וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי על הסכם הגרעין עם איראן: "יש עדיין פערים גדולים"

22.11.2014 / 15:54

שר החוץ של ארצות הברית הודה כי יומיים לפני המועד הסופי להשגת הסכם, טהראן והעצמות עדיין מתקשות לסגור את הפערים. "אנחנו מתקדמים בזהירות", אמר בווינה

שרי החוץ ג'ון קרי, יוסף בן עלאווי, מוחמד ג'וואד זריף וקתרין אשטון – שיחות הגרעין במוסקט. עומאן, 9 בנובמבר 2014. רויטרס
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף/רויטרס

יומיים לפני המועד האחרון להשגת הסכם, נראה שאיראן והמעצמות אינן משדרות על אותו הגל: שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר בצהריים (שבת) כי ישנם עדיין פערים רציניים בין הצדדים. "אנחנו עובדים קשה", אמר קרי טרם כניסתו לפגישה עם שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, בווינה. "אנו מתקדמים בזהירות, אבל יש בינינו פערים גדולים שאנחנו מנסים לסגור".

קרי נועד אמש עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, בבירת אוסטריה. אחרי הפגישה היו אמורים השניים לנסוע להתייעצויות, אך ביטלו את טיסותיהם המתוכננות ונשארו בווינה כדי לקיים שיחות נוספות. עד כה כאמור, לא הושגה פריצת דרך.

עוד חדשות מהעולם:
טורקיה מאמנת לוחמים כורדים נגד דאעש בצפון עיראק
קניה: לוחמי "א-שבאב" הוציאו להורג 28 נוסעי אוטובוס
תיעוד: מורה לספורט גורר באלימות תלמידה לבריכה

מקורות המעורבים בשיחות מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי כעת עובדים קרי וזריף על הצעה חדשה שמטרתה להביא לפריצת דרך במשא ומתן, אך לא נמסרו פרטים נוספים. "הדיונים ממשיכים", אמר הלילה בכיר אמריקני.

מקור נוסף אמר כי בשלב זה מוקדם מדי לומר אם המאמץ המשותף מעיד על צמצום משמעותי של הפערים הרחבים בין איראן למעצמות. גם שר החוץ של בריטניה, פיליפ המונד, המעורה בשיחות, אמר כי יש עדיין "פער משמעותי מאוד" בין הצדדים. לדבריו, "ברור שכל הצדדים רוצים הסכם, אבל אף אחד מאיתנו לא מוכן לעשות עסקה גרועה. הפרס לאיראן הוא גדול - גישה לכמות גדולה של נכסים שהוקפאו, האפשרות לקיים מסחר חופשי עם העולם ושיקום היחסים עם הקהילה הבינלאומית".

אמש הודיע משרד החוץ של רוסיה כי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, וקרי, הסכימו כי נדרשים "מאמצים נוספים" על מנת להגיע להסכם גרעין בין איראן ושש המעצמות עד ה-24 בנובמבר. "הצדדים לא שללו עריכת פגישות נוספות בנושא תכנית הגרעין, אם תהיה התקדמות בשיחות", נמסר, לאחר ששני השרים שוחחו בטלפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully