וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנאשם ברצח שלי דדון אמר לי שהרצח הוא מעשה גבורה"

6.11.2014 / 19:30

מוחמד עסאף, בעל תחנת המוניות שבה עבד חוסיין חליפה שנאשם ברצח העיד כי לאחר ששאל אותו מדוע אמר זאת, הסביר: "כי הם רוצחים ילדים". עסאף, שנחשד בתחילה בפרשה, סיפר: "הטיחו בי שאני שונא יהודים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

(ראשון, סערת רגשות בבית המשפט: "חלאת אדם, שיישב בכלא לכל החיים")

"מי שרצח את הבחורה הוא גבר" - כך אמר לכאורה חוסיין חליפה, הנאשם ברצח שלי דדון, למוחמד עסאף, בעל תחנת המוניות שבה עבד חליפה עד סוף חודש מאי האחרון. עסאף העיד היום (חמישי) במשך כמה שעות בבית המשפט המחוזי בנצרת במהלך יומו השני של משפט הרצח. עסאף עצמו נעצר בחודש יוני בחשד למעורבות ברצח דדון, בת 20, במגדל העמק, אך שוחרר לאחר שהובן שאין לו קשר לאירוע.

לדברי עסאף, זמן קצר לאחר הרצח, במהלך חודש מאי, ישב חליפה במשרדו לשיחה בענייני עבודה. במהלך השיחה, לדבריו, שאל אותו חליפה אם שמע על רצח הבחורה מעפולה וכשנענה בחיוב שאל היכן שמע על כך. לאחר שעסאף ענה לו כי שמע על כך בתקשורת, אמר לו חליפה כי "הרוצח הוא גבר". לשאלת השופט תאופיק כתילי, השיב עסאף כי "הוא התכוון לגבר במובן של 'גבורה'".

עוד על פרשת רצח שלי דדון
אביה של שלי דדון במשפט הרצח: "שישב בכלא לכל החיים"
נפתח משפט רצח שלי דדון: "ההודאה נגבתה באלימות"
אישום ברצח דדון: דקר אותה בכל גופה והותירה למות

מענה לכתב אישום בפרשת שלי דדון בנוכחות הנאשם חסין יוסף חסין חליפה, מחוזי נצרת.. ערן גילווארג
צעק במהלך המשפט כי עסאף משקר. חוסיין חליפה, הנאשם ברצח שלי דדון, בחודש שעבר/ערן גילווארג

עסאף טען כי הוא הסתייג מדבריו של חליפה ושאל אותו מדוע הוא אומר זאת. אז, לדבריו, ענה לו הנאשם: "כי הם רוצחים ילדים קטנים". לדברי עסאף, הוא הבין כי "הם", מתייחס ליהודים, על רקע זה ש"יש הרבה ערבים ישראלים שבזמן פיגועים תומכים ברצח יהודים, בשל טענותיהם כי הם רוצים ילדים". במהלך העדות צעק הנאשם פעמיים לעבר עסאף כי הוא משקר.

יעקב דדון, אביה של שלי דדון, בבית המשפט בנצרת, נובמבר 2014. ערן גילווארג
משפחת דדון במשפט, ראשון/ערן גילווארג

כמו כן, עסאף העיד כי נחקר על ידי השב"כ וכי מעצרו נמשך שבועיים. לדבריו, החקירה הייתה קשה, במיוחד בשלושת הימים הראשונים לאחר מעצרו. "הטיחו בי שאני רוצח יהודים ושונא יהודים, ונהנה לראות יהודים נרצחים. היה לי קשה לשמוע את זה, כי זה לא נכון".

עוד סיפר עאסף כי החוקרים איימו עליו שיש נגדו מספיק ראיות כדי שיישלח לארבע עד חמש שנות מאסר, ולדבריו, "הוסיפו שאפשר לנפח את זה ל-20 שנות מאסר ושהעסק שלי יהיה מחוסל". על כך, סיפר שענה: "גם אם תנפחו את זה ל-30 שנה אגיד רק את האמת ואגיד שלא רצחתי אותה".

בתוך כך, אסף שריד, בן דודה של דדון, הגיש אחרי הדיון תלונה במשטרת נצרת בגין איומים נגד אחיו של חליפה. לדבריו, טרם החל הדיון אחיו של הנאשם סימן לעברם מחווה בידו של שיסוף גרון.

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully