וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת פתע של טייסי אל על, שיבושים בטיסות

הטייסים מוחים על ההחלטה להגביל את הגיל המקסימלי לטיסה ל-65, ובעקבות זאת פתחו בשביתה שגררה דחייה של שלוש טיסות. אל אל עתרה לבית הדין לעבודה, וזה ביטל את השביתה. דיון יתקיים מחר. "הם רוצים ללחוץ על הנהלת החברה לקבל את כל דרישותיהם"

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
"שביתה פראית ולא חוקית". מטוס אל על/GettyImages, David Silverman

כמה טייסים בחברת אל על פתחו אמש (שני) בשביתה. כתוצאה מכך נדחו לשעות הבוקר שלוש טיסות, שהיו אמורות לצאת בשעות הערב והלילה. מדובר בטיסה 075 להונג קונג, טיסה 027 לניוארק וטיסה 001 לניו יורק. העיצומים שבהם נוקטים הטייסים נובעים מאימוץ ההחלטה של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי להגביל את הגיל המקסימלי שבו טייסים יכולים להטיס מטוסים ל-65. לאחרונה הודיעו נציגי הטייסים בנציגות העובדים כי תהיה פגיעה כלכלית בחברה אם לא ישתנה הנוהל.

בעקבות זאת, פנתה חברת אל על לבית הדין לעבודה בבקשה להורות על הפסקת העיצומים, וזה קיבל את הפניה. עם זאת, ועל אף שבית המשפט קבע כי השביתה אינה חוקית, החליטה אל על להודיע לנוסעים על דחיית הטיסות. דיון בנושא נקבע לשעה 10:00 בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
פרקליטי אולמרט: חשש שאחת מהקלטות של זקן "בושלה"
מות הנהג: שיבושים בקווי אגד בבירה בשל היעדרות נהגים ערבים
7 התמונות שאתם חייבים לראות היום

"לצערנו, ציבור הטייסים פתח בשביתה פראית ולא חוקית במטרה ללחוץ על הנהלת החברה לקבל את כל דרישותיהם", נמסר מאל על ונטען כי גם טייסים אחרים לא ניאותו למלא את מקום חבריהם הנעדרים. "חוסר ההיענות נראה כעיצומים מאורגנים ובלתי חוקיים, זאת מבלי שהוכרז סכסוך עבודה כחוק". הנהלת אל על, כך נמסר, עושה מאמצים למצוא פתרון לעניין, וכי היא "מתנצלת בפני הלקוחות שנפגעו".

תגובת הטייסים: "דמגוגיה זולה של הנהלת החברה"

הטייסים מבקשים לאפשר להם לטוס עד גיל הפרישה, 67, ולא עד גיל 65. "אין שום נמל תעופה בעולם למעט ישראל שניתן להנחית מטוס כשהטייס הוא מעל גיל 65. לכן גם לטייסים ברור שהדרישה שלהם היא בלתי ישימה", אמר גורם המעורה בפרטים.

לוואלה! חדשות נודע כי לטייסים הוצעו כמה הצעות שנועדו להביא לסיום המשבר. בין היתר התחייבה הנהלת אל על לשלם להם שכר חודשי בשנתיים האמורות, מבלי לפגוע בזכויות הפנסיוניות שלהם, והוצעו להם גם תפקידי מטה בחברה. עם זאת, ועד הטייסים והקברניטים דחה את ההצעות הללו.

מוועד טייסי אל על נמסר בתגובה להתפתחויות האחרונות כי "טייסי אל על לא שובתים" וכי מדובר ב"דמגוגיה זולה של הנהלת החברה על גבם של הנוסעים". "הנהלת אל על שותפה לקרקוע של 23 טייסים מיום חמישי שעבר. התוצאה היא שיש מחסור חמור בטייסים. בצי 777, למשל, יש מחסור של 25% בקצינים ראשונים. טייסי אל על ממשיכים וימשיכו לתת כתף עד כמה שניתן, על אף אמירות וטענות חסרות שחר וטעם", נמסר.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully