וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארה"ב: במדינת המפתח פלורידה אין הכרעה

8.11.2000 / 2:02

במדגמי רשתות הטלוויזיה לא הצליחו לקבוע מי ניצח במדינה הנחשבת לקריטית בדרך לבית הלבן; לגור יש עד כה רק 3 אלקטורים; הנשיא הבא זקוק ל-270 אלקטורים


על פי התוצאות האחרונות מארצות הברית זוכה המועמד הרפובליקני ג'ורג' בוש בעוד מדינות נוספות בדרום. בוירג'ניה זכה בוש בעוד 13 אלקטורים. נכון לרגע זה, המאזן בין שני הצדיים עומד על 54 לבוש לעומת 3 לגור, אולם למרות זאת המרוץ ממשיך וימשיך להיות צמוד.

במדינת דרום קרוליינה זכה המועמד הרפובליקני, ג'ורג' וו. בוש, בקולותיהם של שמונה אלקטורים. גם בוירג'ניה הצליח בוש לגרוף את מירב הקולות וזכה ב-13 אלקטורים. בוורמונט לעומת זאת ניצחון ראשון לאל גור הלילה, שזכה בשלושה אלקטורים.

במדינות קנטאקי ואינדיאנה נסגרו הקלפיות הראשונות ולפיהן זכה בוש במרבית הקולות. הוא זכה ב-12 אלקטורים באינדיאנה ועוד 8 בקאנטקי. יש לציין, ששתי המדינות היו 'בכיסו' של בוש, עוד טרם היוודע התוצאות.

בפלורידה נסגרו הקלפיות אך עדיין אין תוצאות. המדגם של רשת הטלוויזיה סי.אן.אן מראה כי התוצאות בפלורידה קרובות מדי כדי לקבוע מי מוביל. אם יש ללמוד מזה, הרי שמדובר במרוץ שממשיך להיות צמוד במיוחד. פלורידה נחשבת מדינת מפתח ורבים מהפרשנים חיכו למדגמים כדי ללמוד על העומד לבוא. גם באוהיו ומערב וירג'יניה לא ניתן לקבוע מי מוביל.

מושל פלורידה הוא אחיו של ג'ורג' בוש, ולמרות זאת בבחירות לסנאט ניצח דווקא מועמד דמוקרטי, ביל נלסון. במאזן בין הדמוקרטים לרפובלקינים גם כן מרוץ צמוד.

יש לך הודעה מקלינטון

ואחרי חודשים ארוכים של קמפיין מורט עצבים ויקר להחריד, מה שעלול לקבוע את תוצאות הבחירות הוא מזג האוויר. המיתוס האמריקאי הוא כי הרפובליקאים הולכים להצביע בכל מזג אוויר, בעוד שהדמוקרטים לא יוצאים מהבית בגשם. בכל המדינות המתנדנדות צפוי מזג אוויר סוער. שיעור ההצבעה צפוי להיות חמישים אחוז, כלומר מאה מיליון מתוך אוכלוסיה של מאתיים מיליון איש.

השעות האחרונות יעברו על המועמדים במרתון לחיצות ידיים ונישוקי תינוקות אחרונים. גור פתח במסע בין 30 שעות במדינות המערב התיכון ופלורידה ומשם יטוס לטנסי, מדינת הולדתו, בה יבלה את יום הבחירות.

בוש, בשחצנות מסויימת, ביקר בשעות האחרונות בטנסי ובארקנסו, מדינתו של הנשיא הפורש, ביל קלינטון.

שתי המפלגות מקיימות היערכות חסרת תקדים לקראת יום הבחירות. דמוקרטים מקבלים הודעות מוקלטות מקלינטון המאיצות לבחור בגור. בצד הרפובליקאי עושה זאת הגנרל לשעבר קולין פאואל.

גם המירוץ לסנאט צמוד ביותר. הפרשנים מעריכים כי הדמוקרטים יצליחו להשיג 3-2 מושבים נוספים, אולם לא את כל חמשת המושבים שיחזירו להם את הרוב בסנאט. הנשיא קלינטון היה משותק למדי תחת הרוב הרפובליקני בסנאט, וייתכן שגורל דומה צפוי גם לגור. גם בבית הנבחרים, הקונגרס, לא צפויים הדמוקרטים להשיג רוב

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully