וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן נדיר: חייל שנכלא ליותר משנה יישאר בכלא 6

28.10.2014 / 18:21

ועדה צבאית קבעה כי חייל שנידון ליותר משנת מאסר בגין החזקת סמים לא ייכלא בכלא אזרחי וימשיך לשאת את עונשו בכלא הצבאי, למרות הנוהג המקובל. "זכויותיו יפגעו אם יעבור לכלא של שב"ס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מטרת הכלא הצבאי היא לטפל בחיילים לתקופות קצרות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדה צבאית התנגדה השבוע באופן נדיר לבקשת המשטרה הצבאית לשלוח חייל מכלא הצבאי לכלא אזרחי, ובכך סייעה בשיקומו לפני יציאתו לאזרחות. כל חייל שנגזרה עליו יותר משנת מאסר עולה אוטומטית בפני הוועדה, שבה מבקשת המשטרה והפרקליטות הצבאית להעברתו לכלא של שירות בתי הסוהר, שידוע בנוקשות ובשלילת זכויות צבאיות.

החייל ד', שהחל את שירותו כלוחם, הורשע בהחזקת סם שלא לצריכה עצמית אחרי שייבא סמים מהולנד, חלקם באמצעות בולים, לשימוש במסיבות טבע. כמוכן, החייל הורשע בזיוף וקבלת דבר במרמה לאחר שזייף מסמכים רפואיים לצורכי קבלת ימי מנוחה. במהלך חקירת המשטרה הצבאית סירב החיל למסור בדיקת שתן. הוא ריצה עד כה חצי שנת מאסר ונותרה לו עוד שנה עד לתום עונשו. החייל הביע חרטה על מעשיו וביקש להמשיך את לימודי הבגרות ולחזור לחיים נורמטיביים.

מפקד כלא 6, סא"ל מני בראן, העיד ביום ראשון בפני הוועדה, בראשות נשיאת בית דין מטכ"ל ועורף, אלוף-משנה אורלי מרקמן, והגדיר את התנהגותו של החייל כ"טובה". לדבריו של הסנגור, עורך הדין דביר, ציין מפקד הכלא כי המשך כליאתו בכלא צבאי למשך זמן העולה על שנה עשוי להוות בעיה בהיבט הפיקודי.

עוד בוואלה! חדשות:
חרף המתיחות: ישראל תרכוש עוד טייסת אף-35 מארה"ב
היסטוריה: "חוק הפונדקאות" עבר בקריאה ראשונה
יעלון לווינשטיין: בדוק את המועמדים לרמטכ"לות

סנגורו של החייל, עורך הדין עידן דביר, התנגד להעברתו לכלא אזרחי בטענה כי ההליך יפגע ביכולת לשקם אותו והדגיש את התנהגותו הטובה, היציאה שלו לחופשות והחזרה מהן ללא הפרעות. ורך הדין דביר אמר לוואלה! חדשות: "אפשר להעבירו לכלא צבאי אחר או למצוא פתרונות אחרים. זכויותיו יפגעו אם יעבור לכלא של שירות בתי הסוהר. צריך לבחון את ההיבט המידתי. כמוכן, נותרו למרשי עוד חמישה חודשים עד האפשרות לניכוי שליש על התנהגות טובה".

חברי הוועדה השתכנעו, כאמור, כי העברתו לכלא אזרחי תפגעו בשיקומו ולכן החליטו שירצה את המשך עונשו בכלא צבאי.

מדובר צה"ל נמסר כי "כל חייל שנידון לעונש מאסר בפועל בין שנה לפחות, מובא בפני ועדה אשר דנה בשאלת העברתו לריצוי יתרת עונשו בבית סוהר אזרחי. החייל האמור נידון לעונש של 18 חודשי מאסר בפועל ולכן בא בפני הוועדה. הוועדה שקלה את עניינו והחליטה להותירו בכלא הצבאי לריצוי יתרת העונש".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully