וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הצבעת הכנסת על הרפורמה במס

8.11.2000 / 13:10

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו לדחות ההצבעה לשבוע הבא לאחר שש"ס ביקשה לראות בה הצבעת אי אמון; ההסתדרות תתמוך ברפורמה

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו לדחות את ההצבעה על הרפורמה במס לשבוע הבא, לאחר שראו כי לקואליציה לא מובטח רוב ולאחר שסיעת ש"ס ביקשה לראות בהצבעה הצבעת אי אמון בראש הממשלה.

אתמול העלה שוחט את הרפורמה לדיון, אולם לאחר שראה כי אין לו רוב מובטח לאישור הצעת החוק, החליט לדחות את ההצבעה להיום. שוחט היה סבור שברפורמה יתמכו חברי הכנסת מישראל אחת, מרצ, המרכז, מפד"ל, שינוי, ישראל בעליה, האיחוד הלאומי וישראל ביתנו, הבחירה הדמוקרטית וחלק מחברי הסיעות הערביות. ש"ס, יהדות התורה והליכוד הודיעו כי יתנגדו לרפורמה.

יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ ושוחט הצליחו ליישב את המחלוקת בינהם, ואף חלק מחברי ישראל אחת שהתנגדו לרפורמה במתכונת המוצעת, מסכימים כעת לתמוך בה. ההסתדרות והאוצר הסכימו לגבי קופות הגמל המפעליות. לפי ההסכם, המעביד יגדיל את הפרשותיו לקופות על הרכיבים שאינם פנסיוניים מ-5 אחוז ל-6.3 אחוז וסכום ההפרשה של העובד יגדל ב-0.5 אחוז.

הרפורמה, הנקראת על שמו של מנכ"ל משרד האוצר, אבי בן בסט, אמורה להתפרס על תקופה של שלוש שנים. התוספת לנטו תגיע בסוף 2003 ל-53 שקל בהכנסות הנמוכות ול-2,000 שקל בהכנסות הגבוהות. התוכנית לרפורמה במס המקורית (בהיקף של 12 מיליארד שקל) שונתה בינתיים והיקפה נאמד כיום ב-7 מיליארד שקל. בין היתר, הוחלט במשרד האוצר לבטל את ההצעות להטלת מס עיזבון ומס מתנות. כפי שמפרסם הבוקר העיתון מעריב, התוספת לשכר הנטו ברפורמה המעודכנת תהיה קטנה בכ-40 אחוז מהתוספת בתוכנית המקורית.

מרצ דורשת מלחמה באבטלה

סיעת מרצ הודיעה כי התכנסה בדחיפות לפני ההצבעה על הרפורמה ודנה בהצעתו של ח"כ רן כהן להתנות את תמיכתה של מרצ בהפניית מיליארד שקל מתקציב הרפורמה לתקציב חינוך והתמודדות עם האבטלה בערי הפיתוח ובמגזר הערבי.

הסיעה החליטה, שלמרות שהיא תומכת עקרונית ברפורמה ובמיסוי על ההון, לחברי הסיעה יהיה חופש הצבעה. עקב דחיית ההצבעה לשבוע הבא, הודיעה מרצ כי תפתח במו"מ עם שר האוצר על תביעותיה לתגבור תקציב החינוך והמלחמה באבטלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully