וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: ההפרדה בין יהודים לפלסטינים באוטובוסים בעייתית

6.11.2014 / 20:57

היועמ"ש ביקש הבהרות משר הביטחון בנושא ההפרדה בתחבורה הציבורית בשטחים, על אף שיעלון טען כי מדובר בנוהג שהיה קיים בעבר. "יש קשיים משפטיים שהנחיה זו מעלה כמו גם בתכלית שהיא נועדה לקיים"

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
ביקש הבהרות נוספות. היועץ המשפטי יהודה וינשטיין/טלי מאייר

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ביקש הערב (חמישי) משר הביטחון משה יעלון הבהרות נוספות בעניין ההפרדה בין פלסטינים ליהודים בתחבורה הציבורית בגדה המערבית. זאת, על אף שהשר כבר נענה לדרישה שכזו מווינשטיין בעבר ואמר כי מדובר בנוהג שהיה קיים עד לפני שנה, ובסך הכול המצב חזר לקדמותו. "נתבקשה התייחסות נוספת, וזאת לאור קשיים משפטיים שהנחיה זו מעלה, לצד שאלות בדבר האפקטיביות להשגת התכלית שהיא נועדה לקיים", נמסר ממשרד היועץ המשפטי.

ביום ראשון הקודם החליט יעלון כי פלסטינים לא יורשו לעלות לאוטובוסים שמופעלים ממרכז הארץ ליהודה ושומרון. זאת, עקב דרישת ועד מתיישבי השומרון, הטוען כי הפלסטינים גורמים לעומס באוטובוסים, ומטרידים את הנוסעים האחרים. בצה"ל, עם זאת, טוענים שאין סכנה ביטחונית במצב העניינים הנוכחי.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בערב הוקרה לפצועי צוק איתן. ניב אהרונסון
"בסך הכול המצב חזר לקדמותו". שר הביטחון משעה יעלון/ניב אהרונסון

מדובר בפגיעה באוכלוסיית הפועלים הפלסטינים שעובדים בשטח ישראל, ושבים בתום יום העבודה אל שטחי הגדה. לפי המצב הקיים, פועלים פלסטינים שמבקשים לצאת ולעבוד בשטח ישראל יוצאים ממעבר אייל ונרשמים בו, אבל יכולים לחזור לגדה דרך האוטובוסים הללו, שעוברים בכביש 5.

המתנחלים נאבקו שלא יוכלו לעשות כן, וטענו כי הנוסעים הפלסטינים מטרידים את הנוסעים האחרים, וגורמים לעומס בהם. לכן, לפי ההוראה החדשה, כדי לשוב לבתיהם ייאלצו הפלסטינים להגיע למעבר אייל שליד קלקיליה, ורק משם להתפזר לבתיהם בערי הגדה. הם לא יוכלו לעלות על האוטובוסים המשותפים, שמביאים אותם ישירות לאזור מגוריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מאות תושבי רצועת עזה יוצאים דרך מעבר ארז להתפלל בהר הבית בחג הקורבן, אוקטובר 2014. רויטרס
"העניין הוא ביטחוני נטו". פלסטיני במעבר ארז/רויטרס

גורמים בפיקוד המרכז הבהירו כי לא מוכרת להם כל סכנה ביטחונית בהמשך ההסדר הקיים, שלפיו לפלסטינים מותר לנסוע בקווי התחבורה הציבורית. עוד נטען, כי מטרת התכנית, שפיילוט שלה יתחיל לפעול עד תום השנה, היא לדאוג לניטור ופיקוח של כל הפועלים הפלסטינים שיוצאים ונכנסים מהמעבר, כך שיהיה רישום תקין שחזר לשטחים, לאחר שנרשם כי יצא מהם.

גורם ביטחוני אחר, ציין כי מדובר דווקא בהחלטה ממניעים ביטחוניים בלבד. "העניין הוא ביטחוני נטו, ומטרתו לפקח על הכניסות והיציאות לתוך שטח ישראל, ובכך להקטין את הסיכויים לפיגועים בשטח ישראל". לדבריו, באמצעות הנוהל החדש, תפחת נוכחותם של שוהים בלתי חוקיים, מבלי לפגוע ביכולתם של פלסטינים להתפרנס בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully