וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "צוק איתן": דרישה לבטל תוצאות מכרז בנייה בירושלים

30.10.2014 / 5:05

ארגונים חילוניים בעיר דורשים לבטל את תוצאות המכרז לבנייה בגילה, שפורסם בזמן מבצע "צוק איתן", בטענה שהלוחמים שהשתתפו במבצע לא יכלו להשתתף בו. כמו כן קיים חשש מפני התחרדות השכונה

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
קריאות לבטל את המכרז לבניית 700 יחידות דיור. שכונת גילה שבירושלים/רויטרס

ארגונים חילוניים בירושלים קראו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה לבטל את תוצאות המכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בקיץ האחרון לבניית למעלה מ-700 יחידות דיור בשכונת גילה שבירושלים. זאת, מתוך חשש מהתחרדות השכונה ועל רקע אפליית משרתי המילואים במבצע "צוק איתן", שלדברי הארגונים לא הצליחו לגשת למכרז עקב הפעילות במהלך המבצע.

המכרז, שלא צלח בעבר, פורסם מחדש ללא מחיר מינימום - דבר של קיבל את הגושפנקא המתאימה משר האוצר. עם פרסומו עורר המכרז תרעומת לאחר שהתברר שחרדים יכולים לרכוש דירות בשכונה, אחת השכונות הגדולות בירושלים בעלת צביון פלורליסטי מובהק, במחיר הנמוך במאות אלפי שקלים מהמחיר למי שאינו חרדי. במכרז זכו עמותות חרדיות ב-381 יחידות, 54% מכלל ההיצע. העמותות הצהירו על כך שבכוונתם לבנות במקום "קריה חרדית", וההערכה היא ששיווק היחידות כולו יתמקד בציבור החרדי. עדות לכך ניתן לשאוב מהעובדה ששוויה של דירה בפרויקט החדש הוא כמחצית משווי דירה ביתר השכונה, דבר שקורץ במיוחד לציבור החרדי.

עוד בוואלה! חדשות:
ניסיון התנקשות: פעיל ימין למען הר הבית נורה בירושלים
הירי בירושלים: גליק התלונן 5 פעמים על הסתה לרצח נגדו
היועצת הבוטה או "דובר האמת האחרון": מי קילל את נתניהו?

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. יואב דודקביץ'
"צעירים אשר היו במילואים היו מנועים מלהשתתף במכרז". לוחמים במבצע "צוק איתן", אוגוסט 2014/יואב דודקביץ'

כך למשל, מחירה של דירת שלושה חדרים עומד על סכום שנע בין 770 ל-820 אלף שקל, וזאת לעומת דירת שלושה חדרים באזורים אחרים בשכונה, שמחירה עומד על סכום שנע בין 1.3 ל-1.4 מיליון שקל. החשש בקרב תושבי השכונה הוא כי מדובר בצעד ראשון לקראת השתלטות של החרדים עליה.

כמו כן, המכרז פורסם בזמן שאלפי משרתי מילואים השתתפו במבצע "צוק איתן" – דבר שמנע מהם מלהשתתף במכרז. נוסף על כך, החלטת משרד הבינוי שלא לדחות את המכרז נעשתה למורת רוחם של משרד האוצר ועיריית ירושלים, אשר ביקשו גם הם לדחותו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"משרד הבינוי הפלה לרעה את הלוחמים בחזית"

בלשון המכתב נטען: "לתפיסתנו, לאור העובדה כי ההחלטה להוציא מכרז ללא מחיר מינימום איננה בתוקף ולאור האפליה החמורה כנגד משרתי המילואים, אשר קיבלה ביטוי בתוצאות המכרז עצמן, אנו מבקשים ממך להנחות את רשות מקרקעי ישראל לבטל את תוצאות המכרז ולהוציאו מחדש בצורה מסודרת וחוקית אשר לא תפלה לרעה את ציבור משרתי המילואים".

אלעד מלכא, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת "התעוררות" ותושב שכונת גילה, אשר שירת לאורך כל ימי מבצע "צוק איתן", אמר לאחר פרסום התוצאות: "במהלך ציני, התעלם משרד הבינוי מבקשת עיריית ירושלים ומשרד האוצר לדחות את המכרז בגילה ולאפשר לכלל המגזרים בעיר לקחת בו חלק. צעירים אשר היו במילואים היו מנועים מלהשתתף במכרז וכך למעשה הכריע המשרד את צביון התושבים שיזכו במכרז וישפיעו על צביון השכונה. במקום להתחשב באלו שעזבו את הבית ויצאו לחזית, העדיף משרד הבינוי להפלותם לרעה. עדיין לא מאוחר, עוד אפשר לבטל את המכרז ואנו מצפים שכך ינהג המשרד."

"אנו, שעומדים מידי שנה ומתייצבים ראשונים בחזית הלאומית, נמשיך לעמוד בחזית על עתידה של ירושלים". אמרה אלישב"ע מזי"א, מנכ"לית תנועת "רוח חדשה". "אנו קוראים ליועץ המשפטי לבטל את המכרז ולהוציא אותו מחדש כך שתהיה הזדמנות שווה לגשת אליו, גם לאלו הנושאים בנטל של המדינה ושל העיר".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully