וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקינג: רובוטים עם אינטליגנציה מלאכותית - סכנה לגזע האנושי

האסטרופיזיקאי הבריטי, שמשתמש במערכת חדשה שמסייעת לו לדבר, הזהיר בריאיון ל-BBC כי הטכנולוגיה עלולה להשתוות ליכולות של בני האדם ואף להתעלות עליהן. "אנו מוגבלים על ידי התפתחות ביולוגית איטית"

המדען סטיבן הוקינג. AP
חושש לגורל האנושות. הפרופסור סטיבן הוקינג/AP

האסטרופיזיקאי הבריטי סטיבן הוקינג טוען כי הניסיונות ליצור רובוטים בעלי אינטליגנציה מלאכותית מהווים סיכון לקיומו של המין האנושי. "הפיתוח של אינטליגנציה מלאכותית עלול לבשר על סופו של הגזע האנושי", אמר פרופסור הוקינג בריאיון לרשת BBC.

אזהרתו של הוקינג, שחולה ב-ALS, הגיעה בתגובה לשאלה לגבי השיפור בטכנולוגיה שבה הוא משתמש כדי לתקשר עם הסביבה. הוקינג משתמש במערכת חדשה שפותחה על ידי חברת אינטל, שמאפשרת לו לדבר ומתבססת על צורה בסיסית של אינטליגנציה מלאכותית. המערכת לומדת כיצד הוקינג חושב וממליצה על המילים שבהן הוא עשוי להשתמש בהמשך.

הוקינג הסביר כי הצורות הבסיסיות של האינטליגנציה המלאכותית שפותחו עד כה הוכחו כמאוד יעילות, אך הוא חושש מהתוצאות של פיתוח טכנולוגיה שתשתווה ליכולות של בני אדם או תתעלה עליהן. "המערכת תחקה את עצמה ותעצב את עצמה מחדש", הבהיר הוקינג. "בני האדם, שמוגבלים על ידי התפתחות ביולוגית איטית, לא יוכלו להתחרות עמה ויהיו נחותים ממנה".

יחד עם זאת, רולו קרפנטר, מפתח התוכנה, ניסה להרגיע את החששות שהשמיע הוקינג. "אנו מאמינים שנוכל להמשיך ולהיות אחראים על הטכנולוגיה שלנו למשך זמן רב", אמר. "הפוטנציאל של התוכנה לשפר את הבעיות בעולם יובן בסופו של דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully