וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איבדנו נשמה": אלפים השתתפו בהלוויית השוטר הדרוזי

19.11.2014 / 14:00

נשיא המדינה, השר אהרונוביץ', המפכ"ל ורבים אחרים הגיעו לכפר יאנוח-ג'ת כדי לחלוק כבוד אחרון לרס"מ זידאן סייף, שנהרג בקרב היריות עם המחבלים אתמול בירושלים. הנשיא ריבלין ספד: "גיבור שבמותו הציל חיי רבים". מנהיג העדה הדרוזית: "להפוך את ברית הדמים לברית חיים"

צילום: יותם רונן, אדריאן הרבשטיין, עריכה: מתן חדד

בבית העלמין של הכפר יאנוח-ג'ת הובא בצהריים (רביעי) למנוחות רב-סמל מתקדם זידאן סייף, השוטר שנהרג אתמול בקרב היריות עם המחבלים בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. ההלוויה, שבה השתתפו אלפי בני אדם, התקיימה במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין והמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית מואפק טריף. במהלכה נשאו הספדים השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו. להלוויה הגיעו גם מאות יהודים, חרדים מירושלים ותושבים רבים מהיישובים בגליל. סייף, בן 30, הותיר אחריו אישה, תינוקת בת ארבעה חודשים, שני הורים וחמישה אחים. בזכות גבורתו בזמן הפיגוע ניצלו חייו של שוטר אחר. בתום טקס האשכבה נקבר סייף בחלקה הצבאית של הכפר.

"מהמקום הזה, מול הארון הדומם של זידאן היקר, פונה אני אליכם כבוד הנשיא, השר והמפכ"ל", אמר טריף, "עליכם לעשות הכל כדי להנמיך את גובה הלהבות בעיר הקודש. אנחנו ואתם משלמים מחיר כבד בדם בנינו. אסור לתת להסתה ולקיצוניות לגבור על השכל הישר והסובלנות". עוד הוסיף: "העדה הדרוזית עוברת ימים לא פשוטים, מהולים בעצב ובגאווה כשבשבועיים האחרונים איבדנו שני בנים יקרים בהגנה על המדינה. העדה הדרוזית כולה מרכינה ראש יחד עם משפחות ההרוגים מהטבח הנורא בירושלים, ומקווה לימים בטוחים ושקטים יותר. עלינו להפוך את ברית הדמים לברית של חיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המונים בהלווייתו של סייף ביאנוח-ג'ת, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך דבריו פנה טריף לנשיא ריבלין ואמר: "אני מבקש שתעביר מסר לראש הממשלה: תעשו הכול כדי להנמיך את גובה הלהבות. אסור לתת להסתה ולקיצוניים לגבור על השכל הישר. אתה הנשיא של כולם, תפעל להרגעה ותקרא גם לראש הממשלה להגיד שאין בכוונת מדינת ישראל לפגוע במקומות קדושים ותעודד אותו לפעול לשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סייף מחזיק את בתו הקטנה לרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא ריבלין פנה בהספדו לאלמנתו ולבתו של סייף ואמר: "הוא היה גיבור שבמותו ציווה חיים לרבים כל כך". הנשיא הוסיף: "אני עומד מולכם נרעד וכואב. אתמול בבוקר שוב הכה הטרור בירושלים. טרור שלא מבחין בין אדם לאדם, בין דם לדם. המחבלים תפסו מתפללים בבית מדרש, בהיכל בית הכנסת. יקירכם זידאן, אחד מטובי הבנים של המדינה הזו לא היסס לא התלבט. הוא היה מהראשונים להגיע לזירת הטבח. מראשוני השומרים על אנשי ירושלים. הוא עמד מול המחבלים בלי פחד, חסם בגופו את תקיפת המרצחים, את אש המחבלים. אומץ לבו וגבורתו, הרעות, ההקרבה, מסירות הנפש הם אלו שליוו את זידאן שנפל בשעה ששמר על ירושלים. הוא הקריב למען מדינתנו ולמען החיים בה".

"אנו קוברים היום גיבור משטרת ישראל", אמר השר אהרונוביץ'. "רס"מ זידאן סייף הגן בגופו על מתפללים בשכונת הר נוף בירושלים ומנע פגיעה במתפללים נוספים בבית הכנסת. הוא הגיע ראשון עם שוטר נוסף ופעל באומץ לב, ללא מורא. פרץ עם הכוח ופעל על פי ערכי המשטרה, כמצופה מלוחם אמיץ. כמו דודו, שנפל לפני 30 שנה על הגנת המולדת, במבצע שלום הגליל, אתם, המשפחה, יכולים להתגאות בחינוך שנתתם. זה חינוך אמתי, גדלים פה אנשים עם ערכים שלא מהססים לתרום ומוכנים לשלם גם בחייהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא ריבלין בקהל המשתתפים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעות שקדמו להלוויה יצאה בקהילה החרדית בירושלים קריאה להגיע לטקס בכפר שבגליל המערבי. "אנחנו מבקשים מהציבור החרדי שיוכל להגיע להלוויה של חסיד אומות העולם רס"מ זידאן, שהגן בגופו על אחינו המתפללים. בואו לעשות לו הכרת הטוב וגם קידוש השם". בנוסף, הגיעה להלוויה משלחת של עשרות מתנדבי השירות האזרחי, לנחם את אלמנתו של זידאן, מתנדבת אשר משרתת זו השנה השנייה בפרויקט מיוחד של בנות המגזר הדרוזי.

יצחק מרדכי רובין, רב בבית הכנסת שבו אירע הפיגוע, ספד: "באנו מירושלים, ממקום הטבח. משלחת מכובדת של אנשי הקהילה עם אנשי ההצלה המקומית. באנו פשוט להיות אתכם ולבכות אתכם. אנו בני דתות שונות אבל בדת היהודית יסוד עיקרי הוא יסוד הכרת הטוב. להכיר תודה למי שמסר את נפשו עבורנו". רובין הוסיף כי "זידאן גילה אומץ. הוא היה הראשון בחזית הקרב. הוא היה זה שעמד והגן בגופו ובראשו כחומה בצורה כדי להציל נפשות בבית הכנסת. זידאן הוא אבדה גדולה גם לנו וגם לבני העדה הדרוזית ואנחנו מרגישים, בייחוד ברגעים אלה, ברית אחים עם העדה הדרוזית. המסירות והנחישות של זידאן תהיה לסמל לכולנו, לבני העדה הדרוזית ולבני העם היהודי".

"זידאן אתה הקרבת את עצמך, הוכחת גבורה תעוזה ואומץ, ובכח מנעת הרג נוסף ובכך הצלת חיי אדם. לב העם היהודי כולו עם המשפחה, ושמך נחקק בלבנו לעולמים", אמר ח"כ אלי ישי (ש"ס) בהלוויה.

מאות תושבים, מכרים, בני משפחה ואנשי משטרה גדשו משעות הבוקר את בית העם בכפר יאנוח-ג'ת, שם הונחה גופתו של רס"מ סייף. "כשבישרו לי שהוא מת, לא האמנתי", אמרה בעצב אחותו של סייף, חולוד. "הוא כל כך רצה וניסה ללמד את הבת שלו לרין להגיד 'אבא'. עכשיו הוא לא ישמע אותה לעולם אומרת את המילה הזאת, היא תכיר אותו רק דרך התמונות והסיפורים".

עוד בנושא
התארגנות חרדית להלוויית השוטר הדרוזי: "הגן על אחינו"
זידאן נהרג: "חטף כדור עבור חברו"
פצועי הפיגוע מתאוששים: "יש עוד דרך לעשות"

"זידאן היה מלא שמחת חיים, כל הזמן צחק ועשה אווירה טובה. לפני חודש הוא עשה מסיבה גדולה בבית שלו עם חברים, הוא אף פעם לא עשה את זה. התחושה היא שהוא הרגיש שהוא צריך להיפרד מכל המכרים שלו", הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארונו של סייף ומולו קהל המשתתפים/מערכת וואלה!, צילום מסך
הלווית זידאן סייף ב יאנוח-ג'ת. אדריאן הרבשטיין
ארונו של סייף/אדריאן הרבשטיין
חמשת ההרוגים בפיגוע בבית הכנסת: קלמן לוין, משה טברסקי, אריה קופינסקי, אברהם גולדברג וזידאן סייף. רויטרס, באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
חמשת ההרוגים בפיגוע בבית הכנסת: קלמן לוין, משה טברסקי, אריה קופינסקי, אברהם גולדברג וזידאן סייף/עיבוד תמונה, רויטרס, באדיבות המשפחות

מוגרם סעיד, אשת דודו של סייף הוסיפה: "אנחנו המומים ולא מאמינים שאיבדנו את זידאן. הוא היה עוזר לכולם. היה איש טוב, ממש נשמה. אתמול כששמענו שהוא נפצע באורח אנוש כולם התפללו שהוא יעבור את האירוע הזה בשלום, אבל בשעות הלילה כל התקוות התפוגגו ואבל גדול נפל לא רק על המשפחה אלא על כל הכפר". עוד אמרה כי המשטרה סיפרה למשפחה בבית החולים על גבורתו של זידאן, שהיה הראשון שהגיע לזירה עם שוטר נוסף - ושספג כדור בראשו מהמחבלים. "הוא כופף את הראש של חברו והציל בכך את חייו של החבר", אמרה.

סייף התגייס באפריל 2011 למשטרת ישראל, ושירת כסייר תנועה במחוז ירושלים. לדברי קרובי משפחתו, הוא התעקש על עבודתו בשירות משטרת התנועה ולפיכך נסע בכל יום מיאנוח-ג'ת שבגליל המערבי ועד לירושלים.

סייף נפגע מירי אחד המחבלים בראשו. הוא הועבר תחילה במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם. בני משפחה וקרובים אשר שהו עמו בבית החולים בשעות הקשות טרם נקבע מותו, אמרו שהוא ספג את הפגיעות הקשות כשניסה להגן על שוטר התנועה עמו הגיע ראשון לזירה. הודות למעשיו, ניצלו חייו של השוטר השני שנפצע באורח קל בלבד.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully