וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה הדוכסית מאלבה, שהתפרסמה בהונה ובשערה הקופצני

20.11.2014 / 12:35

הדוכסית, שהחזיקה ביותר מ-40 תארי אצולה והדהימה את ספרד כשנישאה לפקיד פשוט, מתה בגיל 88. היא חייה בחברת מלכים ושחקנים מפורסמים, ונודעה בחיבתה לריקודי פלמנקו ולניתוחים פלסטיים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הדוכסית מאלבה, מהנשים העשירות ביותר בספרד ובאירופה כולה, מתה בגיל 88. ראש העיר סביליה, חואן איגנסיו זואידו, הודיע הבוקר (חמישי) כי הדוכסית הקשישה מתה באחד מארמונותיה בעיר שבו אושפזה השבוע בשל דלקת ריאות.

הדוכסית ה-18 של בית אלבה הייתה ידועה בשל אופייה הססגוני ושערה הקופצני, וכונתה "הדוכסית המורדת". לפני שלוש שנים היא נישאה בשלישית לאלפונסו דיאז, פקיד ציבור הצעיר ממנה ב-25 שנה. ילדיה התנגדו בתוקף לחתונה, מחשש שהבעל מבקש לנצל את הונה. הדוכסית נאלצה להוריש להם את רוב כספה ואת מרבית אחוזותיה, ושמרה לעצמה שלושה מיליארד אירו.

הרבה מהאחוזות שברשותה ומהארמונות שהחזיקה רשומים על שם משפחת אלבה, ולא ניתן למכור אותם בשל ערכן ההיסטורי. "איני אוהבת לדבר על כסף", כתבה באוטוביוגרפיה שפרסמה. "הרבה אנשים מתבלבלים בין כסף לאחזקות. מעולם לא היה לנו הרבה מזומן".

הדוכסית מאלבה בחתונתה. AP
הדוכסית מאלבה בחתונתה לאלפונסו דיאז ב-2011/AP

שמה האמיתי היה מריה דל רוסריו קיטאנה אלפונסה ויקטוריה אוחניה פרנסיסקה פיץ'-ג'יימס סטוארט אי דה סילבה. בפי ידידה היא כונתה קיטאנה. שערה הלבן ופניה המנותחים עיטרו את שערי הצהובונים. ספר השיאים של גינס הכתיר אותה כבת האצולה מרובת-התארים בעולם: היא החזיקה ב-5 תארי דוכסית, 18 תוארי רוזנת, 18 תוארי מרקיזה ותואר אחד של רוזנת-דוכסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

התבקשה לדגמן בעירום עבור פיקאסו

בזיכרונותיה, סיפרה הדוכסית כיצד פבלו פיקאסו ביקש ממנה לדגמן בעירום, אך בעלה הראשון אסר עליה לעשות זאת. עם זאת, תצלומי עירום שלה, מימי נעוריה ההוללים, פורסמו בצהובונים ערב חתונה השלישית.

היא נולדה ב-1926 בארמון במדריד, והעבירה את רוב ילדותה בלונדון, לצד אביה שהיה השגריר בבריטניה. היא התיידדה שם עם וינסטון צ'רצ'יל ועם הנסיכה מרגרט. מתוקף מעמדה כראש בית הדוכסות של אלבה, שנוסד לפני יותר מ-500 שנים, היא הייתה פטורה מהשתחוות בפני האפיפיור.

היא התאלמנה פעמיים, וטקסי הנישואים שלה התאפיינו בהוד והדר הדומים לאלה של בית המלוכה הבריטי. בשנות ה-60 היא הפכה לדמות קבועה בקרב בלייני "חוג הסילון", ואירחה את אודרי הפבורן ואת ג'קי קנדי בביקוריהם בספרד. המעצב איב סאן לורן קיים תצוגת אופנה מפורסמת בארמונה במדריד.

בחודשים האחרונים לחייה, בריאותה הידרדרה, אך היא המשיכה לרקוד פלמנקו והקפידה להתלבש בסגנונה הצבעוני המפורסם.

הריאיון האחרון שלה היה לעיתון "אל-מונדו" בתחילת נובמבר. היא אמרה כי היא מרגישה טוב, למרות ש"זה מחיר כבד". הדוכסית סיפרה כי "הימים שקטים מבחינה פיזית, אבל הראש עובד 200 אחוז". כשנשאלה מהו החלום הגדול ביותר שלה כרגע, השיבה כי ברצונה לבקר בנאפולי. "ובאביב ארצה לבקר בניו יורק", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי התקשורת בספרד מתאבלים על מותה של הדוכסית, הבוקר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully