וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד את אלון חסן לדין

29.10.2014 / 14:58

מממצאי החקירה עולה כי יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ביצע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה והלבנת הון. כמו כן, ישנה המלצה להעמיד לדין גם את בן דודו של חסן. התיק נגד בן זקן נסגר

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, דוד קורן, עריכה: מתן חדד

המשטרה ממליצה להעמיד לדין שורה של בכירים בנמל אשדוד, בהם יו"ר ועד העובדים אלון חסן, בגין ביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה והלבנת הון. בכירים נוספים שעליהם ממליצה המשטרה להעמיד לדין הם מנכ"ל הנמל לשעבר, יהושוע סגיס, ובעלי חברת "דנה" אורי בלטר ויניב בלטר כמו גם את סמנכ"ל תפעול החברה ובן דודו של חסן, דוד חסן, שנגדם ישנם חשדות דומות.

מממצאי החקירה שניהלה יחידת להב 433 עולה כי חסן הקים בנמל מנגנון שליטה תוך ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, מרביתן באמצעות ניצול קשריו עם חברת "דנה" וחברות נוספות בבעלותו הפרטית ובתוך כך גרף רווחים כספיים עצומים לו ולמקורביו. ההתקשרות בין חברת "דנה", המספקת שירותי תפעול ולוגיסטיקה וכן שירותי פיקוח בתחום איכות הסביבה בנמל, לבין חברות שהיו זקוקות לשירותים מסוג זה נכפתה לכאורה באמצעות הפעלת לחץ והצגת מצג שווא בפני החברות, תוך ביצוע עבירות פליליות, לרבות סחיטה באיומים, על ידי מנהלי החברה ותוך מעורבותו של חסן עצמו ותוך ניצול השפעתו.

כמו כן, החליטה המשטרה לסגור את התיק נגד איש העסקים ובעלי קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד, ג'קי בן זקן, לאחר שעלה החשד שבן זקן השתמש בקבוצת הכדורגל שבבעלותו על מנת להלבין הון בהיקף של מיליוני שקלים שהגיע אליו מחברת "דנה". גם התיק נגד איש העסקים אברהם נניקשווילי יסגר. נניקשווילי, בעל מניות בחברת הקידוח הציבורית "שמן", נחקר בחשד שהעביר כספים לחברת השירותים "דנה". שמו של נניקשווילי עלה לכותרות גם במהלך המירוץ לנשיאות, בחשד שהעביר לח"כ בנימין בן אליעזר כספים באופן לא חוקי.

לקריאה נוספת בפרשה
הערכה: הירי לעבר עד המדינה אינו קשור לפרשת הנמל
"פישר לחסן: 'יש חקירה נגדך, אפשר לסגור במיליון דולר'"
חסן בתגובה ראשונה אחרי המעצר: "האמת תצא לאור"

אלון חסן מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בכפר סבא, יוני 2014. דרור עינב
אלון חסן מובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בכפר סבא, בחודש יוני/דרור עינב

המשטרה טוענת כי לחברות היה ברור שללא שיתוף פעולה עם החברה, לא תתאפשר עבודתן בנמל. זאת על אף שעסקיה עם חברת "דנה" גרמה לפגיעה משמעותית בהכנסותיה של חברת "נמל אשדוד" הציבורית בידיעתם של בכירים בנמל, בהם המנכ"ל לשעבר סגיס.

ממצאי החקירה העלו כי מנהלי חברת "דנה" ואלון חסן עשו לכאורה שימוש בכספים שהושגו כתוצאה מביצוע עבירות פליליות אלו, בשווי המוערך ביותר מ-20 מיליון שקלים. עוד העלתה החקירה כי מחברת 'דנה' בוצעו העברות כספים לחברות אחרות הנמצאות בשליטת אנשי "דנה" יניב בלטר ודוד חסן ומהם לחברות בבעלותו של אלון חסן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נמל אשדוד, 2008. AP
נמל אשדוד/AP

כמו כן, עולה כי אנשי חברת "דנה" התקשרו עם חברת "צ'יף אסיה" בנוגע לרכישת דלק אוניות, החשוד כגנוב, כששווי ההסכמים בין החברות היה חצי מסכום ההשקעה שדווחה. יתר הכספים הועברו ליניב בלטר על ידי נותני שירותים שונים בנמל תוך כדי ביצוע שורת עבירות שלהלבנת הון וזיוף. בנוסף לכך, מאוחר יותר ניסה בלטר לשבש הליכי משפט ביחד עם אנשי חברת "צ'יף אסיה" בהקשר לפרשה.

במסגרת חקירת פרשייה נוספת בנמל, הקשורה לחברת "הופס" המייצרת חומרי ניקוי ומצויה בבעלותו של חסן, עולה כי הוא ניצל את השפעתו בנמל על מנת להביא לזכייה חוזרת במכרזים של חברת "קליר", שלה מוכר חסן את החומרים. בחלק מהמקרים כלל, טוענת המשטרה, לא בוצע הליך המכרז באופן הנדרש ולהצעת המחיר של "קליר" צורפו הצעות מחיר ישנות של ספקים אחרים כהצעות חלופיות שאינן רלוונטיות יותר.

עו"ד דב גלעד כהן ממשרד ברטל-כהן, בא כוחו של מנכ"ל חברת "קליר", מסר: "מבלי להתייחס ללגיטימיות 'ההמלצות' המשטרתיות כשלעצמן, אנו שמחים על כך שגם לשיטת המשטרה - לא נמצא כל דופי בפעילותו, כנטען מלכתחילה".

מהמשטרה נמסר כי "במהלך החקירה הסמויה והגלויה, התגלו נורמות התנהגות פסולות, חלקן חוצות את הרף לכדי עבירות פליליות וחלקן במישור המנהל התקין. הפרשה נחשפה ונחקרה הודות לפעילות החשיפה הנחושה והעיקשת וניהול חקירה מאומצת, מקצועית ויסודית על ידי היחידה וגורמי האכיפה השותפים". המשטרה תעביר בימים הקרובים את תיק החקירה לפרקליטות מחוז דרום לצורך קבלת החלטה בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully