וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקולד ואייפון 6: התשוקה הסודית של לוחמי הג'יהאד

הלוחמים הזרים שהצטרפו ל"דאעש" אמנם מתעבים את המערב, אך לא מצליחים להיגמל מחיבתם לתענוגות החיים המודרניים. הסורים נאלצים לספק להם "סניקרס" וטלפונים חדישים, תחת איומים

ממתקים של לוחם דאעש ההולנדי איסרפיל אילמז. טוויטר, צילום מסך
תמונה שפורסמה בתחילת השנה בחשבון טוויטר המזוהה עם לוחם דאעש./צילום מסך, טוויטר

אלפי מוסלמים זרים נהרו לסוריה בשנה האחרונה כדי להילחם בשורות "המדינה האיסלאמית" (דאעש). אלה צעירים שבאו ממדינות עשירות למדי, ולמדו לתעב את המערב ואת ערכיו. עם זאת, רבים מהם אינם מצליחים להתנער מחיבתם לטעמים שהתרגלו אליהם בארצות מגוריהם: שוקולד, חטיפי צ'יפס ומשקאות אנרגיה.

העיתון "פייננשל טיימס" פרסם כתבה המתארת כיצד שווקי סוריה שינה את פניהם עם השתלטותם של לוחמי הג'יהאד על צפון ומזרח המדינה. אם בעבר, הרוכלים המקומיים כלל לא שמעו על מוצרים כגון רד-בול או פרינגלס, הרי שכעת הם נאלצים לספק אותם, כדי לרצות את השליטים החדשים.

סאלח, מוכר בגדים מהעיר רקה, שנקבעה כבירת דאעש, אמר כי "הכלכלה באזורים האלה מונעת עכשיו רק על ידי הלוחמים הזרים. כל השאר - מחוק".

המצב חמור עוד יותר במזרח המדינה, שם "המדינה האיסלאמית" מתקדמת לעבר כיבושו המוחלט של מחוז דיר א-זור. העיתון דיווח כי בתי העסק נאלצים להשיג חטיפים כגון סניקרס או באונטי כדי לספק את רצונם של הלוחמים, המאיימים עליהם.

הלוחמים מהמפרץ אובססיביים לטלפונים

רוכל ששוחח עם העיתון אמר כי מדובר במוצרים שבתי העסק המקומיים "כלל לא מכירים או מותרות שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אבל כשהלוחמים דורשים אותם, אני לא שואל שאלות". מוצרי המזון המערביים מוברחים בדרך כלל מאזורים הנמצאים בשליטת צבא אסד, או מטורקיה. בעלי העסקים נאלצים לשלם מסים גבוהים ושוחד כדי שיועברו דרך מחסומים שונים.

במזרח סוריה, הלוחמים גם דורשים מבתי העסק לספק להם טלפונים סלולריים מתוחכמים. באזור דיר א-זור, אנשי "המדינה האיסלאמית" אמנם עסוקים בלחימה בלתי פוסקת מול צבא אסד, אך רבים מהם עדיין מתפנים משדה הקרב כדי להגיע לחנויות המקומיות, ולהצטייד בטלפונים החדישים ביותר.

בעל אחת החנויות אמר כי "יש לנו כאן אפילו אייפון 6". לדבריו, "החבר'ה מדאעש, בייחוד הלוחמים מהמפרץ, אובססיביים לטלפונים. בכל פעם שיוצא מודל חדש, הם מחליפים את הדגם הישן שלהם וקונים את הדגם הכי חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully