וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורקה האנדרטה הרוסית לזכר סטיב ג'ובס: "תעמולה להומואים"

4.11.2014 / 0:16

האנדרטה, שעוצבה כמכשיר אייפון ענק, הוצבה ליד אוניברסיטה למדעים בסנט פטרסבורג. מממניה הודיעו כי נאלצו לפרקה אחרי שמנכ"ל אפל, טים קוק, יצא מהארון: "הוא קרא בפומבי למעשי סדום"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

אנדרטה שהוקמה בסנט פטרבורג לזכרו של מייסד אפל, סטיב ג'ובס, פורקה בהוראת מממניה, יממה אחרי שיורשו של ג'ובס בניהול ענקית התוכנה, טים קוק, הצהיר כי הוא הומוסקסואל.

האנדרטה עוצבה כמכשיר אייפון בגובה שני מטרים, שעליו מקשים לחיצים. היא הוצבה בחודש ינואר שעבר ליד האוניברסיטה לטכנולוגיה, מכניקה ואופטיקה. קבוצת חברות רוסיות המאוגדות בשם ZEFS מימנו את הקמתה. אמש הודיעה הקבוצה בהודעה שמסרה לרדיו "אקו מוסקבה" כי היא הסירה את יד הזיכרון ביום שישי, אחרי שנאלצה לציית לחוק הרוסי האוסר על "תעמולה הומוסקסואלית".

בהודעת הקבוצה נמסר כי "החוק הרוסי אוסר על הצגת תעמולה הומוסקסואלית וסטיות מיניות אחרות לעיני קטינים, והאנדרטה הרי מוקמה באזור שבו חולפים סטודנטים צעירים רבים".

הקבוצה נימקה את פירוק האנדרטה בראיון שהעניק יממה קודם לכן טים קוק למגזין "ביזנסקוויק", ושבו סיפר כי הוא "להיות הומו זו אחת המתנות הגדולות בחיים". "אחרי שטים קוק קרא בפומבי למעשי סדום, האנדרטה פורקה כדי לציית לחוק ולהגן על ילדים ממידע הסותר את ערכי המשפחה".

אנדרטה לזכר סטיב ג'ובס בסנט פטרבורג – רוסיה, 2013. AP
האנדרטה לזכר סטיב ג'ובס בסנט פטרסבורג, בשנה שעברה/AP

כבר עם פרסום הראיון, קרא ויטלי מילונוב - פוליטיקאי רוסי וחבר מועצת העיר סנט פטרסבורג - לאסור על כניסתו למדינה של טים קוק. "מה הוא יכול להביא לנו? רק "אבולה, איידס וזיבה", אמר מילונוב, מיוזמי החוק נגד "תעמולה הומוסקסואלית". מילונוב טען כי הומואים בארצות הברית מקיימים "קשרים לא נאותים", והדגיש כי יש לאסוך את כניסתו של קוק למדינה למשך כל ימי חייו.

קבוצת ZEFS, או "האגד הכלכלי של מערב אירופה" – כוללת חברות שונות בתחום הבנייה, הנדל"ן והפרסום. הצבת האנדרטה בשנה שעברה גררה נגדה ביקורת מצד כמה ארגונים שמרניים בעיר. לצד טענות על עיצובה, היו כאלה שטענו כי היא "מייצגת את ההשתלטות האמריקנית" על התרבות הרוסית. כמה חברות המקושרת ל-ZEFS אף טענו כי אפל מסייעת לממשל האמריקני לרגל אחר אזרחים זרים.

לפי דיווח בודד שהתפרסם בסוכנות הידיעות הרוסית איטר-טאס, גורמים באוניברסיטה קיבלו הודעה מוקדמת על הסרת הפסל "לצורך תיקונים", עוד לפני הראיון שבו יצא קוק מהארון. הסוכנות הרוסית הדגישה כי לא קיבלה אישור לדיווח.

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully