וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בבנגלדש הרשיע עיתונאי בריטי שפקפק בגרסת הממשלה לרצח העם

2.12.2014 / 10:32

העיתונאי ופעיל זכויות האדם דיוויד ברגמן, המתמחה בחקר אירועי הדמים שהובילו להקמת בנגלדש, טען כי מספר המתים במלחמה היה נמוך בהרבה מהמספר שבו נוקב המשטר. הוא נקנס ונידון למאסר על תנאי

בית משפט בבנגלדש הרשיע את העיתונאי הבריטי דיוויד ברגמן בעבירה של ביזוי המדינה, משום שטען שלממשלה אין ראיות התומכות במניין הרשמי של קורבנות רצח העם הבנגלי מ-1971. טריבונל מיוחד לעניין "מלחמת העצמאות הבנגלית" פסק הבוקר (שלישי) כי מאמר שפרסם ברגמן בבלוג שהפעיל ב-2011 "פגע ברגשות האומה".

השופטים הורו לברגמן לשלם קנס בגובה 5,000 טאקה (כ-250) שקלים, או להיכלא לשבעה ימים. ברגמן, בן 49, הוא פעיל זכויות אדם המתגורר בבנגלדש ומתמחה בחקר רצח העם הבנגלי. הוא עורך את ה"ניו אייג'", עיתון בשפה האנגלית התומך באופוזיציה, וכותב עבור עיתונים נוספים, בהם ה"דאקה טריביון", ה"אקונומיסט", ה"דיילי טלגרף" וה"פוריין פוליסי".

הפגנה לזכר קורבנות רצח העם הבנגלי - דאקה, 2013. Flickr
Mehdi Hasan, אתר רשמי
הפגנה בדקאה ב-2013 בדרישה לגזור עונש מוות על פושעי המלחמה מ-1971/אתר רשמי, Flickr Mehdi Hasan

"במשך 43 שנים איש לא הטיל ספק בנתונים"

ב-1971, כשבנגלדש עדיין כונתה פקיסטן המזרחית, נרצחו מאות אלפי בנגלים מוסלמים והינדים על-ידי פקיסטן, שהתנגדה להכרזת העצמאות שלה. לאורך השנים, טענה בנגלדש כי בשנה שבה נאבקה על עצמאותה נהרגו שלושה מיליוני בני אדם. אך ברגמן, כמו חוקרים רבים, סבור שמספר המתים נאמד בלא-יותר מכמה מאות אלפים. מבקרי הממשלה טוענים שהמשטר הבנגלי הגזים מאוד במספר הקורבנות כדי להלך אימים על האופוזיציה הפנימית, וכדי לעכב את הקהילה הבינלאומית מלהתערב במשבר במדינה.

עורכי דינו של ברגמן טענו בימים האחרונים כי כל המאמרים שפרסם היו "מדויקים, הוגנים והגיוניים", וכי ביקורתו על נתוני הממשלה נופלים בתחום המותר. עורך הדין עבול כלאם אזאד שיזם את התביעה נגד ברגמן אמר כי המשפט היה "הוגן". לדבריו, "לאיש אין זכות לפקפק בשלושת המיליונים שמתו במלחמת העצמאות. במשך 43 שנים, איש מעולם לא הטיל ספק בנתונים האלה". לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית מבנגלדש, ברגמן סירב לשוחח עם התקשורת לפני שניתן פסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully