וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עשרות הרוגים בתקיפה של צבא סוריה על מחנה פליטים

על פי עדי ראייה, לפחות 60 בני אדם, בהם נשים וילדים רבים, נהרגו בהפצצת מסוק שהשליך חביות נפץ על מחנה במחוז אידליב. ארה"ב גינתה את האירוע: "מעשה ברברי וברוטאלי של אסד נגד אנשיו שלו"

נמשך הקטל בסוריה: למעלה מ-300 הרוגים ביממה. צילום מסך
"טבח". אזרחים הרוגים בסוריה/צילום מסך

לפחות 60 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו אמש (רביעי) במחנה הפליטים אבדין במחוז אידליב בצפון סוריה, לאחר שמסוק השייך לצבאו של בשאר אל-אסד השליך שתי חביות עם חומר נפץ - כך דיווחה רשת "אל-ג'זירה", בהתבסס על עדויות פעילי זכויות אדם מקומיים. בסרטונים שפורסמו באתר יוטיוב ניתן לראות גופות של ילדים ונשים שנפגעו בהפצצה. על פי עדי ראייה, לא הייתה נוכחות של כוחות חמושים בקרבת המחנה, שבו שהו נשים וילדים רבים שנמלטו מבתיהם בשל מלחמת האזרחים במדינה. צבא אסד נאבק בימים האחרונים באנשי ארגון ג'בהת א-נוסרה שהשתלטו על שטחים באזור.

"זהו טבח", אומר גבר באחד מסרטוני היוטיוב שמתעדים את הזוועה, "צריך שהעולם כולו יראה זאת. אלה אנשים שנהרגו מבתיהם, אזרחים". כלי התקשורת בסוריה לא דיווחו על ההפצצה. החביות שהושלכו מכילות בתוכן מסמרים, חלקי מתכת וחומר נפץ שגורמים לנזק היקפי רב בעת התפוצצותן. על פי דיווחים, זו אינה הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בחביות מסוג זה באזורים מאוכלסים בסוריה. מועצת הביטחון של האו"ם גינתה בעבר פעולות מסוג של של צבא סוריה.

עוד בוואלה! חדשות:
ניסיון התנקשות: פעיל ימין למען הר הבית נורה בירושלים
הפלסטינים סימנו בעיגול אדום את "מנהיג המתנחלים" גליק
האזינו לדיווח בקשר: "שיכינו מנות דם, יש לנו 3 פצעי ירי"

תיעוד: הרגעים שאחרי ההפצצה במחנה הפליטים (תמונות קשות לצפייה)

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, גינתה בחריפות את התקיפה על מחנה הפליטים. "המתקפה על מחנה אבדין הייתה לא פחות מברברית". לדבריה, "למרבה הצער, מדובר בעבודה של שלטון אסד. מדובר במעשה ברוטאלי נוסף של השלטון נגד אנשיו שלו".

מלחמת האזרחים בסוריה, שהחלה בשנת 2011, גבתה עד כה את חייהם של יותר מ-200 אלף בני אדם - כך על פי האו"ם. יותר מעשרה מיליון בני אדם אחרים נעקרו מבתיהם ויותר משלושה מיליון ברחו מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully