וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים באוקראינה: הפסקת האש על סף קריסה

המורדים הפרו-רוסים טוענים כי החלטתו של הנשיא פורושנקו לבטל את המעמד המיוחד של המחזות במזרח המדינה עקב הבחירות שנערכו שם מפרה את ההסכם בין הצדדים. הנשיא: לא נאפשר את התפשטות הסרטן"

מנהיג הרפובליקה העממית של דונייצק, אלכסנדר זחרצ'נקו, בטקס ההשבעה שלו, 04 בנובמבר 2014. AP
הוכר רק על ידי רוסיה. מנהיג דונייצק, אלכסנדר זחרצ'נקו/AP

המתיחות גוברת: הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה מאשימים היום (רביעי) את הנשיא פטרו פורושנקו בהפרת הסכם הפסקת האש שנחתם בין הצדדים בחודש ספטמבר. בקייב ובמערב זועמים על הבחירות שערכו המורדים ביום ראשון ופורושנקו הורה על ביטול האוטונומיה החלקית שהעניק למחוזות דונייצק ולוהנסק.

פורושנקו הורה גם על תגבור כוחות בערים מרכזיות במזרח המדינה, למקרה שהבדלנים יחדשו את המתקפה שלהם. למרות טענותיו שהוא לא מוותר על תהליך השלום, הוא הדגיש כי הוא "לא יאפשר את התפשטותו של הגידול הסרטני". השבוע טענה קייב כי רוסיה שלחה שוב כוחות רבים למזרח, טענות שאותן מכחישה מוסקבה בעקביות.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד
הבחירות באוקראינה: מסתמן ניצחון גורף לפרו-מערבים
יו"ר הפרלמנט הפולני: פוטין הציע לנו נתח מאוקראינה
תיעוד: פיצוץ עז במפעל כימי של המורדים באוקראינה

נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו במהלך כינוס של מועצת הביטחון של אוקראינה, 04 בנובמבר 2014. רויטרס
לא מוותר על השלום. נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו/רויטרס

רוסיה הייתה היחידה שהכירה בתוצאות הבחירות של הבדלנים, שבהן נקבע כי אלכסנדר זחרצ'נקו ינהיג את "הרפובליקה העממית של דונייצק" ואיגור פלוטניצקי, קצין סובייטי לשעבר, הוכרז כנשיא "הרפובליקה העממית של לוהנסק" השכנה. בהצרה משותפת שפורסמה היום, טענו שני המנהיגים כי "ההחלטה החד-צדדית לביטול החוק שמעניק מעמד מיוחד למחוזות מעמיד בסכנה את ההסכם שנחתם במינסק ב-5 בספטמבר".

בימים האחרונים התחדשה הלחימה, שגבתה עד כה את חייהם של יותר מ-4,000 איש, וקיים חשש שהיא תשוב לרמת האלימות שהייתה טרם נחתם ההסכם. היום דווח כי שני נערים נהרגו ועוד כמה נפצעו מפצצות מרגמה בדונייצק. כמו כן, התרחשו חילופי אש כבדים בין הבדלנים לבין כוחות הביטחון של אוקראינה בשדה התעופה של העיר, שעדיין נמצא בשליטת השלטון המרכזי בקייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully