וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נפרדו בדמעות מנסיך הפופ האיראני

17.11.2014 / 16:09

הזמר הצעיר מורתזא פאשאי היה מהכוכבים הבולטים ביותר בסצינת המוזיקה באיראן. הוא מת בגיל 30, והמוני צעירים ליוו אותו למנוחות. גם התקשורת הממלכתית נאלצה להתייחס למותו הדרמטי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לא בכל יום מתמלאים רחובותיה איראן, על שלל עריה, בתהלוכות אבל לזכרן של דמויות חילוניות, אך כך היה אמש, לרגל הלווייתו של הזמר הצעיר מורתזא פאשאי.

פאשאי בן ה-30 היה אחד מן הכוכבים הידועים ביותר של סצינת הפופ האיראנית. הקריירה המצליחה והקצרה שלו התחילה ב-2009, עם סינגלים שהוציא ישירות ליוטיוב. בשנת 2012 הוא השיק את אלבומו הראשון, ומאז הספיק להקליט עוד שני אלבומים, האחרון שבהם לפני חודשים ספורים.

לפני כשנתיים אובחן פאשאי כלוקה בסרטן הלבלב, אך מחלתו לא מנעה ממנו להמשיך להופיע במשדרי הטלוויזיה ובהופעות חיות. מאז שחלה, פאשאי נראה כחוש ורזה יותר ויותר, והחל לחבוש כובע לראשו. הוא מת ביום שישי האחרון בבית החולים בטהראן.

פאשאי הורשה להופיע על במות פומביות רק ב-2013, אחרי שבתחילה נטען כי שיריו "רומנטיים מדי". התקשורת הממלכתית באיראן, שבתחילה התעלמה ממותו של הזמר הצעיר, כבר סיקרה הבוקר בהרחבה את מותו, וכמעט כל העיתונים באיראן פרסמו תמונות ממסע ההלוויה של פאשאי, כשהם דוחקים הצידה את הנושאים המדיניים הבוערים-יותר.

כמה כלי תקשורת אף ציטטו את אביו של הזמר, שאמר כי בנו "תמיד אהב את הרפובליקה האיסלאמית". בדיווחים השונים נמסר כי התקיימו לזכרו תהלוכות גם מחוץ לאיראן, בין היתר בקהילות דוברי הפרסית בקאבול ובדובאי.


במסע ההלוויה נראו מעריצות ברעלה שנשאו פוסטרים עם דיוקנו של פאשאי ומיררו בבכי, ומעריצים מתייפחים חבשו כובע דומה לזה שחבש פאשאי בימי גסיסתו. רבים בקהל צילמו את ההלוויה בטלפונים ניידים והשמיעו מהם שירים מאלבומיו של פאשאי. בשל המספר הרב של המשתתפים, הקבורה התעכבה ונמסר כי גופתו של הזמר הושבה לחדר המתים כדי שתיקבר במועד מאוחר יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארונו של מורתזא פאשאי, אתמול בבית הקברות בטהראן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully