וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה תעלומת המוניות הגנובות: "נראה כפשע המושלם"

31.10.2014 / 5:41

במשך שנים לא הצליחה המשטרה לפצח את זהות הגנב של שש מוניות מהמרכז, אך במעבר אחרון על התיקים בטרם נגנזו, הצליחו החוקרים לעלות על עקבותיו. לפי החשד, הוא שכר את המוניות והעבירן לשטחי הרשות הפלסטינית

תופעת כנופיות פלסטיניות שודדות נהגי מוניות. טל אנגלנדר
קיבל 5,000-3,500 שקלים למונית/טל אנגלנדר

רגע לפני שחוקרי משטרת תל אביב עמדו לסגור את תיקי החקירה של גניבת שש מוניות לאחר שלא נמצא החשוד במעשה בשלוש השנים האחרונות, נעצר בימים האחרונים אורי עזרא, בן שלושים, והודה במעשים. קצין החקירות של תחנת משטרת השכונות בתל אביב, רב פקד שמואל ביבאי, החליט שלא להניח לתיקים ולהציץ בהם בפעם האחרונה בטרם יחתום על פקודת הגניזה שלהם. במעבר על התיקים, הוא הצליח למצוא קו שקישר בין עדויות המתלוננים וזיהה את דפוסי פעולה זהים בין הגניבות, שאירעו ברחובות פתח תקווה, תל אביב, חולון ואור יהודה. בתחילת השבוע מתכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד החשוד, כך שייקח זמן רב עד שהתיקים אכן ייגנזו.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
שרת החוץ השוודית: "אשמח לשלוח לליברמן חבילה של איקאה"
הצפות בצפון תל אביב: "המים הגיעו עד לברכיים"
בן 35 ניסה לחצות את הכביש ונהרג במחלף אולגה

מכונית על גרר. שרון בוקוב
נהג הגרר היה משיב לו את המפתחות, כדי שיוכל לחמוק מחשדות החוקרים/שרון בוקוב

באמצעות השקעה רבה של אמצעים טכנולוגיים לזיהוי ואימות החשדות של ביבאי, הצליחה המשטרה לפענח את הפשע וניגשה לעצור את עזרא, אשר טוען כי הסתבך בחובות הימורים בסך מיליון שקלים וחצי. לדברי חוקרי המשטרה, עזרא סיפר כי הוא החליט בזמנו לנסות ולגייס חלק מהכסף על מנת להשיב את החובות בשיטת המוניות שבה פעל.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

זירות הפשע היו ללא סימני פריצה

על פי החשד, הוא ניצל את העובדה כי מחזיק ברישיון לנהוג במונית, וביקש מכמה נהגים לשכור את מוניותיהם, דבר המקובל בתחום. במקביל, הוא יצר קשר עם נהג גרר אשר קבע איתו כי בכל פעם שישכור מונית, הגרר יוביל אותה לשטחי הרשות הפלסטינית, שם תפורק. לאחר מכן, היה נהג הגרר נותן לעזרא את מפתחות המוניות הגנובות ביחד עם הכסף תמורתן, כך שיכול היה להציג את המפתחות לחוקרים על מנת לנקות עצמו מחשדות מיותרים. לדבריו, עבור על מונית שהעביר לפירוק, קיבל עזרא 5,000-3,500 שקלים. "אנו מאמינים שהסכומים היו גבוהים הרבה יותר", אמר גורם במשטרת תל אביב. במשטרה מאמינים כי לאחר הודאתו של עזרא, בקרוב יצליחו לאתר גם את נהג הגרר שסייע לו.

"זה נראה כמו פשע מושלם", אמר גורם במשטרת מרחב יפתח. לדבריו, השוטרים התקשו לקשור אותו למקרים משום שנהגי המוניות שהשכירו לו אותן הם אלה שהתלוננו. "העובדה כי כל פעם בעלי המוניות התלוננו על הגניבה ולא הוא עצמו, לא הדליקה נורה אדומה. רק כשקוראים היטב כל אחת מהעדויות, מוזכר שמו של עזרא כמי שהייתה לו גישה לכלי הרכב בטרם נעלמו. אבל מה שצד את עיניו של קצין החקירות היא העובדה שבכל זירות הפשע לא נמצאו סימני הפריצה, כמו חלון שנופץ, או סימנים לכך שהגנבים פירקו והשליכו את מנעול דלת המונית שנגנבה".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully