וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל היה עם סכין מולי, תוך שניות הם ירו בכולם"

עדי ראייה לפיגוע בבית הכנסת קהילת בני תורה בירושלים שבו נהרגו 4 בני אדם סיפר על הזוועה. "שני המחבלים נכנסו בצעקות 'אללה אכבר' תוך שהם יורים ודוקרים מתפללים. תוך שניות הם ירו בכולם"

צילום: רויטרס, עומר מירון, באדיבות ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- ארבעה נהרגו בפיגוע משולב בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים
- שמונה בני אדם נפצעו, מהם ארבעה באורח קשה
- שני שוטרים בין הפצועים, מצבם לא ברור
- שני מחבלים חוסלו, מצוד אחר חשוד נוסף
- חמאס בירך על הפיגוע: "נקמה על רצח נהג האוטובוס"
- ברקת: "רצח נורא באכזריותו"

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו הבוקר (שלישי) בפיגוע בבית הכנסת קהילת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים. מחבלים פרצו לבית הכנסת כשהם חמושים בגרזנים ובסכינים. כמה בני אדם נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות.

להערכת המשטרה, שני מחבלים - בני דודים תושבי מזרח ירושלים - ביצעו את הפיגוע. השניים זוהו כעסאן ו-עדי אבו גמ'ל, תושבי שכונת ג'בל מוכבר, קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט. הם נורו למוות על ידי המשטרה. מתנהל מצוד אחרי חשוד נוסף שייתכן שסייע להם.

הדיווח על האירוע ברחוב אגסי התקבל סמוך לשעה 07:00. עד ראייה בזירת הפיגוע סיפר לגלי צה"ל: "אחד מהמתפללים יצא שכולו דם, ואמר - היה כאן טבח. למשטרה לקח 11 דקות להגיע ומד"א הגיע אחרי חמש דקות".

ד"ר ג'ויס מורל, רופאה המתנדבת ב"איחוד הצלה" וגרה בשכונה, סיפרה: "נתקלתי בזירה קשה מאוד, מתפללים שוכבים עם טליתות ותפילין לראשם ללא רוח חיים. חלק מהנפגעים היו במצבים שונים בהם קשה בינוני וקל, הנפגעים סבלו מפצעי ירי ודקירות, והמתפללים מסרו לי שהמחבלים נכנסו במהלך תפילת שחרית והחלו לטבוח בהם".

חיילים בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014. רויטרס
"זה היה קשה ואני עדיין בהלם"/רויטרס

יוסי ברון, תושב השכונה, שהה בבית הכנסת שבו אירע הפיגוע. בשיחה עם וואלה! חדשות הוא שיחזר את רגעי האימה: "שני המחבלים נכנסו בצעקות 'אללה אכבר', תוך שהם יורים ודוקרים מתפללים. אני עמדתי בחלק האחורי של בית הכנסת, אחד המחבלים הגיע מולי עם סכין והפריד בינינו ספסל ושולחן. הוא פנה ימינה ככל הנראה בגלל ההפרדה שהייתה ביננו והוא ממשיך לכיוון מרכז בית הכנסת כדי להמשיך בביצוע הפיגוע".

"בשלב מסוים, התאפסתי ומצאתי דרך מילוט החוצה, אני רואה בדרכי מתפלל מוטל על הרצפה ירוי או דקור ומזמין כוחות משטרה", הוא סיפר. "באותם רגעים שהמחבל היה מולי עם הסכין, דיברתי עם הקדוש ברוך, תוך שניות הם ירו בכולם. הייתה בהלה, פחד, צעקות של מתפללים מעורבות בצעקות של המחבלים. זה היה קשה ואני עדיין בהלם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מקום הפיגוע בירושלים, נובמבר 2014. GoogleMaps, צילום מסך
מקום הפיגוע בירושלים, נובמבר 2014/צילום מסך, GoogleMaps

יעקב עמוס, מתפלל נוסף שהיה בתוך הבית כנסת סיפר לוואלה! חדשות: "האירוע התחיל בשיאה של התפילה, בסוף תפילת הלחש, אני פוסע שלושה צעדים אחורה ואני שומע קול ירי. הסתובבתי אחורה ואני רואה על המסדרון שהוביל לתוך בית הכנסת יהודי שרוע עם טלית ותפילין. באותם רגעים, המחבל עמד מטר ממולי, הוא עקף את השולחן מימין ועמד מולי. הוא פשוט ביצע טבח".

"התכופפתי ותפסתי את הסטנדר כסוג של מחסה ונשכבתי על הרצפה. הוא המשיך לצעוק 'אללה אכבר' ופשוט ירה. אחד, שתיים, שלוש. הבחנתי שהוא מגיע לכיווני, זרקתי לעברו את הסטנדר וברחתי מבית הכנסת בעוד הירי ממשיך. אני צועק לאנשים בחוץ: 'יורים עלינו. יורים עלינו. תתקשרו למשטרה. זה הי חוסר אונים מוחלט. הגעתי לבית בהיסטריה, התקשרתי מיד למשטרה ועכשיו אני מנסה לצאת מההלם".

זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014. הלל מאיר, סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, סוכנות תצפית

יעקב ורטהיימר, חובש מד"א ותושב השכונה, היה מהראשונים שהגיעו לזירה. לדבריו, "גילינו זירה מורכבת מאוד של פצועים שהיו מוטלים בפתח בית הכנסת - ובתוכו. התחלנו לטפל באחד הפצועים ששכב על הרצפה, כששמענו צרור יריות מתוך בית הכנסת. בעודנו מנסים להימלט, אחד החובשים נפל ושבר את רגלו. המשכנו לטפל בפצועים כפי שיכולנו, בזמן שהאירוע נמשך בתוך בית הכנסת, עד להגעת צוותי המשטרה שסיימו את האירוע".

"מדובר בשני מחבלים שחדרו לבית הכנסת וטבחו במתפללים שהיו במהלך התפילה עם טליתות ותפילין, אני ומתנדבים נוספים של איחוד הצלה הענקנו טיפול ראשוני למספר נפגעים במצבים שונים, ולמרבה הצער חלקם נפצעו אנוש, פעילות מהירה של המשטרה הביאה לנטרול המחבלים, מדובר בפיגוע משולב כולל ירי ודקירות סכין".

פיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. הלל מאיר - סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר - סוכנות תצפית

אלברט אלבוקעי, חובש מארגון "החובש הר נוף", סיפר: "התפללתי בבית כנסת סמוך בעת שהתקבלה הקריאה במוקד . מחוץ לבית הכנסת מצאתי נפגע ראשון פצוע בראש. הודעתי שמדובר באירוע חריג עם נפגעים רבים. בעקבות הדיווח הצטרפו מיד פראמדיקים וחובשים רבים מהארגון. כוחות משטרה הגיעו לזירה מהר מאוד, החל ירי ולאחר מכן המחבלים נוטרלו. אחרי שהמשטרה אישרה להיכנס לבית הכנסת, טיפלנו בנפגעים רבים בדרגות פציעה שונות, בהם לצערינו הרוגים".

חיילים בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014. רויטרס
חיילים בזירת הפיגוע בירושלים – 18 בנובמבר 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully