וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תעברו לצד השני של הפארק

17.11.2014 / 13:24

שיר בת ה-22 היא צעירה בעלת מוגבלות, שלימדה את סביבתה אהבת אדם מה היא. לרגל יום ההתרמה השנתי לארגון אקים, אביה מספר על ההתמודדות היומיומית, ועל השכר המספק בצדה

לכל אחד יש את "הרגע המכונן" שלו. אצלי זה קרה לפני מספר שנים על ספסל בפארק ברמת גן. ישבנו, שיר בתי ואני על אחד הספסלים, והתיישבה לידנו אם עם שני ילדים קטנים. שיר שלי, שאוהבת בני אדם, חייכה ואמרה: "מה שלומך?". תוך שניות התרוממה האם ואספה איתה את שני הגוזלים ועברה לגדה השנייה של הפארק, שחלילה החיידק הטורף הזה לא ידביק את ילדיה. וזה לא המקרה היחיד.

האירוע הזה דחף אותנו ליזום לפני כשמונה שנים את פרויקט ההסברה "גשר לאדם" עם הצגת "הדירה" של "התיאטרון האחר" של ארגון אקים. עד היום צפו בהצגה למעלה מ-15 אלף איש ברמת גן ובגבעתיים בלבד ולמעלה מ-20 אלף בכל הארץ. אנחנו מבקשים מהתלמידים: אל תעברו לצד השני של הפארק. תכירו את עולמם של ילדינו, ואם אפשר, אז גם בואו להתנדב. היום, ה-17 בנובמבר, יתקיים יום ההתרמה השנתי לאקים, המהווה מאמץ העיקרי לגיוס המשאבים. אני קורא לכל אחד ואחת: בואו אלינו לאקים.

שיר נולדה לפני 22 שנה. ילדה מדהימה שלנצח תישאר ילדה, גם אם מאוד התקדמה מאז לידתה. שיר טלטלה לנו את החיים - כמו שקרה לעשרות אלפי משפחות של חניכי אקים ברחבי הארץ. היא חכמה, נהדרת, מקסימה אבל שונה, ומראשית הדרך לא קלה היתה דרכנו. שיר היא בן אדם שלם, היא רגישה, מעירה לנו ולעתים בצדק, ולאורך כל הדרך היא נותנת לנו כוח. חלק מהחוכמה שלה אנחנו יכולים רק לראות בעיניים. לא הכול היא מסוגלת לבטא במילים. וההתחלה היתה עוד יותר קשה. חודשיים וחצי בילינו במחלקת טיפול נמרץ במאבק להצלת חייה. רק אחר כך סיפרו הרופאים שלא האמינו שתשרוד. אבל היא הפתיעה אותם, ולא בפעם האחרונה.

עמותת אק"ים חשפה באירוע בבית הנשיא את המדד הבוחן את יחס החברה הישראלית לאנשים עם מוגבלות שכלית. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בואו לאקים. אשת הנשיא ביום ההוקרה לארגון בבית הנשיא לפני כשבועיים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מראשית מסלול ההישרדות החלטנו על המוטו "קיבינימט וקדימה". זה מה יש, ועם זה ננצח. מול הצוות הרפואי, הביטוח הלאומי, גורמי הרווחה, פקידי משרד החינוך ועוד. רבים הושיטו יד, אך רבים עוד יותר הציבו מכשולים ופעלו באטימות. והיתה ההתרוצצות לבתי חולים וחיפושים אחר הגן המתאים, ומאבקים על בית הספר המתאים, ועוד ועוד. ולכל אורך הדרך לא היה קל, אך בכל פעם ששיר התקדמה קיבלנו המון כוח.

אורי בן ה-19 והילה בת ה-14 הם שני אחים מדהימים לשיר, נפלאים וראויים לצל"ש. למרות ששיר היא הבוגרת, הרי שבפועל הם היו האחים הבוגרים והם אלו שעזרו לגדל אותה. מגיל צעיר הם לא התביישו בשיר. לא תמיד היה להם נוח ונעים, אך הם התמודדו ותמכו, וגם העירו לנו. למשל, כשכעסנו עליה.

לאקים הצטרפתי לפני 16 שנים כדי לשנות ולהשפיע, כך ששיר וחבריה יקבלו את הטוב ביותר. רק בשיתוף פעולה של כל אנשי אקים אנחנו מצליחים לפעול למען המשפחות והחניכים ולקיים פעילויות רבות: אמנות וספורט, מאבקי סנגור, מסגרות דיור, חוגים לילדים, פרויקט מארזים לחנוכה ולפורים המבוסס על עבודת החניכים, אירועים בחגים, טיולים, הרצאות ועוד הרבה פעילויות. אצלנו, למשל, פועלת קבוצת כדורסל שלאחרונה החלה להתאמן עם מכבי תל-אביב. יו"ר אקים הוא אלוף (במיל') וראש השב"כ לשעבר, עמי איילון - מנהיג ואיש חזון.

ההורים נשארים עם האתגר הגדול

"יש לנו הרבה חלומות באקים, אך החלום הגדול הוא שכולכם תתייחסו לילדינו כשווים, כאל בני אדם"

אחד הדגשים המרכזיים שלנו הינו החזון להפוך את ישראל ל"חברה מכלילה" – חברה שתשלב את ילדינו במגוון תחומים דוגמת שירות בצה"ל, בשוק העבודה ובחיים בכלל. בדרך לשם אנו מקדמים כל העת שיתופי פעולה עם גופים שונים. כך, לפני מספר שנים היתה לי הזכות להיות שותף להגשמת חלום הגיוס לצה"ל: פרויקט "שווים במדים". במסגרת הפרויקט, משרתים כיום עשרות אנשים עם מגבלה שכלית התפתחותית בצה"ל, עשרה מהם באגף המודיעין, ואפילו ביחידה 8200 משרתים חיילים "שלנו".

אבל בסופו של יום, כל אחד מאתנו ההורים נשאר עם האתגר האישי של גידול הילד המיוחד - סיפור לא פשוט שנעשה מורכב ככל שהם גדלים, ובוודאי כשמתבגרים ואחר כך גם מזדקנים.

במשך כל שנות ההתנדבות שלי באקים, שירתי במקביל בצה"ל, כולל בתפקידים תובעניים כבלשכת שר הביטחון. כל אחד מכם יכול להתנדב, אז בואו והצטרפו. אכן, העיסוק הבלתי פוסק באקים לצד היותי איש צבא גבה זמן ומחיר כבד גם בחיים האישיים. רעייתי והילדים היו רואים אותי בעיקר בלילות ובסופי שבוע; הייתי חוזר בשעות מאוחרות וגם אז מקדיש זמן רב לאקים. זה נמשך גם היום לאחר פרישתי מהצבא. אבל אם אתה מאמין במשהו ואתה רוצה להשפיע ולשנות אז קשה לוותר. ותמיד החיוך והתודה של החברים של שיר מחזקים להמשיך.

יש לנו הרבה חלומות באקים, אך החלום הגדול הוא שכולכם תתייחסו לילדינו כשווים, כאל בני אדם. יש לנו גם חלום להקים בית קפה שיופעל על ידי אנשים מיוחדים ברמת גן, וגם חלום להקים מרכז פעילות גדול בפארק הלאומי שיהווה מודל ארצי למגוון הפעילויות שלנו. עדיין מחפשים את השותפים להגשמה. יחד אתכם נוכל להגשים גם את החלומות הללו ואחרים. אז בואו ותנו לנו יד.

גדעון, אבא של שיר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully