וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס דמוקרטים: אין עילה לתקיפת עיראק

11.9.2002 / 11:54

"וושינגטון פוסט": עיינו בתדריכים החסויים שקיבל בוש וציינו כי האיום העיראקי אינו ממשי ומיידי; דורשים לדחות ההצבעה על הפעולה לאחרי הבחירות לקונגרס באוקטובר

סוגיית תקיפת עיראק לא יורדת מסדר היום הציבורי בארה"ב. חברי קונגרס דמוקרטים אמרו אתמול כי מעיון בתדריכים החסויים שקיבל הנשיא ג'ורג' בוש מידי יועציו עולה כי אין עילה מחייבת לתקיפה מהירה בעיראק, כך פורסם ב"וושינגטון פוסט". כמה מחברי הקונגרס אף הוסיפו וציינו מן הראוי שההצבעה על אישור התקיפה תידחה עד אחרי הבחירות לקונגרס שייערכו בנובמבר.

"אני לא יודע על שום אינפורמציה לפיה האיום העיראקי הוא כל כך ממשי ומיידי עד כדי כך שהקונגרס לא יכול להמתין עם ההצבעה עד ינואר", אמר חבר הקונגרס מקליפורניה, ננסי פלסוי המכהן גם בוועדת המודיעין של הבית. "לא שמעתי היום שום דבר חדש בנוגע ליכולות של סדאם חוסיין", הוסיף. אחרי תדרוך בו השתתפו היועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס, וראש הסי.איי.איי, ג'ורג' טנט אמר אתמול חבר קונגרס נוסף כי "זו תהיה טעות חמורה עבורנו להצביע בנושא עיראק על בסיס כל כך מעט מידע. זו תהיה החלטה נמהרת ופזיזה".

חברי הקונגרס שבו וציינו כי לא הועבר לידיהם מידע חדש לגבי יכולותיה של עיראק לפתח נשק גרעיני או באשר לכמות הנשק הכימי והביולוגי שברשותה. עוד נמסר כי גם מנהיג הרוב בסנאט, הארי מ. רייד מנאבדה תומך בדחיית ההצבעה. בבית הלבן נשקלה בהתחלה האפשרות לפעול בעיראק ללא אישור הקונגרס אך לבסוף הוחלט לפנות אל חברי הקונגרס ולבקש את אישורם עוד לפני נעילת המושב באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully