וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירה המסוכנת של אהרונוביץ'

7.11.2014 / 17:05

אחרי הריגת המחבל בירושלים שיבח השר לביטחון הפנים את המעשה של קצין מג"ב ואמר ש"כל האירועים צריך להסתיים כך". גם המחבל המתועב ביותר זכאי למשפט צדק - מה היה קורה לולא ברח הנהג שפגע בחיילים בגוש עציון?

מיד לאחר פיגוע הדריסה המזעזע בתחנת הרכבת בשמעון הצדיק בירושלים והריגתו של המחבל הפלסטיני על ידי שוטרי מג"ב, אמר השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' את אחת האמירות הכי מסוכנות שנאמרו כאן בתקופה האחרונה (ולצערי קיימת תחרות קשה על התבטאויות מסוכנות ופרובוקטיביות). אהרונוביץ' שיבח את שוטרי מג"ב שירו למוות במחבל הפלסטיני ואמר ש"הפעולה של קצין המג"ב, שדלק אחרי המחבל והרג אותו במהירות, היא פעולה נכונה ומקצועית וכך הייתי רוצה שיסתיימו האירועים. מחבל שפוגע באזרחים דינו להיהרג".

כנראה שיש צורך להזכיר לכבוד השר, שאנחנו עדיין חיים במדינה דמוקרטית, על אף שהקיצוניים בין אזרחיה ובין אויביה עושים ככל שביכולתם על מנת שהיא תפסיק להיות כזו. במדינה שפועלת תחת שלטון החוק, גם המחבל המתועב ביותר זכאי למשפט צדק. אני בטוחה שגם השר לא מעוניין בעוד פרשת קו 300. לא ייתכן למצות את הדין עם המחבל בהוצאה להורג לאחר תפיסתו והכנעתו. אמירות כאלו רק מלבות את הלהבות ועלולות להתפרש על ידי גורמים כאלו ואחרים כאישור להרוג. אנחנו בישראל לא מוציאים להורג אף פושע - בטח שלא ללא משפט.

סיור השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' עם כוחות המשטרה במזרח ירושלים 31.10.14. דוברות משרד לביטחון פנים, משרד הביטחון
השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' במהלך ביקור במזרח ירושלים/משרד הביטחון, דוברות משרד לביטחון פנים

והנה, בתזמון אירוני, גילינו שמה שנראה כפיגוע יכול גם להיות תאונה. אתמול פורסם כי "פיגוע הדריסה" בגוש עציון ביום רביעי הוא ככל הנראה בכלל תאונת פגע וברח, והדורס הסגיר עצמו למשטרה. נסו לדמיין מה היה קורה לו אילו היה עוצר בצד ויוצא מהאוטו לאחר הפגיעה.

היכן עובר הגבול? היום אנחנו מחסלים מחבלים ללא משפט, מחר נהרוג נהג דורס. חבריי לכנסת ואני עמלים יום-יום על מנת לתקן את ספר החוקים ולהתאים את חומרת הענישה לחומרת העבירה. מדינת ישראל בנתה לעצמה מנגנוני חקירה ושפיטה בשביל להוציא את הענישה מגבולות זירת האירוע- ואסור בשום אופן ששר בישראל יחזיר אותה לשם. יש למצות את הדין עם כל אשם בהתאם לעבירה שביצע, לאחר חקירה מדוקדקת ובהליך משפטי הוגן. אחרת לא תישאר כאן דמוקרטיה.

אני קוראת לשר לביטחון הפנים לחזור בו מאמירתו המסוכנת ומוסרת את תנחומיי הכנים למשפחתו של ההרוג ג'דעאן אסעד ואיחולי החלמה לפצועים. ותקווה של ימים רגועים יותר לכולנו.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully