. בית הקפה נמצא סמוך למשרדי רשת הטלוויזיה "ערוץ 7" ולכמה בנקים מרכזיים. "לינדט" סגרה את כל סניפיה ברחבי אוסטרליה למשך היום. בית האופרה המפורסם של סידני נסגר אף הוא מחשש לחפץ חשוד, והודיע כי יבטל את הופעותיו ליממה הקרובה.

פרטי המקרה טרם התבררו במלואם. דווח כי אישה שהייתה באזור הבחינה באדם חשוד הנושא תיק גדול, ובתוכו ככל הנראה כלי נשק. היא מיהרה לדווח למשטרה, אולם לפני שהכוחות הגיעו למקום, הוא נכנס לבית הקפה וככל הנראה השתלט עליו. בחינת נסיבות האירוע נמשכת.

לפנייה לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

מצור בני ערובה – סידני, אוסטרליה, 15 במרץ 2014. GettyImages
שניים מבני הערובה נמלטים מהדלת האחורית של בית הקפה/GettyImages
מצור בני ערובה – סידני, אוסטרליה, 15 במרץ 2014. GettyImages
דוברת המשטרה בשיחה עם עיתונאים, הבוקר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully