וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הפצועים בבירה: "מבקשים מכולם להתפלל"

18.11.2014 / 13:36

משפחות הפצועים בפיגוע בבית הכנסת בירושלים לא משים ממיטותיהם של קרוביהם הסובלים רובם מפגיעות קשות ומקווים לטוב. בהדסה עין כרם ממשיכים הרופאים להילחם על חייו של השוטר שניסה לנטרל את המחבלים

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שבעת הפצועים מהפיגוע שאירע הבוקר (שלישי) בבית הכנסת בשכונת הר נוף שבירושלים עדיין מאושפזים בבתי החולים. פרופ' יורם וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, אליו הגיעו ארבעה פצועים, אמר כי כל הפצועים סובלים מפגיעות קשות בראש ומפגיעות נוספות באזור הגפיים והחזה. לדבריו, "הפגיעות נבעו גם משימוש בנשק חם וגם משימוש בנשק קר, בסכינים ובגרזנים".

וייס המשיך וסיפר כי שלושה מן הפצועים הוכנסו לחדר הניתוח ופצוע נוסף נמצא ביחידה לטיפול נמרץ. "הטיפול בפצועים נעשה על ידי צוותים משולבים של כירורגיים של טראומה, של רופאי אף אוזן גרון, רופאים ניורוכירורגיים, צוותים של טיפול נמרץ וצוותים נוספים, בהם צוותי עבודה סוציאלית שהיו עסוקים בליידע את המשפחות".

בהמשך התייחס פרופ' וייס למצבו של השוטר הראשון שהגיע לזירת הפיגוע ונפצע באורח אנוש, ואמר כי מצבו התייצב, אולם עדיין נשקפת סכנה לחייו.

פיגוע בבית כנסת בבירה - כותרות נוספות:
ההרוג משה טברסקי: "תלמיד חכם שלא היה לו ויכוח עם אף אדם"
המשטרה העלתה כוננות בירושלים; מחסומים יוצבו במזרח העיר
חיסל המחבלים: "רצו לעברי עם סכינים מגואלים בדם - ויריתי"

הרב משה טברסקי, ההרוג בפיגוע בבית הכנסת בירושלים. באדיבות המשפחה
אחד מארבעת הרוגים בפיגוע, הרב משה טברסקי/באדיבות המשפחה

כלתו של שמואל גולדשטיין, שנפצע באורח קשה בפיגוע, אמרה כי בתה שוהה כעת עם בעלה וביקשה "להתפלל בשביל כל הפצועים". בהמשך דבריה הודתה לכל אלו "שהרגישו את עצמם יחד איתנו בשעות אלה". היא סיפרה כי בנם בן ה-12 של בני הזוג שהה במקום עם אביו, אולם הספיק לברוח מאימת המחבלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אמו של השוטר הפצוע מהפיגוע בבית הכנסת בירושלים מגיעה לבית החולים הדסה עין כרם, נובמבר 2014. טלי מאייר
משפחתו של השוטר שנפצע באורח אנוש מגיעה לבית החולים הדסה עין כרם, היום/טלי מאייר

יהודית נסים, שאחיה איתן מועלי נפצע באורח קשה מאוד בראשו, סיפרה בעת שחיכתה מחוץ לחדר הניתוח כי אחיה היה הראשון שנפגע על ידי המחבלים, שתקפו אותו בראשו בעזרת סכין קצבים. "הוא בניתוח ראש מאוד קשה", היא ציינה וסיפרה כי בית הכנסת "קהילת בני תורה" אינו מקום התפילה הקבוע שלו, אולם הבוקר איחר לבית הכנסת שלו והחליט להתפלל שם. "בהתחלה ראינו בטלוויזיה שהיה פיגוע בהר נוף והתחלנו לבדוק מה קורה, כי אנחנו יודעים שזה ליד הבית שלו. לפי מה שהבנו, הוא היה הפצוע הראשון. איך שהמחבלים נכנסו הם קודם כל נתנו לו גרזן בראש, ואז ביד והמשיכו במסע ההרג". מועלי הוא אב לתשעה ילדים, מורה בתלמוד תורה.

בנו, יוסף, סיפר לאחר מכן כי "הוא פתח את העיניים, אבל רק לכמה דקות. מרדימים אותו עכשיו בחזרה כי צריכים לראות מה קורה, מה המשך הפגיעות, ומחכים לטוב. בסך הכל הוא מגיב. הוא קיבל מכה מאוד חזקה בראש שפגעה לו במוח הקטן. הוא קיבל עוד שתי מכות ביד למעלה וביד למטה. בודקים את זה, הם עדיין במעקב". לדבריו, כל המתפללים בית הכנסת חברים באותה קהילה, "אנחנו כולנו מכירים אחד את השני, ומתפללים".

משפחתו של השוטר הפצוע מהפיגוע בבית הכנסת בירושלים מגיעה לבית החולים הדסה עין כרם, נובמבר 2014. טלי מאייר
הדסה עין כרם, היום/טלי מאייר

בבית החולים הדסה עין כרם נלחמים הרופאים גם על חייו של השוטר שניסה לנטרל את המחבלים. פרופ' אבי ריבקינד, מנהל מחלקת טראומה בהדסה עין כרם, אמר כי נעשות פעולות על מנת לייצב את מצבו. "קודם לכן הייתה התייצבות קלה במצבו. הוא הגיע מדמם בצורה קשה ביותר. השתלטנו על הדימום, אבל מצבו מוסיף להיות אנוש. הוא סובל מפגיעת ראש".

הוא הוסיף כי שאר הפצועים שמצבם קשה סובלים "מפגיעות אכזריות בצורה יוצאת דופן. הפצועים דיממו בצורה קשה ביותר וכולם קיבלו דם על מנת לייצב את מצבם".

עופר, אחיו של פצוע אנוש בשנות ה-50 לחייו שמאושפז גם הוא בהדסה עין כרם, אמר: "ידעתי שהוא נמצא שם, לא חשבתי שהוא ייפצע. לצערנו הוא קיבל ראשון את היריות. הוא איש משפחה, יש לו ילדים, מלמד תלמוד תורה, כל הר נוף מכירים ואוהבים אותו. אוהב לעזור לאנשים, אנשים באים לקחת ממנו תרומות. לא מבקש כספים מאנשים שחייבים לו". הוא ובני משפחתו יושבים כל העת מחוץ לחדר הניתוח ומחכים לבשורת הרופאים. "כל בני המשפחה פה. עוד חלק מאד גדול מחוץ לירושלים בדרך לפה. אנחנו מקווים לטוב".

אנשי זק"א בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. רויטרס
מחוץ לזירת הפיגוע, היום/רויטרס

הלוויותיהם של ארבעת ההרוגים יתקיימו בצהריים בבית העלמין הר המנוחות בעיר. ראשון ייטמן הרב משה טברסקי, תושב העיר בן 59. מסע הלווייתו ייצא בשעה 14:00 מסנהדריה. בשעה 15:00 יצא מסע הלווייתם של שלושת ההרוגים הנוספים מבית הכנסת ברחוב אגסי 5, שבו אירע הפיגוע. עד כה הותר לפרסם רק את שמו של אחד מהשלושה: אריה קופינסקי, תושב הבירה בשנות ה-40 לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully