וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוציא אוויר מהגלגלים: כך תילחם המשטרה באופניים החשמליים

14.12.2014 / 13:55

בשל מעורבות כלי הרכב בתאונות רבות, שוטרים יכולים להוציא אוויר מגלגלי האופניים שרוכביהם נוסעים בניגוד לתקנות, אך עד כה בוצע העונש פעמים ספורות. אם לילד שנפצע מאופניים חשמליים: "עונש לא מרתיע, צריך קנסות"

אופניים חשמליים, אגף התנועה. אגף התנועה,
אופניים חשמליים, אגף התנועה/אגף התנועה

לנוכח העלייה בשימוש באופניים חשמליים בניגוד לחוק, החליטו בתחילת החודש באגף התנועה במשטרה על עונש חדש לעבריינים – הוצאת האוויר מגלגלי האופניים כך שלא יוכלו להמשיך בנסיעתם המסוכנת. לדברי המשטרה, זוהי הדרך היעילה ביותר לאכוף את החוק, דבר שעד כה לא נעשה על אף שהתקנות לשימוש באופניים החשמליים נכנסו לתוקף כבר בחודש ספטמבר האחרון. עם זאת, עד כה נרשמו מספר מקרים בודדים שבהם בוצע העונש.

"אם שוטר מוצא אופניים שרוכבים עליהם תוך הפרת הוראות שהותקנו על פי הפקודה, הוא רשאי להוציא את האוויר ואת השסתומים כדי למנוע את המשך הרכיבה", נמסר מהמשטרה. עם זאת, טרם הועברו סמכויות מקבילות לפיקוח העירוני כפי שתוכנן. "האכיפה בעניין האופניים החשמליים ממתינה לאישור סופי ולקביעת תקנות שיהיו גם בסמכות מקבילה של הפיקוח העירוני". בכל מקרה, כל שוטר שינקוט פעולה זאת, יהיה חייב לתעד אותה בדוח שבו יפורטו הסיבות לשימוש באמצעי האכיפה החדש.

עוד בוואלה! חדשות
בליכוד תקפו את לבני: "שתפסיק לנבל את הפה"
הותר לפרסום שם הלוחם הנאשם בהרג הנער בביתוניא
סוף למשבר: בתי החולים יקבלו 150 מיליון שקל

"לא מאיים על אף אחד"

אף על פי כן, לא כולם מתלהבים מהמלך. "הנחיית המשטרה בדבר הוצאת האוויר מהגלגלים היא בבחינת לעג לרש", אמרה לוואלה! חדשות סגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי, שמחזיקה גם בתיק התחבורה בעיר. "הרגולציה הקיימת הנה חלקית בלבד, ולא נותנת מענה לכל סוגי הכלים הממונעים ולא מקנה לרשויות המקומיות סמכויות רישוי ואכיפה". לדבריה, "אנו קוראים זמן רב להסדרה סופית של התקנון, וכן להעברת סמכויות האכיפה בנוגע לנסיעת אופניים חשמליים לידינו, אולם לצערנו מקבלי ההחלטות מתעכבים בעניין זה. אני מקווה שכל הנוגעים בדבר יפעלו למען אכיפה אפקטיבית באמת בהקדם".

שירי, אם לילד בן שבע שנפגע מרוכב אופניים חשמליים, ביקרה אף היא את ההחלטה. "ממש משחק ילדים. זה בכלל לא מאיים על אף אחד. אפשר לתקן את זה, איך זה אמור להרתיע מישהו?", תהתה. לדבריה, "האכיפה צריכה להיות באמצעות קנס או פתרון מרתיע. עד היום, למרות התקנות, אני רואה את הרבה רוכבי אופניים מתחת לגיל 14 או כאלו שרוכבים על המדרכה, ואני לא רואה שום אכיפה. לא השתנה כלום".

התקנות שאושרו לפני כשלושה חודשים קובעות כי ההספק המרבי של מנוע האופניים יהיה 250 ואט ומהירות האופניים לא תעלה על 25 קמ"ש. נוסף על כך, נאסרה רכיבה לילדים מתחת לגיל 14 ונאמר כי אסור לרכוב על המדרכה. בהודעה שנמסרה לתקשורת מיד עם אישור התקנות ביולי, נכתב כי "הוסכם שהאכיפה תבוצע באמצעות משטרת ישראל ופקחי הרשויות המקומיות השונות ברחבי הארץ". עם זאת, עד כה לא החלו הרשויות לעשות את המוטל עליהן בתחום.
על פי נתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" בשנה שעברה, עולה כי במהלך 2013 נפצעו כ-700 בני אדם בתאונות שבהן היו מעורבים אופנים חשמליים. 91% מבין הפצועים היו הרוכבים עצמם.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully