וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון לחופי טורקיה: עשרות מהגרים טבעו בדרכם לאירופה

3.11.2014 / 19:41

משפחות שלמות שברחו מסוריה ומאפגניסטן, כולל נשים ופעוטות, שילמו 7,000 אירו עבור כל אדם שעלה לסירת המבריחים הטורקיים. הסירה התהפכה מול איסטנבול: "המים היו מלאים בגופות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד
גופות מהגרים שחולצו ממעבורת טובעת במצרי בוספורוס – טורקיה, 3 בנובמבר 2014. רויטרס
גופות מהגרים שחולצו ממעבורת טובעת במצרי בוספורוס – טורקיה, 3 בנובמבר 2014/רויטרס

סירה ובה עשרות מהגרים מסוריה ומאפגניסטן טבעה מול חופי איסטנבול. משמר החופים של טורקיה חילץ לפחות 24 גופות, בהם של נשים, ילדים ותינוקות. שישה נוסעים חולצו בשלום ועוד לפחות 12 עדיין נעדרים.

לא ברור מה גרם לסירה להתהפך, אחרי ששידרה אותות מצוקה לפנות בוקר (שני). לרוב, סירות מהגרים טובעות בשל עומס יתר, תנאי מזג אוויר גרועים או חוסר עמידות פיזי. לצורך החיפושים, הופסקה ל-40 דקות התנועה במצרי בוספורוס, אחד מעורקי התנועה הימיים העמוסים בעולם.

רוב הנוסעים היו מהגרים מסוריה ומאפגניסטן ומשיט הסירה היה מבריח טורקי. ככל הנראה, הסירה עשתה את דרכה לבולגריה או לרומניה, כדי להבריח את מהגרים לתחומי האיחוד האירופי. לפי דיווחים מקומיים, כל אחד מהנוסעים שילם כ-7,000 אירו תמורת ההפלגה.

מעבורת מהגרים שטבעה במצרי בוספורוס – טורקיה, 3 בנובמבר 2014. רויטרס
מעבורת מהגרים שטבעה במצרי בוספורוס – טורקיה, 3 בנובמבר 2014/רויטרס

אמרג'אן קולג'ו, אחד הדייגים שסייעו בחיפושים, אמר כי הוא הוזעק לאזור אחרי שאחר מעמיתיו סיפר כי הבחין בגופה צפה במים. "לא היה אפשר לפספס אותן", סיפר. "המים היו מלאים בגופות. הם עדיין היו עם חגורות ההצלה".

הארגון הבינלאומי למען המהגרים העריך בשבוע שעבר ש-3,200 בני אדם מתים מדי שנה בניסיון לחצות את הים התיכון בסירות רעועות. "רבים מהם הם קורבנות של כנופיות פשע, המבקשות להרוויח מסבלם של גברים, נשים וילדים הנמלטים מאזורי מלחמה ודיכוי".

לפי הארגון, כ-150 אלף בני אדם "לא רשומים, הצליחו להגיע בבטחה לאירופה מאז תחילת השנה. מספר הפליטים זינק מאז "האביב הערבי" ב-2011.

גופות מהגרים שחולצו ממעבורת טובעת במצרי בוספורוס – טורקיה, 3 בנובמבר 2014. רויטרס
כמה מהגופות שחולצו אחרי שהועלו לספינת משמר החופים הטורקי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully