וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג ראשון בחרמון, הגשם יתחזק ויש חשש לשיטפונות

24.11.2014 / 9:15

מוקדם יחסית לעונה, הצטברו בפסגת החרמון כמה סנטימטרים של שלג, ושכבה יותר משמעותית תיערם החל ממחר. היום יירדו גשמים מהצפון ועד צפון הנגב, והם יהיו מלווים בסופות רעמים יחידות. מתי השיא?

צילום: ג'יליס, עריכה: גדי וינסטוק
שלג ראשון בחרמון. ג'יליס
שלג בפסגת החרמון, הבוקר/ג'יליס

אחרי כמה ימים שהתאפיינו בגשמים מקומיים, מערכת הגשם צפויה להתחזק היום (שני) ולהביא עמה היום גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד צפון הנגב. הטמפרטורות ימשיכו לרדת ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה בכחמש מעלות. הגשם יהיה מלווה בסופות רעמים יחידות, וכמו כן, קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. במהלך הלילה יהיה מעונן חלקית וצפוי לרדת גשם מקומי.

העונה הרטובה שהחלה השנה בצורה מרשימה, הביאה עמה גם שלג מוקדם לחרמון. פתיתים ראשונים ירדו לסירוגין אתמול בשעות הערב והלילה - ואחרי הפסגות הסוריות הגבוהות של הרכס, גם פסגתו של הצד הישראלי החלה להיצבע בלבן. הבוקר כבר אפשר היה לראות את המראה המלבב של חרמון מושלג. "זאת הפעם הראשונה שהמילה 'זליגה' מסוריה מקבלת משמעות אחרת, וחיובית מבחינתנו", אמר תושב רמת הגולן. "הפעם לא מדובר בזליגה של פצמ"רים ממלחמת האזרחים בסוריה שכל כך התרגלנו אליה בשנתיים האחרונות אלא בזליגה מבורכת של שלג שראינו אותו כבר בשבוע שעבר בחרמון הסורי והלילה הגיע גם אלינו".

שלג ראשון בחרמון. ג'יליס
החרמון, הבוקר/ג'יליס

השלג ירד בפסגות המתנשאות לגובה של 2,000 מטרים ומעלה ועדיין לא הגיע לאתר הסקי של החרמון. מי שנהנה בשלב זה מפתיתי השלג הראשונים הם החיילים המשרתים במוצבי החרמון. על פי תחזיות מזג האוויר המערכת החורפית הנוכחית לא תספיק בשביל לכסות את אתר הסקי בלבן. "שלג יירד באזור הרכבל העליון שבו יש נגישות למטיילים, רק מחר, יום שלישי" אמר שאול אוחנה, מנהל אתר החרמון. "זה בוודאי לא יספיק לסקי אבל אנחנו מקווים שמטיילים יוכלו ליהנות מהמראה שלו כבר השבוע. אנחנו בכל מקרה התחלנו כבר להיערך לעונה הקרה ולבדוק את תקינות מפלסות השלג, חתולי השלג, הרכבלים ומסלולי הסקי".

בשאר חלקי הארץ יירד מחר גשם לפרקים, שיתחזק בשעות הצהריים וילווה בסופות רעמים יחידות. יוסיף להיות קר מהממוצע בעונה וייתכן אובך.

שיטפון בנחל קדם 24.11.2014. צילום:  רונן ארליך, מערכת וואלה! NEWS
נחל קדם במדבר יהודה, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רונן ארליך
שלג ראשון בחרמון. ג'יליס
שלג ראשון בחרמון/ג'יליס
שלג בפסגת החרמון. ג'יליס
פסגת החרמון עוטה שלג ראשון, הבוקר/ג'יליס
שלג בפסגת החרמון. ג'יליס
שלג בפסגת החרמון/ג'יליס

מכ"ם הגשם המתעדכן

חורף בפתח תקווה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
חשש מהצפות לאורך החוף/ראובן קסטרו

ביום רביעי וחמישי יוסיף לרדת שלג בחרמון וצפויים ממטרים מצפון הארץ ועד הנגב, מלווים בסופות רעמים יחידות. ינשבו רוחות ערות ויוסיף להיות קר מהממוצע בעונה. קיים חשש מהצפות לאורך החוף וחשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

אתמול ירד גשם בעיקר בשעות הערב שנמשך במקומות מסוימים גם אל תוך הלילה. שיאנית הגשם אתמול היא צפת, עם 22 מילימטרים ואחריה חדרה עם 16 מ"מ. שיאנית הגשם בדרום היא קריית גת עם 14 מ"מ. בבית דגן נמדדו שמונה מ"מ, בתל אביב חמישה, כך גם בירושלים, חיפה עם נתונים דומים של ארבעה מילימטרים ואחרונה חביבה באר שבע עם מילימטר אחד בלבד.

הטמפרטורות הצפויות להמשך היום והלילה: בתל אביב מ-20 מעלות עד 12, בירושלים מ-13 עד שמונה, בחיפה מ-17 עד 11, בבאר שבע מ-18 עד 12 ובאילת מ-23 עד 14. בצפת ינועו הטמפרטורות מ-11 עד שבע, בטבריה מ-19 עד 13, בים המלח מ-24 עד 17 ובמצפה רמון מ-14 עד שמונה.

וואלה! מזג אוויר

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה: weatherwalla@walla.co.il

מתכוננים לחורף מושלג, אתר החרמון. ג'יליס
המפלסות בחרמון ערוכות/ג'יליס
מתכוננים לחורף מושלג, אתר החרמון. ג'יליס
מתכוננים לחורף מושלג, אתר החרמון/ג'יליס
מתכוננים לחורף מושלג, אתר החרמון. ג'יליס
מתכוננים לחורף מושלג, אתר החרמון/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully