וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: משרד ההגנה "מוכן לפתוח תפקידי לחימה לנשים"

גורמים במשרד אישרו כי בתום סקירה שארכה כחצי שנה, "הנטייה" היא לכיוון צירוף נשים לכוחות בחזית. עם זאת, אחד הגורמים הבהיר: "מדובר בהחלטה חשובה, ואנחנו רוצים לעשות אותה כמו שצריך"

מרים אל-מנסורי, טייסת הקרב הראשונה באיחוד האמירויות הערביות המשתתפת בתקיפות נגד דאעש, ספטמבר 2014. AP
מרים אל-מנסורי, טייסת הקרב הראשונה שהשתתפה בתקיפות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית"/AP

בתום סקירה שארכה כשישה חודשים, משרד ההגנה של בריטניה "מוכן לפתוח תפקידי לחימה בחזית לנשים" – כך מסרו אתמול (שישי) בכירים במשרד לעיתון הבריטי "טלגרף". לדבריהם, נשים יצטרפו ללחימה לצד חיילים גברים, לראשונה בהיסטוריה של הממלכה המאוחדת, אשר עד כה הגבילה את התפקידים שהוצעו לחיילות.

דוח משרד ההגנה, שנכתב על ידי צוות בראשותו של גנרל ניק קרטר, צפוי להתפרסם עד סוף החודש. לדברי הגורמים, לא מופיעים בו המלצות ספציפיות, אולם המידע שבו הצליח להסיר את הספקות בנושא בקרב בכירי המשרד. למרות שצפוי מחקר נוסף בנושא, גורמים המקורבים לממשלה טענו כי לא קיימת עוד הצדקה להגבלת תפקידי נשים.

שני צוותי אוויר בריטיים בשדה התעופה בקנדהאר, לאחר טיסתם האחרונה באפגניסטן. GettyImages
"נשים היו בחזית באפגניסטן כבר יותר מעשור". חיילים בריטים לפני עזיבת הבסיס בקנדהאר/GettyImages

גורם בכיר בלונדון אמר כי "מדובר בהחלטה חשובה, ואנחנו רוצים לעשות אותה כמו שצריך. עד כה, הדוח לא הגיע למסקנות ברורות ויש צורך במחקר נוסף". עם זאת, הבהיר הגורם: "בסך הכל, משרד ההגנה נוטה לכיוון עשיית השינוי". ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה כבר ביטלו הגבלות דומות.

ההנחיות הנוכחיות קובעות כי נשים לא יכולות להצטרף ליחידות קרבית "שמטרתם העיקרית היא מגע קרוב עם האויב או הריגתו". הדוח בחן אם נשים הן חזקות מספיק מבחינה גופנית על מנת לשרת בתפקידי החזית, ואם הן מועדות יותר לפציעות. כמו כן, נבחן אם הוספת הנשים לכוחות הלוחמים תפגע באחדות היחידות ובמורל.

על פי גורמים המעורים בפרטי הבדיקה, נמצאה ראיה מסוימת על בסיס כוחות המוצבים באפגניסטן לפיה נשים מועדות יותר לפציעות לאחר נשיאת ציוד כבד למשך זמן ארוך, והדוח לא הגיע למסקנה ברורה בנוגע להשפעת הוספת הנשים על הערבות ההדדית ועל היעילות של יחידות הלוחמה. עם זאת, אחד הגורמים הבהיר: "אפשר למצוא דוגמאות שמצביעות לכאן ולכאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיילת אמריקנית. AP
ארצות הברית כבר שם. חיילת אמריקנית/AP

ריצ'רד קמפ, מפקד לשעבר של הכוחות הבריטיים באפגניסטן, הסתייג מהשינוי הצפוי. לטענתו, "הערבות ההדדית והאחדות הנדרשות למשימות לוחמה הן בשיאן כשמדובר בחבורה של אחים". הוא אף הוסיף כי "יהיה לחץ להוריד את הסטנדרטים", מכיוון שמספר מועט מדי של נשים ירצו להיכנס לתפקידים אלה.

כיום, כעשירית מאנשי הצבא של בריטניה הן נשים, חלקן טייסות קרב. אלפי נשים בריטיות שירתו בעיראק ובאפגניסטן בעשור האחרון. לדברי ג'ואן מקווסקי, חוקרת במכון הבריטי לשירותים המאוחדים, "מצד אחד, זה יהיה שינוי עצום. אולם מצד שני, בעוד שמעולם לא היו נשים בתפקידי לחימה באופן רשמי, נשים היו בחזית באפגניסטן כבר יותר מעשור, כחובשות או כנשות מודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully